آموزش مقدماتی خرید و فروش ارزهای دیجیتال و معامله رمزارزی

آموزش مقدماتی ترید کردن رمزارزها

مشاهده سایر موارد مورد نیاز شما

 

——————————————————


 

آموزش کسب درآمد از معامله رمزارزها (ارزهای دیجیتال)‌


راهنمای مقدماتی اولیه ترید کردن رمزارز ها

با خواندن راهنمای اصول ترید کردن رمز برای مبتدیان، به دنیای رمز خوش آمدید. در این راهنما ما دست شما را می گیریم و هر چیزی را که شما نیاز است برای تجارت رمزارزها در دنیای امروز بدانید به شما نشان می دهیم. شما می توانید اصول ترید کردن را در این سایت ترید در کمترین زمان یاد بگیرید.

ترید کردن رمزارزها آسان نیست. برای این کار باید میلیون ها عامل و همچنین روش های بسیار زیاد پول درآوردن در این بازار  را در نظر بگیرید. بنابراین، برای ورود به این فضا به عنوان یک تریدر، این راهنمای جامع می تواند پرده از کل این صنعت بردارد. بخش های تفصیلی این راهنما در زیر آمده است.

  • رمزارز چیست؟
  • شما چه مبلغ پول باید به رمزارزها اختصاص دهید؟
  • تریدر چیست؟
  • ترید کردن پورتفوی
  • اختصاص پورتفوی
  • بحث متنوع سازی (تنوع بخشی)
  • موضوعی که هرکسی کمترین علاقه ای به آن ندارد، یعنی مالیات
  • ابزارهای تنظیم شده بهترین سایت ترید
  • امنیت
  • چهار نوع معامله
  • جفت ارزها
  • تمام ساعات شبانه روز در کل سال
  • تحلیل بنیادی
  • استفاده از معامله
  • تحلیل تکنیکال
  • روش های دیگر ترید کردن
  • اصول ترید کردن

با تهیه و مشاهده بسته ویدئویی آموزش ترید کردن رمزارزها در سایت های ایرانی با استفاده از کارت های عضو شتاب بانک های ایرانی در چند ساعت شروع به ترید کنید.  خرید بسته آموزش ترید کردن رمزارزها در سایت های ایرانی

 

 


ثبت نام در دوره آموزشی جامع رمزارزها (ارزهای دیجیتال)


ثبت نام در دوره آموزش مقدماتی ترید کردن رمزارزها


1: رمزارز چیست؟

رمزارزها دارایی های دیجیتال هستند. با استفاده از فناوری بلاکچین ثابت شده است که این رمزارزها بسیار نایاب هستند و این کمبود آنها را برای سرمایه گذاران و محتکران ارزشمند کرده است. صدها نوع متفاوت از رمزارزها وجود دارد که هر یک کار های متفاوتی انجام می دهند. قدیمی ترین، بزرگترین، و محبوب ترین رمزارز بیت کوین است. بیت کوین (Bitcoin) که در سال 2009 راه اندازی شد مسئول کل انفجار در این بازار است.

در این مقاله اصول ترید کردن را مرور می کنیم و شما را کمک می کنیم تا در این مسیر قدم بردارید. اما اگر میخواهید بیشتر در زمینه بیت کوین بدانید می توانید به بهترین سایت های معتبر استخراج بیت کوین مراجعه کنید. این مطالب می تواند برای غیرحرفه ای ها در این زمینه کمی هولناک باشد، اما هرکسی می تواند از خواندن این مطالب از زبان پدید آورنده آن چیزهایی دستگیرش شود.  این مقاله اولین مطلب منتشر شده در زمینه بیت کوین برای عموم است و فناوری پشت این ارز انقلابی را تشریح می کند. در کل، بهترین سایت برای درک فناوری بیت کوین سایت foriamooz.ir است.

سایت های زیادی تمامی انواع منابع بیت کوین را منتشر کرده اند که به شما کمک می کند تاریخچه، فناوری،  و ارزش بیت کوین را درک کنید.

اما در خصوص مقاله حاضر، برخی کلمات ابتدایی که شما باید با آنها آشنا شوید در ادامه آمده است.

رمزارز : اصطلاحی کلی برای تمامی ارزهای دیجیتال از  جمله بیت کوین

آلتکوین: هر رمزارزی که بیت کوین نباشد. آلتکوین مخفف شده کوین های جایگزین است.

فیات Fiat : فیات اصطلاحی مشترک برای پول های کاغذی مانند دلار آمریکا و ین ژاپن و تمام سایر پول ها است.

کیف پول ها (والت): کیف پول چیزی است که رمزارزهای شما را در داخل خود ذخیره می کند. بهترین کیف پول بلاکچین Ledger Nano S و Ledger Nano X  است. جلوتر بیشتر توضیح خواهیم داد.

صرافی (exchange) : صرافی ها وبسایت ها، نرم افزارها،‌ یا اپلیکیشن های موبایلی است که شما می توانید در آن رمزارزها یا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را خرید و فروش کنید. رمزارزها شبیه به سهام و اوراق بهادار ترید نمی شوند که بتوانید آنها را از یک حساب سرمایه گذاری خرید و فروش کنید طوریکه شما بتوانید به معاملات دسترسی داشته باشید.

 

2: شما چه مبلغ پول باید به رمزارزها اختصاص دهید؟

یکی از معمولترین سوالات این است ” چقدر پول من باید سرمایه گذاری کنم؟”

جواب این سوال خیلی سخت است چرا که این موضوع بستگی به شما، وضعیت مالی شما، و پورتفوی سرمایه گذاری فعلی شما دارد. تسویه بدهی ها و اطمینان از این که شما یک حساب پس انداز دارید می تواند رویه سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را تعیین کند. بنابراین، ابتدا مطمئن شوید که شما پول برای سرمایه گذاری دارید. زمانی که شما آماده برای سرمایه گذاری شدید، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار رمزارزها است به جای بازارهای دیگر.

در این زمینه می توانید مطالب هوش مالی را مطالعه کنید.

مطمئن شوید که شما با سرمایه گذاری در بازار های کم ریسک مانند بازار سهام ریسک ها را از بین برده اید. بعد از این نقطه ، شما برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها آماده هستید.

به هرحال، در این راهنما ما مشاور مالی شما نیستیم که بگوییم چه تصمیمی بگیرید. ما فقط می خواهیم راهنما هایی را به شما ارائه کنیم که بتوانید تصمیم بگیرید که برای سرمایه گذاری در این بازار رمزارزها چقدر سرمایه نیاز دارید. برای مطالب مالی می توانید به نوشته های امور مالی شخصی در سایت فوری اموز مراجعه و مطالب مرتبط را مطالعه کنید.

مدیریت پورتفوی شما عملا چقدر زمان میبرد؟

اگر شما به طور فعالی مشغول مدیریت پورتفوی خودتان هستید، شاید بخواهید پول بیشتری در این بازار سرمایه گذاری کنید. این یک بازار به سرعت رو به جلو و رو به پیشرفت است و اگر شما در راس اتفاقات قرار نداشته باشید هرچقدر که محافظه کار باشید دیرتر به سود خواهید رسید.

پورتفوی شما چقدر ریسک پذیر است؟

اگر پورتفوی سرمایه گذاری شما شامل سایر سرمایه گذاری های پر ریسک مانند سهام ماریجوانا، یا سرمایه های ماجراجویانه است، شما شاید تمایل نداشته باشید زیاد در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کنید. ریسک افزایش می یابد و شما احتمالا نمی خواهید بیشتر در معرض بازارهای پرریسک قرار گیرید.

چند ساله هستید؟

همانند بازار های سنتی در بازار رمزارزها نیز افراد جوانتر معمولا می توانند از عهده پورتفوی پرریسکتری بر آیند. آنها شاید نخواهند از طریق حساب های سرمایه گذاری خود مخارج زندگی خود را در بیاورند. بنابراین برای جوانتر ها ضرر آنچنان سنگین نیست برعکس افراد سالخورده که معمولا از حساب های بازنشستگی خود برای پرداخت صورت حساب های ماهانه خود استفاده می کنند سرمایه گذاری های پرریسک کمی سخت است.

3: درک پوشش بازار

اصطلاحی که شما در مباحث رمزارزها بارها و بارها خواهید شنید پوشش بازار (market cap) است. پوشش بازار  برای جمع آوری سرمایه کوتاه است و در بازار رمز این سنجه برای اندازه گیری ارزش رمزارزهای گوناگون بکار می رود.  به زبان ساده می توان گفت پوشش بازار میزان پولی است که به کل یک ارزدیجیتال یا رمزارز اختصاص داده شده است که ضریبی از قیمت روز و میزان عرضه آن ارز است.

شما شاید بپرسید ، ” آیا ما نمی توانیم آنها را فقط از طریق قیمت قضاوت کنیم؟”

پاسخ منفی است، فقط به یک دلیل ساده: عرضه.  اگر عرضه یک سکه کمتر از یک سکه دیگر باشد، در نتیجه هر واحد از این سکه ارزش بیشتری خواهد یافت به این دلیل که کمیاب تر می شود. بنابراین، برای مقایسه رمزارزهای گوناگون با هم ما باید از پوشش بازار استفاده کنیم.

پوشش بازار از ضرب کردن عرضه در قیمت محاسبه می شود. اجازه بدهید چند مثال را مرور کنیم.

مثال 1: بیت کوین : فرض کنیم قیمت هر بیت کوین57000 دلار است و در حال حاضر 17 میلیون بیت کوین در گردش داریم. پوشش بازار برای این بازار می شود57000  دلار ضربدر 17000000 ، یعنی 969 میلیارد دلار.  درحال حاضر ارزش بازار بیت کوین حدود 969 بیلیون دلار است که میتوان گفت این ارز پنجمین صنعت بزرگ جهان بعد از صنایع اپل،‌آمازون،‌ تسلا است.

مثال 2: XRP. اگر 1 XRP = $0.40 ، و عرضه 40 میلیارد باشد، پوشش بازار 16 میلیارد دلار خواهد بود.

این مثال به شما نشان می دهد که چطور می توانید اندازه رمزارزهای متفاوت را باهم مقایسه کنید. هرکدام از اینها زمانبندی عرضه متفاوتی دارند پس بهترین روش برای مقایسه آنها بررسی پوشش بازار آنها است. به لطف وبسایت های رمزارزای مانند CryptoCompare  شما می توانید پوشش بازار را روزانه محاسبه و رمزارزهای گوناگون را باهم مقایسه و آنها را رتبه بندی کنید.

