تصویر نمادی ارزهای دیجیتال

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟ راهنمای عملی برای شروع استخراج بیت کوین

چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟ راهنمای عملی برای شروع استخراج بیت کوین

 

استخراج بیت کوین چیست؟ استخراج بیت کوین به فرایندی گفته می شود که از طریق آن بیت کوین ایجاد و همچنین امنیت آن تامین شده است. از طریق فرایند ماینینگ بیت کوین ماینرها، تراکنش های بیت کوین اعتبارسنجی شده و شفاف می شوند. ماینینگ نوعی مرکز مبادله تمرکز زدایی شده است. زیرا این فرایند امنیت سیستم بیت کوین را تامین نموده تا ماینرها به فعالیت بپردازند و این امکان را فراهم می کند که ما در معاملات به یک اجماع برسیم بدون اینکه نیاز به یک مقام مرکزی و یا یک شخص سومی مانند بانک باشد. این اختراعی است که انقلابی در رمزارزها ایجاد کرده است. از نظر فنی، راهکاری هوشمندانه برای مشکل تقلب در استفاده دوباری و نواقص بایزانتین ( Byzantine) است. در ادامه مراحل استخراج بیت کوین را آورده ایم.

بنظر شما چه شخصی رمزارز را ایجاد کرده است؟

از نظر آنتونوپلوس ” ساتوشی ناکاموتو مکانیسم غیرمتمرکزی را برای رسیدن به اجماع (توافق) فوری اختراع کرده است. به این دلیل این توافق فوری است که رسیدن به توافق شفاف نیست و اجماع زمانی رخ می دهد که هیچ انتخابات و لحظه معنی وجود ندارد. در عوض، این اجماع وسیله ای فوری برای تعامل غیرهمزمان هزاران شبکه مستقل است که همه از ضوابط یکسانی پیروی می کنند. تمامی خصوصیات بیت کوین از جمله ارز بودن، تراکنش ها، پرداختها، و مدل امنیتی که نیاز به حضور مراکز و مقامات ندارد، همگی در این اختراع مشخص شده است “.

دارید فکر می کنید که ماینینگ چطور کار میکند؟ هیچ فعالیت فیزیکی درکار نیست

ماینرها به شبکه بیت کوین توان پردازشی می دهند تا تراکنش ها را اعتبارسنجی کرده و آنها را در یک لجر بنام بلاک چین ثبت کنند. حدودا هر ده دقیقه یک بلاک استخراج می شود و این شامل تمامی تراکنش هایی است که بعد از آخرین بلاک به وجود آمده است. زمانی که تراکنش ها در یک بلاک متراکم می شوند و آن بلاک به شبکه بلاکچین “اضافه” می شود، آن تراکنش ها تایید شده در نظر گرفته می شوند. تایید شدن این مرحله به مالکان این سرمایه ها این امکان را می دهد تا بیت کوین هایی را که دریافت کرده اند در این تراکنشها مصرف کنند. چرا کسی باید توان پردازشی و همچنین هزینه برق خود را برای این کار اختصاص دهد؟ این کار از روی نیکوکاری انجام نمی شود.

به این فرایند ماینینگ پاداش هایی به صورت بیت کوین داده می شود. به این طریق این ارز جدید به شبکه پول وارد می شود. به این فرایند ماینینگ می گویند چرا که برای جداکردن بازگشت ها و پردازش آنها از هم بکار می رود شبیه معدن کاری که فلزات را از اوره جدا می کنند. به هرحال، بعد از استخراج بیت کوین شما می توانید آنها را در بازارها به فروش برسانید. در این آموزش استخراج بیت کوین  قصد نداریم وارد مباحث ترید کردن بیت کوین در انوع بازارها شویم.

تعداد کل بیت کوین ها 21000000 است و تعداد بیت کوین های جدیدی که استخراج می شود هر چهارسال کاهش می یابد.

این رقم از 50 بیت کوین برای هر بلاک در ژانویه 2009 شروع شد و در نوامبر 2012 نصف شد و به 25 بیت کوین در هر بلاک رسید. این رقم در سال 2016 نیز به 12.5 بیت کوین رسید و این رقم در سال 2020 نیز مجدد نصف خواهد شد. در سال 2140 این رقم دقیقا به رقم 21 میلیون خواهد رسید.


ثبت نام در دوره آموزش کامل ارزهای دیجیتال از مقدماتی تا پیشرفت با تضمین تسلط کامل


بخش مکانیکی بیت کوین و بخش اقتصادی بیت کوین

ماینینگ اساسا رقابتی برای حل الگوریتم اثبات کار (proof-of-work) است.