 

ترید کردن پورتفوی

یکی از مسایلی که در سرمایه گذاری رمزارزها وجود دارد این است که شما به تنهایی مسئول نگهداری دارایی خود هستید. در بازارهای سنتی معمولا یک کارگذار دارایی های شما را برای شما نگهداری ، ردیابی و نظارت می کند. اما در بازار رمزارزها هیچ کارگذاری وجود ندارد و سکه ها در صرافی ها یا در کیف پول شما نگهداری می شوند. این به این معنی است که شما خودتان باید پورتفوی خود را نظارت کنید.  ترید کردن ارزهای دیجیتال در صرافی ها انجام می شود. ترید کردن یعنی خرید و فروش یا همان معامله بیت کوین یا سایر رمزارزها (ترید کردن به زبان ساده یعنی خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا). ترید کردن تنها در صرافی ها انجام می شوند. در سایت فوری آموز برخی از مهمترین و معروفترین صرافی های ایرانی و جهانی را معرفی می کنیم.

اپلیکیشن CryptoCompare این امکان را به شما می دهد که عملکرد رمزارزهایی را که نگهداری می کنید به آسانی نظارت کنید. این اپلیکیشن به راحتی دانلود می شود و ابزاری ضروری برای ردگیری کردن دارایی های شما است.

 

اختصاص پورتفوی (تقسیم بندی پورتفوی)

یکی از بزرگترین سوالاتی که سرمایه گذاران دارند این است که پورتفوی آنها چطور باید راه اندازی و تنظیم بشود. برخی سرمایه گذاری در رمزارزها را با صدها سکه متفاوت شروع می کنند. بیش از دویست رمزارز متفاوت وجود دارد و شما می توانید به راحتی در این رمزارزها غرق شوید. برای این که به شما کمک کنیم که چطور پورتفوی خود را سازماندهی کنید، در اینجا یک تقسیم بندی پورتفوی خیلی قوی را ارایه داده ایم.

50 درصد بیت کوین و فقط بیت کوین

بیت کوین شاه این بازار است. هر چقدر که بیت کوین رشد می کند کل بازار رمزارزها از  آن تبعیت می کند و این همبستگی برای سال ها برقرار است. ما پیشنهاد می کنیم که همیشه حدود 50 درصد از دارای شما بیت کوین باشد تا بتوانید از این طریق از حرکت های کل بازار منتفع شوید. بیت کوین کم ریسک ترین رمزارز است. به همین دلیل باید بخش عمده ای از پورتفوی شما بیت کوین باشد.

در زمینه استخراج بیت کوین می توانید به مطالب مربوط به استخراج و ماینر های بیت کوین در سایت فوری اموز مراجعه کنید.

30% آلت کوین های با پوشش بازار بالا

هرچقدر به سمت آلت کوین های کوچکتر می روید به همان اندازه ریسک افزایش می یابد. بنابراین اختصاص درصد کمتری به این بخش بهتر است. دومین بخش عمده از پورتفوی شما باید به آلت کوین هایی با پوشش بازار بالا اختصاص یابد. این بدین معنی است که 30% از پورتفوی شما باید به سکه هایی اختصاص داده شود که 10 تا 20 رتبه برتر آلت کوین ها از نظر پوشش بازار هستند. اینها کوین هایی هستند که مدت بیشتری در گردش بوده اند و پتانسیل خرید بیشتری در آنها نهفته است.

می توان گفت هرچه پوشش بازار یک رمزارز بزرگتر باشد،‌ نهنگ ها (افرادی که میلیاردها دلار دارایی رمزارزی دارند) به سختی می توانند با خرید و فروش های ناگهانی خود در قیمت آن رمزارز نوسان شدید ایجاد کنند. درمقابل رمزارزها یا کوین هایی که پوشش بازار کوچکی دارند افراد یا شرکت های قدرتمند که سرمایه های عظیمی دارند می توانند مثلا بطور ناگهانی نیمی از دارایی را خریداری کنند و قیمت آن کوین را چندین درصد افزایش دهند و در زمان های خاصی بخش قابل توجهی از آن را بفروشند و قیمت آن کوین را بطور ناگهانی کاهش دهند و به این صورت قیمت را دستکاری کنند. اما هر چه مارکت کپ کوین یا رمزارزی مانند بیت کوین ،‌اتریوم ،‌ بایننس کوین،‌ لایت کوین بزرگتر باشد،‌ به همان اندازه شرکت ها و اشخاص کمتری پیدا می شوند که بتوانند این حجم از دارایی را داشته باشند که قیمت را دستکاری کنند یا اینکه نیاز است تعداد شرکت های بیشتر باهم تبانی کنند تا بتوانند قیمت را دستکاری کنند.

15% آلت کوین های کوچکتر

بدون لحاظ کردن نام های بزرگی مانند  Monero (XMR)  یا  Litecoin (LTC)، بخش کوچکی از پورتفوی شما می تواند به آلت کوین های حتی کوچکتر اختصاص داده شود. اینها می توانند دارایی های پرریسک تری باشند. با محدود کردن خودتان برای مواجهه  کمتر با موقعیت های پرریسک، شما می توانید میزان پولی که شاید از دست بدهید را کاهش دهید. درصد کمتری از پورتفوی خود را به  آلت کوین های با پوشش بازار  کوچکتر اختصاص دهید.

5% قماربازی

بخش نهایی (کمتر از 5 درصد) از پورتفوی شما باید برای قمار اختصاص یابد. بله، این برای پرریسک ترین رمزارزها در بازار است. این رمزارزها شامل سکه هایی است که دارای ریسک بالایی هستند و در عین حال پاداش های بالایی نیز دارند. همچنین این بخش شاید به ICOs (و شاید STOs) اختصاص یابد که حتی هنوز راه اندازی نشده اند.

 

این مقوله همچنین شامل ترید کردن حاشیه ای (Margin) در سایت هایی مانند BitMEX می شود. ترید کردن مارجین (که بعدا در مورد جزئیات آن بیشتر توضیح خواهیم داد) این است که در آن شما پول های دیگران را برای بکارگیری در موقعیت های بزرگ تر قرض می گیرید ، موقعیت هایی که به طور عادی نمی توانید در آنها کار کنید. استفاده از ترید کردن حاشیه ای می تواند یک راه کارآمد برای ترید باشد، اما خطرات بسیار بالاتر است. بنابراین، در ترید کردن حاشیه ای باید با احتیاط عمل کنید.

در این زمینه در هر چیزی که شما در آن سرمایه گذاری کنید، به نوعی یک “longshot” (تیراندازی برای یک هدف بسیار دور) است. بنابراین، باید دامنه ریسک شما خیلی پایین باشد تا اگر شما کل موقعیت را هم از دست دادید خیلی برای شما مهم نباشد. به همین دلیل تنها 5 درصد باید به این بخش اختصاص داده شود.

این تقسیم بندی پورتفوی که در بالا مطرح کردیم قانون نیست، بلکه یک راهنمای خوب برای مبتدیانی است که می خواهند در این زمینه فعالیت خود را شروع کنند. در هر حال، شما می توانید آن را تغییر دهید، اما مهم است که تفاوت های ریسک در میان رمزارزها را درک کنید.

 

6: بحثی در خصوص تنوع بخشی

وقتی مردم به بازار رمزارزها وارد می شوند، می خواهند مفاهیم سرمایه گذاری سنتی را در این بازار جدید و به سرعت رو به پیشرفت بکار گیرند. متأسفانه، این استراتژی ها همیشه آنطور که برنامه ریزی شده اند در این بازار جواب نمی دهند.

تنوع بخشی یکی از این مفاهیم است.

هر برنامه ریز مالی با تجربه، به شما پیشنهاد می دهد تا سرمایه گذاری های خود را در شرکت ها و صنایع متفاوت تقسیم کنید تا ریسک را کاهش دهید. سرمايه گذاران به بازار سرمايه گذاري رمزارزها وارد می شوند و سعي مي کنند همان کار را در این بازار انجام دهند و 100 (يا بيشتر) رمزارزهای گوناگون را خريداري کنند تا ریسک را کاهش دهند.

متأسفانه این کار در بازار رمزارزها اصلا جواب نمی دهد. کل فضای بازار رمزارزها باهم همبستگی دارد و اگرچه بعضی از آن ها عملکرد بهتری از بقیه شاید داشته باشند، اما کل بازار هنوز هم به حالت یک واحد حرکت می کند. به جای تلاش برای پخش کردن سرمایه در سکه های گوناگون برای توزیع ریسک بهتر است از استراتژی پیشنهاد شده در بالا تبعیت کنید. اگر واقعا میخواهید تنوع بخشی کنید، این کار را در سایر صنایع انجام دهید. سهام، اوراق قرضه، فلزات گرانبها و املاک و مستغلات، اینها مستقل از بازار رمزارزها عمل می کنند. شما با خرید دارایی های دیگر مانند سهام و امثال آن می توانید ریسک را کاهش دهید نه با خرید رمزارزها های متنوع تر.

 

7: موضوعی که هرکسی کمترین علاقه ای به آن ندارد، مالیات

گرچه اغلب مباحث مالیاتی در این بازار نادیده گرفته می شود، معامله گران باید به یاد داشته باشند که رمزارزها دارایی های مالیاتی هستند. در اکثر کشورها، هر چیزی که می تواند با قیمت بالاتر خرید و فروش شود، ملزم به پرداخت مالیات است. رمزارزها نیز از این مورد مستثنی نیستند. به خاطر خلاصه کردن این راهنما، ما نمی خواهیم بطور مفصل در خصوص مباحث مالیات  صحبت کنیم.

شاید بهتر باشد از یک متخصص مالیاتی معتبر در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید قبل از شروع ترید کردن یک طرح مالیاتی تهیه کنید.

در بسیاری از کشورها، دنبال کردن ترید کوتاه مدت ممکن است برای بسیاری بیش از حد گران باشد. به عنوان مثال، ایالات متحده برای دارایی هایی که طی یک سال تقویمی نگهداری می شود نرخ های مالیات پایین را ارائه می دهد. این بدان معنی است که برای کاهش هزینۀ مالیات، می توانید حداقل یک سال رمزارزها را نگه داشته باشید. با این حال، بهتر است در این زمینه با متخصص مالیات محلی خود مشورت کنید تا مشخص شود که در کشور شما این روال چگونه است.

 

8: ابزار های تنظیم شده

یکی از چالش های بزرگ در ترید کردن رمزارزها این است که این فضا فوق العاده نامنظم و غیرقابل پیش بینی است. از آنجا که همه چیز خیلی جدید است، این واقعا یک فضای وحشی مالی است. در بازارهای سنتی، شما می توانید به حساب سرمایه گذاری خود وارد و فقط با کلیک یک دکمه به راحتی محصولات را خرید و فروش کنید.