آنچه بیت کوین ماینرها انجام می دهند این است که از یک سری سخت افزارهایی استفاده می کنند تا الگوریتم اثبات کار را به سریعترین شیوه و با کارامد ترین مصرف انرژی حل کنند به این امید که اولین نفری باشند که در این رقابت آن را حل کرده اند. اولین بیت کوین ماینری که موفق شود، یک پاداش بلاک دریافت می کند که تراکنش کوین بیس نامیده می شود.

گره های ماینینگ مانند تمام گره های دیگر وظیفه دارند تمام مدت به بلاک های جدید “گوش کنند”. رسیدن به یک بلاک جدید به معنی برنده شدن است. این به معنی پایان رقابت و شروع مسابقه بعدی است. دقیقا دراین لحظه گره ماینینگ اعتبارسنجی بلاک قبلی را خاتمه می دهد و بلاک برنده را معتبر حساب می کند و آن را به لجر مخصوص خودش اضافه می کند. بعد از آن، این گره ماینینگ تراکنش هایی را که از استخر گرفته است در یک بلاک نمونه انباشت کرده و شروع به حل معما برای الگوریتم اثبات کار می کند.

به بیان ساده، ماینینگ فرایند هش کردن هدربلوک ها بطور تکراری است (تغییر هر پارامتر نانس نامیده می شود) و ادامه می یابد تا زمانی که یک هش با هدف مورد نظر جور باشد. تنها روش جور کردن هش با هدف این است که ورودی ها را بطور اتفاقی آنقدر عوض کنیم تا زمانی که به هدف مورد نظر بطور شانسی برسد.

برای هر ورودی ویژه هش همیشه یکی نیست اما کسی نمی تواند مهندسی معکوس کند که یک ورودی ویژه با هش جور شود. این کار فقط از طریق ورودی های شانسی انجام می شود. در این آموزش استخراج بیت کوین شما با برخی از ویژگی های این الگوریتم ها آشنا می شوید.

 

SHA256

ماینینگ بیت کوین از الگوریتم SHA256 استفاده می کند. الگوریتمSHA  یکی از توابع رمزنگاری هش است. هش رمزنگاری شبیه به امضا برای یک متن است. الگوریتم SHA-256 هش های 256 بیتی خاص و ثابتی را تولید می کند. هش یک تابع یک طرفه است و نمی توان آن را برعکس رمزنگاری کرد.

هدف

الگوریتم اثبات کار عمدا از یک هدف استفاده می کند تا حل معمای هش را دشوار کند. برای ایجاد این چالش سیستم بیت کوین به طور خودکار این فرایند را به قدری سخت می کند که حل این معما حدود 10 دقیقه از وقت  بیت کوین ماینرها را می گیرد.

این بدین معنی است که  برای اینکه یک بلاک معتبر تلقی شود بیت کوین ماینر باید یک هش هگزادسیمال را شروع کند که با ده سفر شروع می شود. هرچه صفر های اول بیشتر باشد، پیدا کردن فاز برای بیت کوین ماینر سخت تر است. عدد استفاده شده در این سناریو نانس نامیده می شود. این کار خروجی تابع را تغییر میدهد تا جایی که با هدف جور بشود.

اولین بیت کوین ماینری که بتواند راه حلی برای این معما پیدا کند که با معیار های هدف سازگار باشد یک “اثبات کار” دارد زیرا هیچ راه دیگری برای پیدا کردن راه حل وجود ندارد جز صرف وقت انرژی برای پردازش بیشتر.

 

 

چرا این دشواری قابل تطبیق است؟

بلاک های بیت کوین بطور متوسط هر ده دقیقه یکبار ایجاد می شوند. به عبارتی تراکنشها هر ده دقیقه انجام و سکه های جدید در هر ده دقیقه منتشر می شود. دشواری ماینینگ بیت کوین پارامتر پویایی است که باید تنظیم شود تا هدف ده دقیقه بلاک را برآورده نماید.

اگر کل شبکه بلاکهایی را سریعتر از ده دقیقه پیدا می کند دشواری افزایش می یابد و اگر کندتر باشد این دشواری کاهش می یابد. سختی همچنان افزایش خواهد یافت مگر اینکه کندتر از ده دقیقه باشد که در این صورت دشواری کاهش می یابد. کل این فرایند ماینینگ بیت کوین به توان محاسباتی ترکیبی شبکه وابسته است. هر چه بیت کوین ماینرهای بیشتری به شبکه اضافه شود، دشواری افزایش می یابد.

 

آیا بیت کوین ماینرها می توانند در این سیستم تقلب کنند؟

پاسخ کوتاه به این سوال منفی است. همچنان که گره ماینینگ بلاک تازه استخراج شده را به همگروه ها بصورت p2p  انتقال می دهد، هر گره بطور مستقل بلاک را برای اعتبار سنجی چک می کند . همچنان که بلاکها و سکه های تازه ضرب شده در شبکه وارد می شوند، هر گره قبل از اینکه آن بلاک را به همگروه ها انتقال دهد بطور مستقل آن را اعتبارسنجی می کند.

این امر به ما اطمینان می دهد که بلاکی که به شبکه وارد شده است معتبر است. در نتیجه ما مطمئن می شویم که بیت کوین ماینرهایی که صادقانه عمل کردند بلاکهای خود را وارد شبکه جهانی می کنند و بخاطر اینکار پاداش هایی مبتنی بر تراکنش کوین بیس می گیرند.

چطور استخراج بیت کوین را شروع کنیم؟

ما در این آموزش استخراج بیت کوین،  مهمترین مراحل و نکات ضروری برای ورود به این بازار ماینینگ بیت کوین را توضیح  می دهیم. همانند هر سرمایه گذاری دیگری، اولین چیزی که شما باید بدانید این است که تمامی عوامل موثر در سود خود را بشناسید. مهمترین این عوامل عبارتند از:

الف: سرمایه گذاری اولیه

مهمترین هزینه استخراج بیت کوین هزینه سخت افزارهای ماینینگ است که عبارتند از ماینربیت کوین، تامین برق، کابل، نرم افزار، سیستم سرمایش، اجاره و غیره.

ب: دشواری ماینینگ بیت کوین

در صورت ثابت فرض کردن تمام عوامل دیگر، هرچه دشواری افزایش یابد درآمد شما کاهش می باید و برعکس. با در نظر گرفتن این موضوع، باید به یاد داشته باشید که همچنان که با گذشت زمان بیت کوین ماینرهای بیشتری به شبکه وارد می شوند این دشواری ماینینگ بیت کوین نیز افزایش می یابد. نرخ این دشواری قطعی نیست ولی می توان فهمید که روند رو به افزایشی دارد.

ج: قیمت بیت کوین در بازار آزاد

در بازی ماینینگ بیت کوین این یکی از مهمترین عوامل موثر بر سوددهی است. کاهشی ناگهانی در قیمت بیت کوین می تواند یک بیت کوین ماینر سودده را به یک بیت کوین ماینر زیان ده تبدیل کند. هرسرمایه گذاری در ماینینگ همراه با ریسک بالا و همچنین پاداش بالا است. بازار بیت کوین بسیار بی ثبات و بی نظم است و شما باید این را در نظر داشته باشید.

د: هزینه تامین برق مصرفی

بعد از سرمایه گذاری اولیه در سخت افزارهای ماینینگ، اولین و بزرگترین مشکل در سوددهی بیت کوین ماینرها هزینه بالای برق مصرفی است. بیت کوین ماینرهایی عملکرد بهتری دارند که  با ریگ های ماینینگ و روش های سرمایشی  کار می کنند که در کشورهایی با هزینه کمتر نصب و فعالیت می کنند.

ر: پاداش های بلاک و حق الزحمه

پاداش بیت کوین بعد از هر 210000 بیت کوین استخراج شده نصف می شود یا به عبارتی تقریبا هر چهار سال نصف می شود. به دلیل عوامل فنی، فضای بلاک بیت کوین نوعی کالای کمیاب است که بخشی که استخراج می شود می تواند فروخته شود.

کاربران با الزامات زمانی بیشتر شاید حق الزحمه بیت کوین ماینر بالاتر از میانگین بپردازند که سریعا تایید شود. درحالیکه کاربرانی که خیلی محدودیت زمانی ندارند شاید بتوانند با منتظر ماندن پول بیشتری بدست آورند. به عبارتی پاداش حق الزحمه بوسیله بازار آزاد تعیین می شود و قابل پیش بینی نیست.