اما بازار رمزارزها به این آسانی نیست. شما باید در یک صرافی غیرقانونی ثبت نام کنید و حتی پس از آن نیز مسئولیت نگهداری سرمایه به عهده خود شما است. برخی از افراد با خواندن این مطلب شاید سردرد بگیرند و ترجیح دهند با محصولات تنظیم شده که می توانند از کارگزاران سنتی خریداری شوند، معامله داشته باشند. خوشبختانه چند نکته هست که ما در اینجا آنها را بررسی خواهیم کرد. این هر دو مورد مشتری خود را ملزم نمی کنند سکه های خود (پول های خود) را پس انداز (ذخیره) کنند.

محصول GBTC ( که فقط برای سرمایه گذاران معتبر قابل دسترس است) که به وسیله شرکت سرمایه گذاری Grayscale Barry Silbert ارائه شده است امکان بازرسی حسابرسی شده را برای سرمایه گذاری در بیت کوین فراهم می کند. در صورتی که اگر در بازار OTCQX ترید کنید، این محصول طوری طراحی شده است که قیمت بیت کوین را دنبال می کند، اما اغلب انحراف هایی از قیمت نقطه ای دارد. با این وجود، این محصول هنوز یک ابزار مشروع، تنظیم شده و عمومی است که برای بسیاری از سرمایه گذاران جذابیت دارد.

خدمات CBOE & CME – که در دسامبر 2017 راه اندازی شده اند، هر دو (بورس Chicago Board Options (CBOE) و Chicago Mercantile Exchange (CME) ) محصولات آتی را پیشنهاد می دهند که قیمت بیت کوین را دنبال می کنند. این برنامه ها به تریدر ها این اجازه را می دهد تا بیت کوین را به عنوان محصولات آتی خرید و فروش کنند. اگر چه این محصولات به راحتی قابل دسترسی است، اندازه قرارداد های آنها خیلی بزرگ است. قیمت یک  قرارداد آتی CME به ارزش حدود پنج BTC است، و قرارداد CBOE به ارزش یک BTC است. این امر ورود بازیگران کوچکتر را که شاید بخواهند فقط کسری از بیت کوین در پورتفوی خود داشته باشند، محدود می کند.

 

ابزار محاسبه سود مرکب معاملات بورس و رمزارز

 

ابزار محاسبه سود مرکب سرمایه گذاری

 

ابزار محاسبه زمان دوبرابر شدن سرمایه گذاری با سود مرکب

 

9: امنیت

قبل از اینکه ما بخواهیم جیک و پیک این را یاد بگیریم که چطور می توانیم به یک تریدر رمزارزها تبدیل شویم، یک نکته وجود دارد که ما باید قبل از شروع بحث، درباره آن توضیح دهیم: امنیت. مهمترین شیوه ازدست دادن پول در ترید کردن رمزارزها  امنیت پایین آن است. از آنجا که بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد، میلیاردها دلار از طریق هک شدن ها از دست رفته است. با این حال، این پول به این معنا نیست که خود کاربران آن را از دست می دهند. بزرگترین قربانیان هک رمزارزها خود صرافیها (exchange) هستند.

صرافیها اهداف اصلی برای هکرها هستند. در این صرافیها حجم بسیار زیادی از رمزارزها در یک محل ( معمولا در کیف پول های داغ)  ذخیره شده اند. کیف پول داغ یا کیف پول بیت کوین در واقع کیف پول های رمزارزی هستند که به طور فعال به اینترنت متصل می شوند. در این موارد انتقال بیت کوین به کیف پول و همچنین دریافت آن مرتبا انجام می شود. این باعث می شود که آنها بیشتر مستعد هک شدن باشند و هکرها می توانند به راحتی مسیر انتقال بیت کوین به کیف پول را پیدا کنند.

کیف پول داغ (hot wallet) مانند یک کیف پول چرمی است که در جیبتان نگهداری می کنید. استفاده از آن آسان است اما خطرناک است که مقدار زیادی پول را در داخل آن نگه داشته باشید. شما در زندگی هر روز خود پس انداز و سرمایه گذاری های کلان و حیاتی خود را در کیف پول خودتان نگه داری نمی کنید، به همین دلیل نباید رمزارزهای خود را در کیف پول داغ نگهداری کنید. بعدا ما درباره ساخت کیف پول بیت کوین و بهترین کیف پول بیت کوین سایت فوری آموز بحث خواهیم کرد.

صرافیها معمولا از کیف پول داغ برای ذخیره پول استفاده می کنند و بدتر اینکه بسیاری از صرافیها تضمینی برای آنها ندارند. هنگامی که پول از صرافی گرفته می شود، مالکان دیگر هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

به همین دلیل امنیت در رمزارزها بسیار مهم است. هنگامی که شما پول را در یک صرافی (exchange) قرار می دهید، این پول دیگر در اختیار شما نیست. خود صرافی مسئول حفاظت از این پول است که متاسفانه خیلی امنیت ندارد. بنابراین، برای حفاظت از حسابهای رمزارزهای صرافی ، سه روش ساده برای جلوگیری از هک شدن وجود دارد:

الف: کیف پول سخت افزاری – هنگامی که شما ترید نمی کنید، رمزارزهای شما همیشه باید به طور آفلاین نگهداری شود. بهترین راه برای انجام این کار یک کیف پول سخت افزاری است. یکی از معروفترین والت سخت افزاری Ledger Nano X است.

ب: محصول Google Authenticator: هر صرافی این اجازه را می دهد تا شما با استفاده از رمز دوعاملی از حساب کاربری خود استفاده کنید. این بدان معنی است که هنگامی که شما وارد سیستم صرافی می شوید، یک کد شش رقمی به تلفن همراه شما ارسال می شود. به طور پیش فرض، صرافیها این کار را از طریق ارسال پیام متنی انجام می دهند، اما شما را در معرض هکرها قرار می دهد که آنها می توانند سیم کارت شما را بدزدند. برای حل این مشکل شما می توانید Google Authenticator را نصب و از آن استفاده کنید.

ج: مدیر رمز یا Password Manager : آخرین روش برای محافظت از حسابهای رمزارزی شما این است که از یک مدیر کلمه عبور استفاده کنید. اکثر مردم از یک رمز عبور ساده و قابل شکستن در هر وب سایت استفاده می کنند. به جای اینکار، در هر وب سایت از رمزعبورهای متفاوتی استفاده کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی پیچیده هستند. برای این منظور از حروف، اعداد و نمادهای در انتخاب گذرواژه استفاده کنید. یک مدیر رمزعبور مثل LastPass یا KeePass می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

د: مهمترین نکته این که بهتر است شما همیشه از کیف پول سخت افزاری برای ذخیره رمزارزهای خود استفاده کنید. این رمزارزها در یک کیف پول سخت افزاری 100 درصد امن تر از نگهداری آنها در یک حساب صرافی است.

 

10: چهار نوع صرافی

پیش از آن که واقعا وارد این فعالیت شویم ، بیایید در مورد چهار نوع مختلف صرافی رمزارزی موجود صحبت کنیم.

صدها نوع صرافی وجود دارد که شاید شما را گیج کنند. این بخش راهنما تفاوت بین صرافیهای مختلف را توضیح می دهد و پیشنهاد می کند که شما بهتر است از کدام استفاده کنید.

 

پول های کاغذی روی پیچ (فیات های on-Ramp )

اولین گروه صرافیها، فیات در پیچ ها هستند. این دقیقا همان چیزی است که شما از اسم آن برداشت می کنید. به این معنی که این صرافیها به شما این امکان را می دهد که با استفاده از پول کاغذی رمزارزها را خریداری کنید. بسته به وضعیت حقوقی هر کشور، شاید بخواهید از صرافیهای رمزارزی متفاوتی استفاده کنید. برخی از صرافیهایی که  سپرده های فیات را قبول می کنند، عبارتند از Coinbase، Binance، Gemini، BitStamp، Bitumba و Bitfinex و غیره. برخی از مهمترین صرافی های رمزارزی ایرانی که براساس اطلاعات هویتی و حساب بانکی شما ثبت نام می کنند شامل نوبیتکس،‌ والکس،‌ بیتبرگ، و ارزجو هستند.

برای شروع ترید کردن رمزارزها، شما باید با خرید رمزارزها از طریق پول کاغذی یا همان فیات وارد این محیط شوید. صرافیها ذکر شده در بالا به شما این امکان را می دهد که مهمترین رمزارزها را با فیات (پول های بدون پشتوانه که در حساب بانکی هرشخصی نگهداری می شود مانند دلار و غیره) خریداری کنید. این امکان ها برای BTC، ETH، LTC و چندین مورد دیگر امکان پذیر است.  بهترین پیشنهاد برای خرید بیت کوین است. تا به امروز، جفت ارز های بیت کوین بیشتر از هر نوع رمزارز دیگری است و بنابراین برای راحتی استفاده روی BTC متمرکز شوید.

 

بازارهای Altcoin

حالا که شما مقداری بیتکوین دارید، می توانید شروع به معامله (ترید) در بازارهای آلتکوین کنید. برخی صرافیهایی نیز وجود دارد که فقط با رمزارزها معامله می کنند و اصلا هیچگونه پول نقدی را قبول نمی کنند. این بدین دلیل است که کسب مجوز برای ترید کردن با پول فیات گران و دشوار است. برای معامله فیات با رمزارزها در قوانین فدرال پیچیدگی های خیلی زیادی وجود دارد ولی باز کردن یک حساب صرافی که به تنهایی با رمزارزها کار بکند بسیار آسان است.

این چیزی است که بسیاری از بازارهای آلتکوین انجام می دهند. آنها با استفاده از معامله رمزارزها به نوعی قوانین را دور می زنند. برای جبران کمبود فیات، این صرافیها فهرست طویلی از آلت کوین های مختلف را ارایه می دهند. اگر شما به دنبال خرید آلتکوین هایی با پوشش بازار کوچک هستید، در اینجا شما آنها را به راحتی می توانید پیدا کنید. مثال هایی از آنها عبارتند از KuCoin، Binance، Cryptopia، CryptoBridge و غیره.

 

مشتقات / ترید کردن حاشیه ای (margin)

آخرین نوع صرافی مربوط به کار با مشتقات یا ترید کردن حاشیه ای است. برخی از این نوع صرافیها شامل Bitfinex، BitMEX، Binance، HitBTC و OKEx می باشند. این صرافیها به شما این امکان را می دهند تا پول های دیگران (حاشیه) را قرض کنید و یا با مشتقات (مانند صرافیها) ترید کنید تا بتوانید به بازار وصل شده یا از موقعیت های بزرگتری استفاده کنید که در غیر این صورت قادر به استفاده از این موقعیت ها نبوده اید. ما به مبتدیان توصیه نمی کنیم که از این صرافیها استفاده کنند.