ی: زمان خاموشی

خاموشی دشمن شما است. هر ثانیه که عملیات ماینینگ شما در حال اجرا نباشد ، شما بیشتر ضرر می کنید. برای یک کار حرفه ای، اطمینان حاصل کنید که ریگ های شما خیلی داغ نشوند ، برق شما همیشه تامین شود، نگهداری از سخت افزارها را رعایت کنید.

 

ادامه راه خود را در ماینینگ بیت کوین انتخاب کنید

برای ورود به بازی ماینینگ بیت کوین دو راه وجود دارد. شما یا باید یک ریگ ماینینگ را بطور فیزیکی نصب کنید یا می توانید یک قرارداد کلود ماینینگ با شرکتی امضا کنید. در ادامه مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم. آموزش استخراج بیت کوین  می تواند راهنمایی مفید برای کمک به شما جهت کسب درامد در این بازار باشد.

قرارداد های استخراج بیت کوین ابری چطور کار می کنند؟

استخراج بیت کوین ابری یا کلود هشینگ به این صورت است که شرکت هایی انبارهای پر از سخت افزارهای ماینینگ دارند و مقداری از ظرفیت ماینینگ یا میزانی از نرخ هش را به مشتریان می فروشند. برمبنای میزان توان هشی که شما میخرید شما در واقع سهمی از درآمد شرکت را خریداری کردید که این درامد منطبق با میزان توان هشی است که خریده اید.

مزایا:

سادگی استفاده. اسقاط (hassle) صفر (ریسک کم)؛ شما یک کیف پول بیت کوین ایجاد می کنید و بعد یک قرارداد امضا الکتریکی را تایید و شروع به کار می کنید.

  • این کار مشکلات سروصدا، تهویه، و قرارداد مصرف برق ندارد
  • شما تجهیزاتی ندارید که فضای خانه شما را اشغال کند. اگر زمانی بخواهید از این کار خارج شوید وسایل اسقاطی ندارید.
  • هیچ خاموشی، ریسک آتش سوزی، و هزینه نگهداری در این کار ندارید.

 

معایب :

کلاهبرداری: حدود 99% تجارت های ابری کلاه برداری هستند. این شاید مهمترین مساله در استخراج بیت کوین ابری باشد. برای اینکار قرارداد شما فقط با شرکتهای معتبری مانند ژنسس ماینینگ و هشفلر باشد. این هردو شرکت قرارداد های چندین ساله و یا مادام العمر دارند و جزو معروفترین ها در این زمینه هستند.

2: سود پایین: این طبیعی است. وقتی شما ریسک خود را از بین میبرید باید هم سود کمتری بگیرید.

3: قراردادهای استخراج بیت کوین ابری شاید بخواهند در زمانی که قیمت بیت کوین خیلی نزول کند عملیات را متوقف کنند.

 


درخواست مشاوره رایگان این آموزش


چطور عملیات ماینینگ خودتان را راه اندازی کنید؟

انتخاب ASIC ماینر اسکریپت

راه اندازی یک عملیات استخراج بیت کوین یک سرمایه گذاری جدی است. نخستین گام این است که سخت افزار را بخرید. قبل از اینکار، ابتدا بهتر است سوددهی خود را از این سایت بررسی کنید و قیمت تجهیزات را ارزیابی کنید. شما می توانید این محاسبات

در انتخاب ماینر ASIC  چهار جنبه کلیدی است که در بازدهی موثر است.

  • نرخ هش: این نرخ به صورت مقدار هش در ثانیه بیان می شود که به معنی تعداد راه حل هایی است که هر واحد برای هر مساله رمزنگاری که بیت کوین ماینرها برای رسیدن به آن باهم رقابت می کنند، ایجاد می کند. بنابراین هرچه نرخ هش بالاتر باشد شما می توانید راه حل های بیشتری بدست آورید.
  • مصرف برق، این واحد معمولا به وات بیان می شود که بنانگر میزان برق مصرفی در زمان ماینینگ است.
  • هزینه ، این هزینه بیشتر هزینه بازگشت سرمایه است.
  • تاریخ ارسال، به این معنی که دشواری ماینینگ و نرخ هش کلی شبکه با گذشت زمان در حال افزایش است که این امر می تواند سوددهی را به خطر اندازد.

 

انتخاب یک واحد تامین نیرو

بیشتر ماینر های ASIC مستلزم داشتن یک واحد تامین برق مستقل هستند. باید بخاطر داشته باشید که میزان ولتاژ مصرفی نباید بیشتر از مصرف مورد نیاز این بیت کوین ماینرها  با حاشیه امن افزوده (+/- 10% از ولتاژ ) باشد.

ولتاژ PSU  می تواند از میزان ولتاژ یکی از بیت کوین ماینرها فراتر رود چرا که در زمان پیک مصرف تقاضای مصرف یک واحد ماینر 500   وات برابر با رابطه زیر است:

500 W + (10% of 500 W), or 550 W

همچنان که مصرف برق بیت کوین ماینر افزایش می یابد، حاشیه بین آن مقدار و خروجی پیک نیز باید افزایش یابد.

 

علاوه بر ولتاژ، PSU ها یک ویژگی 80 PLUS دارند که در بسته های برنزی، نقره ای، و طلایی عرضه می شوند. این نرخ گذاری برای عملکرد کل PSU است. هرچه این کلاس بالاتر باشد، تلفات انرژی کمتر است.

چگونه تنظیمات یک ASIC  ماینر پایه را انجام دهیم؟

هرچند ASIC  ماینرها از نظر خصوصیات انواع بسیار گوناگونی دارند، اما برای موارد پایه ای می توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید. دراین استخراجم، این نکات را در ادامه بیشتر توضیح داده ایم.

چگونه یک ASIC  ماینر را برای ماینینگ آماده کنیم؟

عملیات های ماینینگ بزرگ گرما و سروصدای زیادی ایجاد می کنند. بنابراین، باید این بیت کوین ماینرها را در جایی نصب کنیم که تهویه و سرمایش مناسب باشد البته جایی باشد که دسترسی آسانی به  برق و کابل اترنت داشته باشد. به عبارتی مکانیابی سایت های تاسیس ماینینگ با توجه به شرایط جغرافیایی نقش مهمی دارد.

نکته دیگری که در راه اندازی یک مزرعه ماینینگ بیت کوین بزرگ باید در نظر داشته باشیم، تعداد بیت کوین ماینرهایی است که در یک واحد نصب می شوند. چرا که خود این بیت کوین ماینرها و سیستم تهویه و سرمایشی هرکدام مصرف برق خود را دارند که نیاز به نیرو را افزایش می دهد.

گام هایی برای نصب بیت کوین ماینر

رسیدگی به واحد ASIC  ماینینگ که از تولید کننده تحویل می گیرید؛ برای اینکه نقصی نداشته باشد. ظاهر آن را با تصویر و خصوصیات آن در سایت مقایسه کنید.

اتصال PSU  به بیت کوین ماینر؛ نباید آن را به سوکت دیوار بزنید. ابتدا مطمئن شوید که تمام اتصالات لازم به برق وصل هستند. اگر PSU   یک ATX PSU است، اقدامات ضروری دیگری را طبق دستورالعمل آن برای نصب آن به برق باید انجام دهید.

  • کابل اترنت را به بیت کوین ماینر وصل کنید.

مجدد PSU  بیت کوین ماینر را چک کنید. برای مراحل ریز تر به دستورالعمل کارخانه در کتابچه توجه کنید و دستگاه را به سوکت وصل کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که بیت کوین ماینر به درستی روشن شده است. طبق دستور العمل از روشن بودن آن مطمئن شوید.
  • به روتری که به بیت کوین ماینر شما وصل شده است وارد شوید. بیت کوین ماینر را در روتر رابط پیدا و به آدرس آی پی توجه کنید.

در یک استخر ماینینگ حساب باز کنید. مزایای استخراج بیت کوین در استخر بسیار زیاد است. سعی کنید به استخر بیت کوین ای وصل شوید که از نظر جغرافیایی به شما نزدیکتر است. سپس طبق راهنمای پروفایل خود در سایت عمل کنید. شاید از شما خواسته شود که یک آدرس والت وارد کنید. واحد worker خود را انتخاب و رمزعبور خود را وارد کنید. یادتان باشد که مسیر URL استخر را یادداشت کنید.

در یک مرورگر با وارد کردن آدرس IP  به بیت کوین ماینر خود وصل شوید. اکنون تنظیمات حساب خود را اعمال کنید. در بخش تنظیمات URL  ها، نام واحد worker ها، و گذرواژه ها را تنظیم کنید.

 

در بخش مربوطه URL  را وارد کرده و  کارگر را براساس نام استفاده شده در وبسایت استخر تعریف کنید. رمز مورد استفاده در تنظیمات را همانند سایت استخر وارد کنید.

اگر این گام ها را به درستی انجام دهید، بیت کوین ماینر شما باید در استخر بالاو پایین برود. وضعیت بیت کوین ماینر را می توانید در پروفیل استخر بررسی کنید.