صرافیهای متمرکزنشده

صرافیهای متمرکزنشده که همچنین با عنوان DEX نیز شناخته می شود، صرافیهای هستند که متعلق به یک سازمان متمرکز نیستند. جایگزین این صرافیها، صرافیهای متمرکزشده هستند، از جمله مواردی مانند Binance و Coinbase.

 

مزایای صرافیها غیرمتمرکز بسیار زیاد است. اما مهمترین آنها این است که آنها کنترل های KYC / AML را روی کاربران اعمال نمی کنند و کاربران قادر خواهند بود هر میزان سکه که بخواهند را فهرست کرده و ترید کنند. این یک تمایز مشخص با صرافیهای  تمرکزشده است که پیس زمینه های کاربران را کنترل میکند و یک روال طولانی برای بررسی فهرست کردن سکه ها دارد.

چگونگی ساخت و مدیریتDEX ها بسیار متفاوت است، اما همه آنها کنترل بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. بعضی از آنها حتی سود خود را از طریق توکن های صرافی به کاربران برمی گردانند.

نمونه هایی از DEX شامل IDEX، CryptoBridge و Bisq هستند.

11: جفت ارزها

یکی از مفاهیم مهمی که در موقع  ترید کردن با رمزارزها باید بخاطر داشته باشید مفهوم جفت ارزها است. وقتی با سهام کار می کنید، قیمت هر سهام به دلار تعریف می شود. اما وقتی با بازار رمزارزها کار می کنید، همه چیز انقدر شسته رفته و به این سادگی نیست. بسیاری از رمزارزهای بزرگ، به دلار تعریف می شوند. به عنوان مثال، مواردی که مربوط به Coinbase یا Bitfinex باشد را می توانید با دلار معامله کنید از جمله BTC، LTC، ETH و سایر رمزارزهایی که پوشش بازار  بزرگ دارند.

با این حال، اکثر آلت کوین ها بوسیله جفت رمزارزها ترید می شوند. به عنوان مثال، بیایید به یک رمزارز  کوچکتری مانند Ravencoin (RVN) نگاه کنیم. این دارایی در صرافی Binance معامله می شود، اما تنها از طریق یک جفت RVN / BTC اینکار امکان پذیر است. این بدان معنی است که وقتی آلت کوین ها را نگه می دارید، باید بدانید که عملکرد آلت کوین در مقابل BTC و دلار چگونه است. اگر RVN در برابر BTC بالا برود، اما BTC کاهش یافته است، احتمالا شما میزانی از ارزش دلاری (USD) آن را از دست داده اید.

این کار نظارت بر نحوه عملکرد موقعیت شما را دشوار می کند. اما به عنوان یک قاعده کلی، باید اطمینان حاصل کنید که آلت کوین های شما نسبت به  BTC عملکرد بهتری دارند. اگر آلت کوین ها در مقایسه با BTC در حال کم ارزش شدن هستند، بهتر است که BTC را نگه دارید.

 

اگر در هر معامله 1% سود بگیرم، چگونه می توان آن را در 1 معامله در هفته ترکیب کرد؟ پول با 1000 دلار اولیه در یک سال چقدر است؟

اگر در هر معامله سهام، با 10000000 تومان سرمایه گذاری اولیه، 1% در روز سود بگیرم، پس از یک سال با بهره مرکب چقدر دریافت خواهم کرد؟

اگر این مبلغ 10000000 تومان را در حساب پس انداز برای یک سال با نرخ سود 18 درصد سرمایه گذاری کنم، پس از یک سال چگونه دریافت خواهم کرد؟

برای تست کردن حالت های مختلف کسب سود از بازارهای مالی در زمان ترید و اینکه با چه مقدار سود مبلغ سرمایه اولیه شما چقدر می تواند رشد کند روی این لینک کلیک کنید.

مشاهده ابزارهای کمکی برای بهبود ترید کردن

کلیک کنید.

 

  1. قائده 24/7/365

یکی دیگر از عواملی که باید در ترید کردن رمزارزها به آن توجه داشته باشید این است که این بازار هرگز تعطیلی ندارد (یعنی بازار 24 ساعته باز است).  در بازار سهام، یک ساعت شروع به کار و یک ساعت خاتمه یا تعطیلی بازار وجود دارد. بازارها فقط چند ساعت در هر روز باز می شوند، در تعطیلات آخر هفته بسته می شوند و حتی در تعطیلات رسمی نیز بسته هستند. چنین چیزی در بازار رمزارزها وجود ندارد بطوریکه این بازارها 24 ساعت در روز، 7 روز در هفته، 365 روز در سال باز است.

این بدان معنی است که هیچ گپ (محدوده خالی) در نمودار (زمانی) وجود ندارد. همچنین به این معنی است که فعالیت در طول روز نیز نوساناتی دارد، زیرا تریدرها در مناطق زمانی مختلف در سیاره زمین بیدار و مشغول فعالیت هستند. این موضوع همچنین به این معنی است که موقعیت های شما (سفارشات خرید و فروش) در طول شب (یعنی زمانی که شما خواب هستید) و حتی در طول تعطیلات آخر هفته باز است.

 

  1. تحلیل بنیادی

در بازارهای سنتی تجزیه و تحلیل بنیادی ابزاری است که با آن شما می توانید در مورد پتانسیل سرمایه گذاری یک ابزارمالی با مطالعه گزارش های مالی (صورت های مالی)، سلامت، رقبا، فرهنگ، مدیریت CEO و غیره قضاوت کنید.

تحلیل بنیادی همه چیز به جز قیمت را مطالعه می کند و تلاش می کند تا تعیین کند که آیا قیمت امنیت مالی یک مورد بالاتر یا پایینتر از ارزش ذاتی آن است. اما در خصوص اصول ترید کردن این موضوع متفاوت است.

تحلیل بنیادی در رمزارزها کمی سخت تر است. این بازار خود به اندازه ای جوان است که اطلاعات زیادی برای پشتیبانی از تحقیقات بنیادی وجود ندارد. حتی در صورت موجود بودن، اطلاعات کافی برای مطالعه تفاوت های میان رمزارزهای مختلف در اختیار نیست. همچنین در این بازار خبری از صورت های مالی و تولید و فروش نیست. گذشته از اینها، این بازار در معرض یک اکتشاف عظیم قیمت ها قرار دارد، بنابراین به راحتی نمی تواند ” ارزش واقعی” یک رمزارز را تعیین کرد. با وجود همه اینها، روش هایی برای انجام تحقیقات بنیادی در مورد یک سکه (کوین) وجود دارد.

 

تحلیل هیجانی

یکی از ساده ترین راه های انجام تحقیقات بنیادی این است که بفهمیم بازار نسبت به یک سکه یا همان کوین معین چه برخورد احساسی دارد. اگر مردم در مورد چیزی نگاه مثبتی دارند، این بدان معنی است که آنها در حال خرید هستند. مهم نیست که چیزی کلاهبرداری یا انقلاب بزرگ بعدی باشد. اگر مردم در حال خرید کردن هستند، قیمت بالا خواهد رفت. بنابراین، این به منافع شما مربوط است که ببینید بازار به رمزارز مورد علاقه شما چه برخوردی دارد و چه هیجاناتی درباره آن وجود دارد.

در اصول ترید کردن، روش هایی نیز برای تعیین هیجانات بازار وجود دارد. ساده ترین راه این است که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. مثلا، شما می توانید وارد حساب توییتر شوید و کش تگ (cashtag) سکه مورد نظر را سرچ کنید. مثلا گاهی بصورت $BTC تگ می شود. این تکنیک ساده هر تریدری که در مورد سکه مورد نظر صحبت می کنند را به شما نشان می دهد. اگر تعداد زیادی بازخورد مثبت درباره این ارز بود و یا بسیاری از تریدرها (معامله گران) در مورد این سکه صحبت می کنند، احتمالا این رمزارز افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر، اگر شما دیدید که همه این سکه را کلاهبرداری می دانند و دید منفی دارند این نشانه بدان معنی است که معامله گران در حال عقب کشیدن هستند و می خواهند سهام خود را بفروشند.

علاوه بر توییتر شما همچنین می توانید در سایر شبکه های اجتماعی نیز این جستجو را انجام دهید. شما می توانید ده ها گروه فیس بوکی رمزارزی را پیدا کنید. در داخل آنها، بررسی کنید و ببینید که درباره کدام آلت کوین ها دید مثبتی وجود دارد و اعضا درباره آنها بطور خوشبینانه صحبت می کنند یا خیر. یک سایت دیگر در رسانه های اجتماعی برای بررسی این مطلب یوتیوب است. با سرچ کردن نام رمزارزهایی می توانید ویدئوهای زیادی در مورد آنها پیدا کنید. در بالای ویدئوهای توسعه دهنده رسمی خود آنها، شما همچنین می توانید YouTuber های رمزگشایی را پیدا کنید که در مورد رمزارز مورد نظر انتقادات ارائه می دهند.

آخرین مکان برای بررسی هیجانات در (chatrooms) اتاق های گفتگو مانند Telegram، Reddit، و Discord است. در این چت روم ها حجم مطالب خیلی بیشتر است، اما شما باید بتوانید وارد شوید و ببینید که نظر دارندگان درباره این سکه چیست. علاوه بر این، توسعه دهندگان اغلب در کانال های مخالف و ناسازگار خود نیز وقت صرف می کنند. اگر بتوانید با توسعه دهندگان صحبت کنید، شاید چیزهایی درباره سکه مورد نظر (صعودی یا نزولی) دستگیر شما بشود.

 

ترید کردن با اخبار

یکی دیگر از اصول ترید کردن برای درک روندهای قیمتی این است که اخبار را مرور کنید. رمزارزها معمولا مشارکتها، ارتقاء ها، فهرست ها یا کنفرانس هایی را اعلام می کنند که می تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهند. در صورتی که از همه افراد بیشتر به جدیدترین اخبار دسترسی داشته باشید، می توانید بسیار سریعتر از سایر افرادی عمل کنید که از جدیدترین اعلانات اخبار بی اطلاع هستند.

به عنوان مثال، XRP عملکرد شگفت انگیزی در Q3  مربوط به سال 2018 داشت. این حرکت سرسختانه متفاوت از بقیه بازار بود که در گوشه ای جداگانه حرکت داشت. دلایل شکستن XRP می توانست کنفرانس SWELL آن باشد که در ماه اکتبر 2018 با میزبانی بیل کلینتون برگزار شد.

قیمت XRP بطور شگفت آوری یک هفته قبل از کنفرانس شروع به صعود کرد و همچنان به روند صعودی خود ادامه داد.  اگر شما XRP را با پیش بینی این رخداد قبل از این کنفرانس خریداری کرده بودید، سود بسیار خوبی می کردید.

بعنوان مورد جدیدتر می توان به گنجاندن درگاه پرداخت بیت کوین در پی پال (Paypal) در سال 2021 اشاره کرد. چند روز بعد از اینکه صنعت پرداخت پی پال بیت کوین را در سایت خود گنجاند قیمت بیت کوین (BTC) حدود 45 درصد تنها در چند روز رشد کرد. در مدت کوتاهی بعد از این رخداد کمپانی خودروسازی تسلا اعلام کرد که مبلغ 1.5 بیلیون دلار بیت کوین را برای سرمایه گذاری خریده است. این اقدام کمپانی تسلا بعنوان بزرگترین کمپانی خودروسازی سال 2021 موجب جهشی 50درصدی در قیمت بیت کوین شد و قیمت این ارز دیجیتال را از حدود 35000 دلار به 57000 دلار رساند.

متاسفانه همیشه به همین سادگی نیست که شما بتوانید از رخدادهای مربوط به یک ارز باخبر شوید. اصولا، فلسفه وجودی CoinMarketCal بخاطر همین است. این وبسایت تمامی اخبار را یکجا جمع کرده و در اختیار شما می گذارد و شما می توانید جدیدترین اخبار مربوطه را برای خود پیدا کنید. این سایت این امکان را به شما می دهد تا براساس رمزارز مورد نظر و یا ترتیب تاریخ، اخبار را دنبال کنید و آماده برای ترید کردن با توجه به اتفاقات باشید.

عرضه و تقاضا

آخرین بخش از تحلیل بنیادی با توجه به اصول ترید کردن براساس عرضه و تقاضا است. احتمالا این موضوع در بازار رمزارزها به اندازه کافی مورد بحث قرار نگرفته است چرا که درک چندانی از آن در بین برخی افراد وجود ندارد. در یک بازار معین یا در هر سایت ترید در هر زمان حجم مشخصی از عرضه و تقاضا وجود دارد. عرضه در این بازار به این معنی است که چه میزان سکه برای فروش موجود است ولی تقاضا به این معنی است که چه میزان خریدار به دنبال تهیه کردن یا خرید ارز بخصوصی هستند. این دو مورد را نمی توان به راحتی سنجید، اما عاملی است که معمولا دلیل حرکت قیمت در رمزارزها است به نام هیجان.

می توان گفت 99% رمزارزها زمانبندی های تورمی دارند. برای غیر هیجانی کردن امنیت شبکه، آنها سکه های تازه تولید شده ای را در اختیار ماینرها، دلالان، و کاربران قرار می دهند. هرچه تورم یک ارز بیشتر باشد، ماینرها سکه های بیشتری می توانند از بازار بدست آورند. بنابراین، بصرفه است که شما زمانبندی تورمی رمزارز خودتان را پیوسته کنترل کنید تا بتوانید تعیین کنید که قیمت آن نسبت به جریان عرضه چگونه عکس العمل نشان می دهد.

البته سایت هایی مانند tradingview این امکان را می دهند که بتوانید میزان عرضه و تقاضا و همچنین قیمت های آنی رمزارزهای مختلف را کنترل و نیز روندها را در صرافی های مختلف بررسی کنید.

درخصوص این موضوع خیلی بحث نشده است چرا که بیشتر ترید کردن ها در هر سایت ترید مربوط به بیت کوین است. زمانبندی تورم بیت کوین در طول هر چهارسال فقط یکبار تغییر می کند در نتیجه  بعید است که شما بتوانید به این شیوه واکنش قیمت را بررسی کنید. به هرحال، آلت کوین ها آنچنان سازگار نیستند. برای مثال، اتریوم به سختی دوبار یا کمتر زمانبندی آن مبهم شده است و این امر بر قیمت آن در طول زمان تاثیر می گذارد.

 

14: استفاده از صرافی هایی مانند A Boss

خیلی خب، حالا با دانستن اصول ترید کردن وقت آن است که به صرافی ها مراجعه کنید و مانند یک حرفه ای شروع به ترید کنید. برای اینکه به شما کمک کنیم به صرافی ها وارد شوید، در این بخش برخی از ویژگی های مشترک آنها را که شاید شما را گیج کند مرور می کنیم.

دفتر سفارشات

در دفتر سفارشات (order book) صرافی ها فهرست تمامی سفارشاتی که منتظر هستند تا پر شوند موجود است. زمانی که فرم سفارشات را  پر می کنید در آنها قیمتی بالاتر یا پایین تر از قیمت فعلی بازار مشخص شده است. این بخش از فرم خالی است.

سفارشات اتریوم

سفارشات اتریوم

صفحه سفارشات یا اردر بوک

در اینجا سفارشاتی بالاتر یا پایین تر از این قیمت وجود دارد که در انتظار پر شدن است. اصطلاح پرشدن (Fill) یک سفارش به این معنی است که از تعداد صد عدد سکه ای که برای خرید یا فروش گذاشتید، همه آن صدعدد به فروش برود یا خریده شود. همچنان که تکاپو در بین خریداران و فروشندگان بیشتر می شود، آنها به آرامی قیمت را در دفتر سفارشات بالا یا پایین می برند.

نمودار عمق

با توجه به اصول ترید کردن، نگاه به دفتر سفارشات ممکن است به شما دیدی از لبه قیمتی بدهد. شما شاید متوجه شوید که حجم عظیمی از سفارشات خرید در قیمت معینی وجود دارد که این می تواند به این معنی باشد که قیمت از این حد بالاتر نخواهد رفت. در زیر نمونه ای از دفتر سفارشات نشان داده شده است. با مراجعه به یک سایت ترید شما می توانید به این ترفند ها آشنا شوید. در سایت فوری آموز مثال های ای شیوه های ترید کردن و استراتژی های مختلف بحث شده است.

نمودار عمق بازار رمز ارز اتریوم

نمودار عمق بازار رمز ارز اتریوم

نمودار عمق بازار و نمایش گاوها و خرس ها

 

تصویر نمودار عمق

در این نمونه، شما می بینید که در حال حاضر سفارشات خرید بسیار بیشتر از سفارشات فروش است. این نشان می دهد که امکان دارد قیمت افزایش یابد. شما می بینید که محدوده هایی با حجم خرید و فروش بالایی مشخص است. صعود قیمت احتمالا در این نقطه متوقف خواهد شد چرا که آن حجم زیاد عرضه و تقاضا احتمالا پاسخوگوی همدیگر خواهند بود.

در این بازار به روند های صعودی بازار حرکت گاوی و به روند های نزولی حرکت خرسی گفته می شود. نحوه رفتار این دو حیوان می تواند سیگنالی برای خرید یا فروش باشد. مثلا هرچه اندازه خرس بزرگتر از اندازه گاو باشد دی این نمودار شما متوجه می شوید که سفارشات فروش عظیمی در محدوده قیمتی مشخصی قرار داده شده است و این می تواند سیگنالی برای فروش یا حرکت نزولی بازار باشد. عکس آن در مورد حجم سفارشات بالا است. هرچه حجم سفارشات خرید ثبت شده بیشتر از سفارشات فروش باشد،‌ این امر می تواندعلامتی برای حرکت صعودی یا حرکت گاوی در روز های آینده باشد.

کنترل و نظارت نمودار عمق می تواند مفید باشد اما باید توجه داشته باشید که شاید تریدر ها وارد شوند و با عرضه و تقاضای کاذب بخواهند قیمت ها را جابجا کنند. این امکان وجود دارد که این سفارشات ساختگی باشد. سفارشات بازار چیست؟

 

سفارش بازار (sell market / buy market)

هنگامی که شما کاملا آماده هستید و وارد صرافی می شوید شما می خواهید خرید رمزارزها را شروع کنید. در زمان مراجعه به صرافی، شما  اغلب می بینید که معمولا دو نوع سفارش متفاوت وجود دارد: سفارشات بازار (market order) و سفارشات حد (Limit order). هر دو از مکانیزم های متفاوتی برای قرار دادن سفارش شما استفاده می کنند و این مهم است که شما تفاوت این دو را بدانید.

یک سفارش بازار سفارش شما را در بازار اجرا می کند. این بدین معنی است که صرافی برای تکمیل سفارش شما از هرچه سفارش در دفتر سفارشات شما باشد استفاده می کند. اگر شما در حال خرید هستید، از پایین ترین قیمت فروش شروع می شود و به سمت قیمت های بالاتر حرکت می کند. مزیت سفارشات بازار این است که شما بلافاصله وارد ترید خود می شوید یعنی معامله بلافاصله انجام می شود یا به اصطلاح پر می شود. مکانیزم این کار این است که در حالت خرید بازار وقتی شما سفارت می دهید بالاترین قیمت فروش سفارش شده برای شما خریده می شود و منتظر نمی ماند تا به قیمت پیشنهادی شما برسد. شما لازم نیست منتظر باشید تا سفارش شما انجام شود. در سمت پایین سفارشات بازار، اغلب امکان دارد “لغزش” را تجربه کنید.

لغزش اشاره به اختلاف بین قیمت مورد انتظار یک ترید و قیمتی دارد که  در زمان تحویل سفارش عملا اتفاق می افتد. این اتفاق زمانی می افتد (مثلا زمان فروش) که سفارش کافی برای انجام درخواست شما وجود نداشته باشد، در نتیجه سفارش شما با پایین ترین قیمت انجام می شود.

بسته به نقدینگی بازار، این موضوع می تواند تورفتگی عظیمی در قیمت خرید یا فروش شما ایجاد کند. نکته منفی دیگر درباره سفارشات بازار این است که اغلب صرافیها برای این سفارشات هزینه های بیشتری می گیرند. بازار خود را چک کنید تا ببینید میزان هزینه هر سفارش چگونه است.

سفارش حد (buy limit / sell limit) برخلاف سفارش بازار تنها در یک حد قیمتی معین اجرا می شود. برای مثال، اگر شما سفارش خرید BTC را برای حد قیمتی 56000 دلار ثبت کنید، صرافی سفارش شما را در هر سفارش فروش با قیمت کمتر از 56000  دلار انجام خواهد داد.

اگر سفارشی کمتر از56000  دلار در دسترس نباشد، سفارش شما در دفتر سفارشات قرار می گیرد و در آنجا منتظر می ماند تا زمانی که کسی شروع به فروش در56000  دلار کند. این به این معنی است که سفارش خرید 56000  دلار شما در حال حاضر در قیمت فروش 55999 دلار انجام خواهد شد در غیر این صورت شما در دفتر سفارش قرار خواهید گرفت.

طبق اصول ترید کردن، استفاده از سفارش حد در بیشتر موارد توصیه می شود. با این سفارشات شما نه تنها از تخفیف خرید بهره مند خواهید شد، بلکه مطمئن هستید که در یک قیمت معین (از بین بردن لغزش در معادله) سفارش شما انجام می شود. علاوه بر این، با استفاده از سفارشات حد، شما از تصمیم گیری های نسنجیده و فوری پرهیز می کنید و وارد معاملاتی خواهید شد که مسئولیت آن متوجه شما نخواهد بود. سفارشات حد به شما این امکان را می دهد که یک نقطه ورود را انتخاب کنید و به آن مقید بمانید. بنابراین،‌ سفارشات حد برای ترید کردن به شما توصیه می شود.

 

توقف ضرر (stop loss)

یک اصطلاح رایج در اصول ترید کردن، “توقف ضرر” است. این اصطلاح، عبارت عامیانه سفارشی است که بطور خودکار شما را از هر معامله ای که در آن ضرر می کنید خارج می کند. توصیه می شود که توقف ضررهای خود را در زیر نقطه ورود خود قرار دهید تا در صورتی که ترید کردن به نفع شما نیست معامله را متوقف کنید.

توقف ضررها معمولا با استفاده از توقف سفارش حد یا توقف سفارش بازار به کار می رود. این دو نوع سفارش دقیقا همانطور که در بالا توضیح داده شده اجرا می شوند، با یک تفاوت کوچک: توقف. هنگامی که یک توقف حد یا توقف بازار اعمال می شود، صرافی از شما می خواهد یک “قیمت توقف” انتخاب کنید. قیمت توقف قیمتی است که سفارش شما در آن قیمت لغو می شود. در حالی که سفارش حد یا سفارش بازار سنتی بلافاصله اجرا می شوند، دستور توقف منتظر می ماند تا به یک قیمت مشخصی برسد و بعد متوقف شود.

 

اندازه موقعیت و مقدار ریسک

از هر تریدر با تجربه ای بپرسید که علت موفقیت خود را چه می داند، از هر ده مورد نه مورد آنها خواهند گفت که دلیل موفقیت مدیریت ریسک است.

برطبق اصول ترید کردن، مدیریت ریسک دقیقا یعنی مدیریت کردن اینکه شما می خواهید در ترید های خود چقدر پول ریسک کنید. بسیاری از مبتدیان نمی دانند که مدیریت ریسک چیست، چرا که آنها به درستی با آن سروکار نداشته اند. آنها معمولا اندازه موقعیت خود را بطور شانسی تعیین می کنند و با انتخاب یک عدد زیبا توقف ضررشان را انتخاب می کنند.

در عوض، ما به شما یک راه سریع و آسان برای اطمینان از مدیریت ریسک ایمن ارائه می دهیم.

ابتدا اجازه دهید چند مورد از اصطلاحات را تعریف کنیم:

اندازه موقعیت: تعداد واحد هایی که در یک دارایی سرمایه گذاری می کنید. در اصول ترید کردن در رمزارزها، این معمولا تعداد رمزارزهای مورد نظر است. به عنوان مثال، یک BTC یا ده BNB.

مقدار ریسک: مقدار سرمایه ای که اگر تریدر از ترید کردن خارج شود می تواند از بین برود.

مقدار پاداش: مقدار سرمایه ای که اگر یک تریدر از ترید کردن خارج شود به دست آورده است و به هدف رسیده است.

نسبت ریسک / پاداش: مقدار پاداش تقسیم بر مقدار ریسک.

خیلی عالی است، در حال حاضر که با این اصطلاحات آشنا شدید، در اینجا یک برنامه سریع در سایت ترید برای مدیریت ریسک به شما ارائه می دهیم.

هرزمانی که وارد ترید کردن شدید، به ویژه در تریدهای کوتاه مدت، باید این دستورالعمل ها را رعایت کنید.

  • نقطه ورود و توقف ضرر (SL) را انتخاب کنید و ضرر را متوقف کنید. این موارد باید با نگاه کردن به نمودار تعیین شود.
  • مقدار ریسک خود را به عنوان یک درصدی از پورتفوی ترید خودتان تعیین کنید. برای مثال، اگر شما 100،000 دلار در حساب ترید خود دارید و می خواهید 2٪ ریسک کنید، مقدار ریسک شما 2000 دلار می باشد.
  • به عنوان یک قاعده کلی، هرگز نباید بیش از 5٪ در یک ترید واحد ضرر کنید. برای مبتدیان 2-3٪ بهتر است. مقدار ریسک خود را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
  • با رابطه زیر محاسبه کنید که توقف ضرر شما چقدر از نقطه ورود شما فاصله دارد.

فاصله تا توقف ضرر (٪) =  ورود / (ورود – توقف ضرر)

  • در این مرحله، شما با اصطلاحات نقطه ورودی ، توقف ضرر و زیان، میزان ریسک و فاصله از نقطه توقف آشنا شده اید. در حال حاضر، اندازه موقعیت خود را با رابطه زیر محاسبه کنید:

فاصله تا SL / مقدار ریسک = اندازه موقعیت

این رابطه به شما می گوید که موقعیت سفارش شما باید تا چه اندازه ای باشد. بعد از آن می توانید اندازه موقعیت را داشته باشید و محاسبه کنید چه تعداد بیت کوین یا آلت کوین می توانید بخرید تا با موقعیت شما مطابقت داشته باشد.

  • مطمئن شوید که نسبت ریسک به پاداش (ریسک به ریوارد) شما مناسب است. همیشه در یک ترید باید پاداش شما بیشتر از میزان ریسک شما باشد. این نسبت را با تقسیم فاصله ورود تا هدف بر ورود تا توقف محاسبه کنید. توصیه می کنیم که این نسبت حداقل 1.5 باشد و در کل بین 1 تا 3 باشد. مثال risk/reward این است که فرض کنید شما ارزی را به قیمت 50 دلار خریده اید و هدف یا تارگت شما فروش در قیمت 80 دلار است و حد ضرر شما 30 دلار است یعنی اگر قیمت به 20 دلار افت کند و به سی دلار برسد شما ارز مورد نظر را می فروشید و دیگه منتظر نمی ماند و اگه به هشتاد دلار رسید باز هم با 30 دلار سود می فروشید و دیگر منتظر سود بیشتر نمی شوید. بنابراین،‌ حد سود شما سی دلار و حد ضرر شما بیست دلار است. از تقسیم سی بر بیست عدد 1.5 بدست می آید که نرخ ریسک به ریوارد شما است.

شما می توانید این محاسبات را یا با دست انجام بدهید یا با اکسل. البته سایت هایی هم هستند که این کار را انجام می دهند ولی توصیه می کنیم خودتان با دست انجام بدهید تا درک بهتری از آن داشته باشید.

 

15: تحلیل تکنیکال

بطور خیلی ساده تحلیل تکنیکال به معنی استفاده از تاریخچه تغییرات قیمت گذشته یک رمزارز برای پیش بینی تغییرات قیمت آن در آینده است. گاهی به این تحلیل نمودار خوانی نیز می گویند چرا که عمده کار برروی نمودار است. در حالیکه در تحلیل بنیادی تریدر بسیاری از خصوصیات یک دارایی را در نظر می گیرد، در تحلیل تکنیکال او فقط با نمودار تغییرات قیمت سروکار دارد. بخش عمده تحلیل تکنیکال درک کندل ها، روندها،‌ توابع مانند فیبوناچی و شاخص هایی مانند شاخص MACD یا میانگین متحرک است که به تحلیلگر کمک می کنند بفهمد که زمان خرید یا فروش مناسب است یا خیر.

شما شاید به تحلیل تکنیکال شک داشته باشید. شما شاید فکرکنید که به این راحتی نمی توان از روی نمودار قیمت تغییرات آتی را حدس زد. نمودار فقط یک نمایش گرافیکی از نحوه رفتار دارایی مورد نظر است. شما شاید بپرسید همین که می بینیم نمودار روند صعودی دارد می توانیم بیان کنیم که در آینده سودده خواهد بود. با یادگیری تحلیل تکنیکال شما متوجه خواهید شد که بسیاری از این دارایی ها طی چندین دهه همین رفتار های مشابه را نشان میدهند و طی چندین دهه از یک الگوی ثابت پیروی کرده اند. به عقیده بسیاری ای تکنیکالیست ها الگوهای حرکت نمودار ها نشان دهنده هیجانات فعالان بازار و نیز نمایانگر بسیاری از رخداد های احتمالی آینده است.

تحلیل تکنیکال ابزارهایی را در اختیار تریدر قرار می دهد که می تواند به خوبی شرایط بازار را تشخیص دهد. در بخش های بعدی برخی از این ابزارها را معرفی خواهیم کرد.

خطوط زمانی، پشتیبانی، و مقاومت

پایه ای ترین مهارت  تحلیل تکنیکال استفاده از خط روند ها برای تشخیص نقاط حمایت و نقاط مقاومت است. خط روند در حوالی سقف و کف هایی ترسیم می شود که در آن محدوده ها احتمال بازگشت قیمت وجود دارد.

نقطه حمایت نقطه ای است که تا این محدوده قیمت ریزش داشته و مجدد جهش کرده است. مقاومت برعکس این است و نقطه ای است که قیمت تا آنجا صعود کرده و افزایش بیشتر از آن مقدور نبوده است و امکان دارد که مجدد سقوط کند.

برای ترسیم خط روند باید چندین نقطه بالا و پایین را شناسایی کنید، میبینید که دوتا بالا و سه تا پایین دارد. مثلا در روی نمودار چند نقطه اوج را به هم وصل کنید. می توانید از یک نخ استفاده کنید و ترافیک بالا- پایین ها را نیز در نظر بگیرید.

برای مثال در زیر به نمودار بیت کوین دقت کنید. می بینید که قیمت دوبار در 6200 دلار جهش داشته است. با این روش می توانیم یکی از خط روند ها را ترسیم کنیم. چند هفته دیگر مجدد قیمت به این محدوده میرسد به نظر شما بعد چه اتفاقی می افتد؟ مجدد جهش می کند.

نمودار روند قیمت

نمودار روند قیمتی

نکته: خطوط روند خیلی صحیح و دقیق نیستند

خط شما شاید دقیق ترسیم نشود و یا اینکه قیمت کمی از این محدوده بالاتر یا پایینتر بیاید. بنابراین بهتر است به جای اینکه این خط روند ها را بصورت نقاط دقیق در نظر بگیرید، آنها را بعنوان محدوده و پهنه های روند در نظر بگیرید. با این روش شما می توانید محدوده های حمایت و مقاومت و روند تغییرات را حدس بزنید.

 

میانگین متحرک

دو نوع میانگین متحرک معمولا وجود دارد. میانگین متحرک ساده (SMA، یا MA) و میانگین متحرک نمایی (EMA).

میانگین متحرک ساده مجموع قیمت ها را در دوره های انتخابی حساب می کند و آن را بر تعداد دوره ها تقسیم می کند.

میانگین متحرک نمایی همان محاسبه SMA را دارد، با این تفاوت که یک عامل وزن را به معادله اضافه می کند. این عامل وزن باعث می شود تا آخرین اطلاعات موجود در سری اولویت بیشتری نسبت به داده های قدیمی تر داشته باشند. چیزی که مشاهده خواهید کرد این است که تاثیر داده های اخیر بیشتر است، می بینیم که EMA ها “سریع تر” از SMA ها حرکت می کنند. بنابراین،‌ میانگین متحرکت نمایی بیشتر مبتنی بر تغییرات قیمت اخیر است و قیمت های جدیدتر تاثیر بیشتری روی آن میگذارند اما میانگین متحرکت ساده همه قیمت ها را یکسان در نظر می گیرد.

این که شما از کدام یک از میانگین های متحرک استفاده می کنید بستگی به شما دارد. توصیه میکنیم هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام تکنیک برای شما بهتر جواب می دهد.

دو روش اصلی برای استفاده از میانگین های متحرک وجود دارد. اولین به عنوان شاخص روند است. هنگامی که متوسط میانگین شروع به افزایش می کند، به این معنی است که روند رو به بالا است. عکس این نیز صادق است یعنی وقتی MA ها به سمت پایین حرکت می کنند روند کلی روبه پایین است.

روش دوم استفاده از آنها به عنوان حمایت و مقاومت است. همانند خط رفتار روند ها، قیمت تمایل دارد از محدوده میانگین متحرک ها جهش یابد.

با میانگین های متحرک، شما می توانید انتخاب کنید که MA اطلاعات را از چند دوره جمع آوری کند. تعداد دوره هایی که شما انتخاب می کنید سرعت MA را تعیین می کند.  برای مثال، یک میانگین متحرک 10 روزه خیلی سریع تر از میانگین متحرک 20 روزه حرکت می کند. این بدین دلیل است که مورد 10 روز داده های جدیدتری دارد. همچنانکه قیمت روبه بالا حرکت میکند یک میانگین متحرک سریع قیمت های روبه افزایش بیشتری را در داده های خود خواهد داشت. به بیان ساده میانگین متحرک یک روزه تغییرات قیمتی یک روز را در آن نشان می دهد اما میانگین متحرک صدروزه تغییرات یک روز به اصطلاح در آن کم رنگ است و تاثیر کمتری دارد. (در اینجا لازم است اشاره کنیم که هر بار bar معادل یک تایم فریم است که ممکن است این تایم فریم یک دقیقه ای باشد یا یک هفته ای یا روزانه)

 

نوارهای بولینگر

استفاده از نوارهای بولینگر، که توسط John Bollinger در دهه 1980 ساخته شد، تکنیکی است که از یک میانگین متحرک و نوسانات آن برای تعریف رفتار قیمت استفاده می کند.

در اینجا چگونگی ایجاد باند ها را توضیح داده ایم.

ابتدا یک میانگین متحرک 20 ساله کشیده شده است. سپس باند بالا و پایین با جمع و تفریق دو انحراف استاندارد از میانگین متحرک ایجاد می شود. نتیجه به صورت نوار هایی است که در شکل زیر مشاهده می کنید.

 

نمودار منحنی ترید و میانگین متحرک

نمودار منحنی ترید و میانگین متحرک

از این نوار ها می توان چیزهایی را متوجه شد. نخست، ارتباط قیمت با خط وسط می تواند به شما بگوید که قیمت ها بالا یا پایین هستند. دوم، پهنای باندها به شما می گوید که بازار چقدر بی ثبات است. در بازارهای آشفته مقدار انحراف معیار بزرگتر است که باعث پهنتر شدن باند ها می شود. در دوره های انقباظ باندها فشرده می شوند  که نشانگر این است که احتمال افزایش به زودی وجود خواهد داشت.

کندل ها

هر کندل از دو قسمت بدنه و سایه ها (شاخک)‌ تشکیل شده است. همچنین هر کندل دارای دو رنگ است رنگ قرمز یا سبز. هر کندل در آغاز یک دوره زمانی (تایم فریم یک ساعته یا روزانه) از یک قیمت مشخص شروع می شود و در یک قیمت مشخص بسته می شود. در صورتی که قیمت آخر آن دوره کمتر از قیمت شروع باشد کندل قرمز رنگ و اگه بالاتر از قیمت شروع باشد کندل سبز رنگ است. شاخک ها (سایه های کندل) بالاترین و کمترین قیمتی که در آن دوره معین معامله شده است را نشان می دهد.

شکل کلی کندل در ترید

شکل کلی کندل در ترید

الگوها

الگو های نمودارها چندین دهه به عنوان ابزارهای تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار گرفته اند. استدلال پشت این الگوهای نموداری ساده است: در روندهای معینی قیمت تمایل دارد که الگوی مشابهی را دنبال کند که نشان می دهد تریدر ها چطور فکر می کنند.

برای ترید کردن با الگوهای نمودار، ابتدا با یادگیری الگوهای مختلف شروع کنید. شما می توانید از صفحه تقلب در اینجا به عنوان راهنما استفاده کنید. سپس، هنگامی که یک الگوی در حال شکل گیری را می بینید، آن را در نمودار خود بکشید. هنگامی که این الگو تکمیل شد، می توانید در جایی که الگو نشان می دهد ترید کردن را شروع کنید.

 

استراتژی

در خاتمه  بحث تحلیل فنی (تکنیکال)، یک توصیه به شما می کنیم.

همچنان که درباره چارتینگ یا نمودار خوانی یاد میگیرید متوجه می شوید که دامنه وسیعی از شاخصها، تکنیکها، ابزارها و کلکهایی وجود دارد که می توانید برای تحلیل قیمت از آنها استفاده کنید. تازه واردان شاید غرق در این همه داده شوند و تصمیمات نادرستی بگیرند. به خاطر همین بهتر است یک استراتژی را بگیرید و روی همان تمرکز کنید.

هنگامی که نمونه ای از هر تکنیک را گرفته اید، می توانید متوجه شوید که بهترین استراتژی برای شما کدام است. بهترین راه برای اینکه یک  تریدر خوب شوید این است که شاخص خود را انتخاب کنید و خوب با آن آشنا شوید. هیچ فایده ای ندارد که شما 100 شاخص متفاوت داشته باشید و نتوانید داده را تفسیر کنید و سود لازم را این این بازار بدست آورید. رویکرد بسیار بهتر این است که همه چیز را در مورد یک استراتژی یاد بگیریم. در یک استراتژی استاد شوید و از طریق آن در ترید کردن و کسب سود موفق شوید.

 

  1. راه های دیگر ترید کردن رمزارزها

علاوه بر تجارت در رمزارزها، راه های متعدد دیگری برای کسب سود در این بازار وجود دارد. هرکدام اینها ریسک ها و منافع خود را دارند، بنابراین تحقیق خود را انجام دهید و از این راهنما برای درک بیشتر استفاده کنید. اگر آن را خوب درک نکنید چیز کاملی برای شما نخواهد بود.

ماینینگ

در سیستم های با کارکرد اثبات شده ای مانند Bitcoin و Ethereum، ماینرها منابع محاسباتی را برای شبکه فراهم می کنند تا بلوک های تراکنش را  سازماندهی و زمان بندی کنند. به بیان ساده، ماینرها داده ها را از طریق الگوریتم های هش پیچیده اجرا می کنند تا به راه حل های مناسب برسند.

هنگامی که یک بلوک پیدا شود، به ماینرها یک “پاداش بلوک” داده می شود، که مقدار خاصی رمزارز  است که توسط خود آن ارز تعیین شده است.

این بدان معنی است که ماینرها که داوطلبانه به شبکه می آیند می توانند با ماینینگ برای یک شبکه پول بدست آورند. از آنجا که الگوریتم های ماینینگ نیاز به منابع فوق العاده ای دارند، این کار با استفاده از لپ تاپ به راحتی انجام نمی شود. برای استخراج سریع بیت کوین، این افراد با ساخت مزرعه بیت کوین و همچنین با بهینه سازی مزارع تخصصی استخراج بیت کوین، می توانند با محاسبات بلوک ها،‌ بیت کوین بدست آورند.

 

استیکینگ   (سوددهی)

یک روش مهم دیگر در اصول ترید، استیک کردن است. با سکه های با قابلیت سوددهی اثبات شده (proof-of-stake)، هیچ گونه اثبات کاری (proof-of-work) وجود ندارد. این به این معنی است که هیچ ماینری وجود ندارد. در عوض، کاربران تراکنش های خود را با استیک کردن سکه های خود در شبکه تایید می کنند. استیکینگ بوسیله نگهداری سکه هایی در کیف پول بومی خود و اطمینان از وصل بودن کیف پول شما به شبکه انجام می شود.

استیکینگ های اثبات شده در چند سال اخیر بسیار محبوب شده اند طوریکه کاربران با نگهداری سکه ها در حساب خود پاداش دریافت می کنند. رمزارزهایی با استیکینگ اثبات شده به کاربران خود برمبنای میزان سکه ایی که سپرده گذاری کرده اند پاداش می دهند. یک سکه با استیکینگ اثبات شده بالا NEO است که 4% ROI YTY پرداخت می کند.

بسیاری از سکه های استیکینگ اثبات شده از شاهگره ها (Masternodes) استفاده می کنند. شاهگره ها  شبیه گره هایی هستند که تعداد بسیار زیادی سکه در داخل خود دارند. شاهگره ها کاربران را ملزم می کنند سکه های بیشتری را استیک کنند و به کاربرانی که بتوانند شاهگره ها را سازماندهی کنند ROI  می دهند. چند نمونه از آنها  DASH، PIVX و XZC هستند.

با استفاده از  شاهگره ها شما فقط با نگهداری سکه در حساب خود سودتقسیم شده برای هرسهم دریافت می کنید. این بدین معنی نیست که این سرمایه گذاری خیلی مطمئنی است. اگر شما در یک استیکینگ سکه 5% ROI سود دریافت کنید و ارزش این سکه تا 10% افت کند، شما ضرر کرده اید. دقت داشته باشید که در این سرمایه گذاری سود چشمان شما را به روی واقعیت نبندد.

 

سفته بازی

آیا می دانید جفت BTCUSD  برای ترید کردن وجود دارد. اگر به قیمت های صرافی های مختلف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که قیمت ها کاملا شبیه نیستند. این بطور غیرموثری این امکان را به شما می دهد که از این فرصت برای سود بردن استفاده کنید.

این ایده ساده است: اگر BTC  در یک صرافی به قیمت 6100 دلار به فروش میرسد، آن را به صرافی دیگری انتقال دهید و آن را 6200 دلار بفروشید. در اینجا مطمئن هستید که 100 دلار سود کرده اید. به بیانی می توانید از یک صرافی بخرید در صرافی دیگر بفروشید. اختلاف بین دو صرافی همیشه انقدر هم بزرگ نیست. اگه سفته بازی درست انجام بشود، می تواند سود خوبی برای شما داشته باشد.

 

ICOs

در اصول ترید، روش دیگر کسب سود در بازار رمزارزها  ICOs  یا پیشنهاد سکه است. خدمات ICOs که در 2014 ایجاد شدند، رشد قابل توجهی در این بازار داشته اند. به فرایند پیشنهاد اولیه سکه ICOs گفته می شود که به نوعی مشابه عرضه اولیه در بورس و بازار سرمایه شباهت دارد. دلیل عمده آن سوددهی آنی آنها است. شما متوجه می شوید که خریداران اتریوم ICO  که توکن ها را 0.3 دلار خریده اند، 1000 برابر سود کردند. اما سود آن بطور مطلق دیوانه کننده است. البته اتریوم یک استثنا در این زمینه در کل تاریخ رمزارزها بوده است.

در ادامه درباره ICOs توضیح مختصری ارایه شده است. همه چیز زمانی شروع می شود که ICO  احتمالا در مراحل افزایش سرمایه بطور جداگانه سرمایه را  افزایش می دهد. سرمایه گذاران اولیه توکن هایی با قیمت پایین تری برای مشارکت تهیه کرده اند. زمانی که افزایش سرمایه کامل شود، توکن ها آزاد می شوند. گاهی ممکن است تمام توکن ها یکجا آزاد نشوند و در یک زمان بندی مشخص که وستینگ نامیده می شوند به تدریج آزاد شوند. گاهی اوقات وقتی این توکنها در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته اند ممکن است در صرافیها فهرست شوند و قابل معامله باشند.

این امر می تواند بیانگر احتمال ریسک  موجود در ICOs باشد. هیچ تضمینی وجود ندارد که شما به پول برسید. بعد از اینکه ICOs   ها به صرافی ها تحویل داده شده اند این به توافق بازار بستگی دارد که برای این توکن ها چه قیمتی تعیین کند. این احتمال هست که ICOs   بالاتر باشند یا قیمت آنها پایین تر باشد. به همین دلیل ما ICOs   ها را به تازه کاران پیشنهاد نمی کنیم. ریسک آن خیلی بالا است.

شایان ذکر است که سال 2018 سال حباب بزرگ در ICOs   بوده است که ترکید. ICOs   ها که در سال 2014 شروع شده بودند به تدریج برای همه چه افراد آشنا با رمزارزها و چه بسیاری دیگر جذابیت یافتند. در گذشته تعداد ICOs  محدودی وجود داشت. به مرور زمان شرایط تغییر کرد و به تدریج افراد بدنام با افزایش سرمایه تشخیص دادند که ICOs  ها روشی عالی برای سوددهی در زمان کوتاه هستند. بنابراین، بدون مالکیت سرمایه وارد این بازار شدند. این شرایط موجب انفجار ICOs   شد که در آن تعداد زیادی ICOs   و بسیاری از سرمایه گذاران که افزایش سرمایه میدادند منفجر شدند و سرمایه خود را از دست دادند.

برای مدتی ICOs   ها به عنوان روش ساده ای برای پول درآوردن معروف بودند. در حال حاضر این بازار به قدری اشباع شد که ICO ها  سوددهی خود را از دست داده اند. به علاوه، به تدریج با افزایش کلاه برداری، ICOs روند رو به نزولی یافت. بعدا مشخص شد که سازماندهندگان ICOs  پول زیادی بدست آورده اند، سکه تولید کردند و ناگهان کل پروژه را بطور کامل ترک کردند. در نتیجه بسیاری از سکه های ICOs   نابود شده و ارزش برخی از آنها تا 90 درصد افت کرده است.

درباره ICOs   احتیاط کنید و همیشه به اندازه ای ریسک کنید که می توانید تحمل ضرر آن را داشته باشید.

محصولات STOs که بخاطر امنیت مناسب (و تمامی تعهدات تنظیم کننده مرتبط با آن) شناسایی شده اند، ممکن است درآمد جدیدی را برای سوددهی پیشنهاد کنند. با این حال، هنوز روزهای آغازین این کلاس از سرمایه گذاری نوظهور است.

 

17: اصول موفقیت

بطور خلاصه این راهنما مروری از دستورالعمل هایی را ارایه می دهد که می تواند به شما کمک کند یک تریدر رمزارز حرفه ای بشوید. با این حال هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که شما انتخاب درست داشته باشید و سکه های مناسبی را بخرید. عمده چالش ترید کردن در موضوعات روانی است که باید بتوانید بر آنها فایق بیایید. درادامه اصولی وجود دارد که به شما کمک می کند بدون از دست دادن سرمایه ترید موفقی داشته باشید.

در وبسایت فوری آموز می توانید مطالبی در زمینه زندگی نامه افراد موفق و تصمیم گیری های آنها آشنا شوید.

# 1 – شما پول را از دست خواهید داد

زمانی که ترید کردن را شروع می کنید اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که شما پول را از دست خواهید داد. این کاملا اجتناب ناپذیر است. هیچ کس 100٪، مخصوصا در بازی ترید کردن، به هدف نمی زند. به یاد داشته باشید، حتی مایکل جرارد، ضربات را از دست داد، اما او در بازی مجددا بلند می شد تا یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال در تمام دوران شود.

هنگامی که شما برای اولین بار شروع به ترید می کنید، خیلی راحت بخاطر ضررهایی که می کنید از دست خودتان عصبانی می شوید. هنگامی که شما تجربه ندارید و معاملات را از دست می دهید، فکر می کنید که همه اینها تقصیر شما است. شاید حتی ترید کردن را رها کنید و فکر کنید و فکر کنید که شما به اندازه کافی برای این کار خوب نیستید. بیش از حد به خودتان سخت نگیرید، زیان ها را بپذیرید و برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای به رشد خود ادامه دهید.

به منظور به حداقل رساندن ضرر خود، می توانید دو چیز را مد نظر داشته باشید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که بیش از حد با  اندازه موقعیت های عظیم درگیر نشوید. دوم، مطمئن باشید که اگر شما در ترید ضرر کردید زندگی به پایان نرسیده است.

 

# 2 – فقط در حدی سرمایه گذاری کنید که می توانید ازدست دادن آن را داشته باشید

در اصول ترید، این مورد به همان اندازه قاعده # 1 اهمیت دارد.

فقط پولی را به حساب ترید خود اضافه کنید که می توانید آن را از دست بدهید. این بدان معنی است که اگر بیت کوین بکلی نابود شد شما قادر باشید بدون صدمه به زندگی خود ادامه دهید. بسیاری از مردم به دنبال کسب و کار و یا سرمایه گذاری در بازار رمزارزها  شبیه سرمایه گذاری در بلیت قرعه کشی هستند به طوری که همه چیز خود را در آن وارد می کنند و وقتی ضرر می کنند می گویند کل این بازار کلاه برداری است.

به جای این کار، فقط پولی را به بازار بفرستید که بتوانید آن را از دست بدهید و انقدر به آن نیاز نداشته باشید. اگر این پول زیاد نیست، قبل از شروع ترید کردن به بهبود وضعیت مالی شخصی خود تمرکز کنید. هزینه های غیر ضروری را بردارید، مایحتاج خود را بخرید، برای خود آشپزی کنید، با استفاده از یک برنامه تلفن همراه خانوادگی یک شغل پیدا کنید. هر چه بیشتر کار کنید برای سرمایه بیشتر، تا بتوانید در بازار سرمایه گذاری کنید. در عین حال به دنبال کسب پول بیشتر برای خرید بیت کوین نیز باشید.

 

# 3 – یک دفتر یادداشت داشته باشید.

اگر به عنوان یک تریدر رشد کردید چه می گویید؟ یکی از راه ها این است که ببینید آیا پورتفوی شما در حال رشد است یا خیر، اما این به شما اجازه نمی دهد که بفهمید کدام استراتژی یا تکنیک ها موثر هستند. به همین دلیل مهم است که شما یک دفترچه خاطرات تجاری داشته باشید.

در داخل این دفتر خاطرات، باید همه اطلاعات را درباره تجارت خود بنویسید. این اطلاعات می تواند  شامل زمان، تاریخ، صرافی، تاریخ ورود، اندازه موقعیت، رنگ پیراهن شما و چیزهای دیگر بشود. هرچه اطلاعات بیشتر باشد بهتر است. همانند دفتر خاطرات معامله گری در رمز ارزها.

اگر با این کار مشکل دارید، وبسایت هایی وجود دارد که تمام آمارهای معاملاتی شما را برای شما پیگیری می کند. نمونه هایی از این سایتها Tradingdiary Pro یا Edgewonk هستند.

با گذشت زمان، شما یاد می گیرید که کدام تریدها موفقتر خواهد بود و عوامل موثر بر سود بیشتر کدام ها هستند. این نکته مهم را توجه داشته باشید که هرچه بلندمدت تر معامله کنید احتمال کسب سود شما بیشتر است. هدلینگ یا نگهداری رمزارزها برای مدت طولانی مثلا یک یا دوساله نیز می تواند سوددهی خوبی داشته باشد. برای مثال در اردیبهشت سال1399 همزمان با اوج پندمی کرونا در جهان قیمت بیت کوین تا 90 میلیون تومان افت کرد (زمانی که قیمت نفت به صفر رسید و بعد منفی شد) و ده ماه بعد یعنی در اسفند 1399 قیمت بیت کوین به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار رسید. یعنی دارایی افراد دراین فاصله میتوانست 15 برابر رشد کند.

لازم است در ترید به این نکته نیز توجه داشته باشید که همه تریدر ها در کف نمی خرند و در سقف نمی فروشند حتی معامله گران حرفه ای نیز کمتر پیش می آید که در کف قیمتی خرید کنند و در سقف قیمتی بفروشند.

 

# 4 – تجارت کاغذ

ترید کردن کاغذ به تجارت فقط روی کاغذ اشاره دارد. این بدان معنی است که شما پول واقعی در نمی آورید. در عوض، شما نوشته هایتان را بنویسید و تجارت بدون پول انجام دهید تا تجربه کسب کنید. این ممکن است احمقانه به نظر بیاید، اما راهی عالی برای شروع ترید کردن است، به خصوص اگر پول زیادی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارید. ابتدا پیش بینی هایی انجام دهید برای تاریخ های مشخص و بعد خود را امتحان کنید که دقت پیش بینی شما چقدر درست بوده و به مرور خود را تقویت می کنید.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که ترید کردن را شروع کنید. مهم نیست اگر شما با پول واقعی کار نمی کنید