چگونه از ریگ ماینینگ خود نگهداری کنیم ؟

بعد از انجام تنظیمات اولیه، برای اینکه بیت کوین ماینر به درستی در جریان باشد، شما باید برخی خدمات نگهداری را بطور فعال انجام دهید. در زیر برخی نکاتی را که برای حفظ عملکرد بهینه لازم است ، می توانید مشاهده کنید.

الزامات :

1: مواد آلاینده را دور از سیستم تهویه نگهداری کنید. گردخاک، مو،  و سایر آلاینده ها شاید در بیت کوین ماینر شما انباشته شود که می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. تمیز نگهداشتن محیط ماینینگ برای افزایش طول عمر بیت کوین ماینرها ریگ ضروری است.

2: بیت کوین ماینر را تا آنجایی که می توانید خنک نگه دارید. وقتی مشغول تهویه هوای داغ از محیط ماینینگ هستند باید هوای بیشتری به ورودی هوای بیت کوین ماینر داخل کنید.

3: بیت کوین ماینر را تا آنجایی که می توانید خشک نگه دارید. رطوبت می تواند به مدار سیستم آسیب بزند و گاهی حتی موجب از کار افتادن آن شود.

4: کتراکنش برق را توزیع کنید. برای اینکار هرچه از مدارهای بیشتری استفاده کنید بهتر است.

 

عملیات مشابه برای استخراج اتریوم نیز با تفاوت های اندکی بکار می رود. 


چگونه کارایی و عملکرد استخراج بیت کوین را افزایش دهیم؟

1: هر چند وقت یکبار به استخر استخراج بیت کوین خود وارد شوید تا تاریخچه عملکرد آن را بررسی کنید. شاید مسایلی وجود داشته باشد که باید رفع کنید تا عملکرد شما بهبود یابد.

2: استخرهای استخراج بیت کوین کمکی به ریگ خود اضافه کنید تا در مواقعی که احتمالا استخر اول شما قطع شد از آنها استفاده شود.

 

چطور می توانیم از ریگ بیت کوین استخراج کنیم؟

1: ماینینگ Solo ، همانطور که از اسم آن پیداست یعنی به صورت فردی استخراج بیت کوین کنید. شما میتوانید از توان هش ریگ خود استفاده کنید تا در استخری که چندین بیت کوین ماینر دیگر با توان های هش خود در حال رقابت هستند وارد شوید و سعی کنید برنده پاداش بیت کوین شوید. استخراج بیت کوین فردی هرگز به نفع شما نیست چرا که شما شانس کمتری دارید که راه حل معما را به تنهایی پیدا کنید.

2: استخر استخراج بیت کوین بیانگر ترکیبی از چندین بیت کوین ماینر فردی است که با یک هدف واحد با هم پیوستند. هدف آنها حل معما و سهیم شدن در سود است. هرچقدر بیت کوین ماینرها در استخر بیشتر باشد ، نرخ هش ترکیبی رشد می کند چرا که به استخر شانس بیشتری در پیداکردن یک بلاک دریافت پاداش دارد. بنابرین ، پیوستن به یک استخری خیلی بهتر از استخراج بیت کوین تنهایی است چرا که عملکرد را برای تمام افراد داخل استخر بهبود می دهد.

استخرهای زیادی وجود دارد که تفاوت آنها باهم خیلی کم است. قبل از وارد شدن مطمئن شوید که تحقیقات لازم را درباره آن بعمل آورده اید. در زیر برخی از معروفترین استخر های استخراج بیت کوین را آورده ایم.

p2poolbitminterkanopool, ،  slushpool

 

نکات نهایی

شما به پایان راهنمای نهایی استخراجم رسیده اید و امیدواریم که تمام چیزهای ضروری را قبل از وارد شدن به این بازی استخراج بیت کوین آموخته باشید.

قبل از اینکه سفر خود را به دنیای استخراج بیت کوین وارد کنید بهتر است درباره آموزش ساخت کیف پول بیت کوین و کیف پول بلاکچین و همچنین تریدکردن رمزارز در این سایت مطالعه کنید.

از شرایط حقوقی و ضوابط قانونی کشور خود در این خصوص آگاه باشید و نحوه سیستم مالیاتی آن را بررسی کنید.


ثبت نام در دوره آموزش کامل ارزهای دیجیتال از مقدماتی تا پیشرفت با تضمین تسلط کامل


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *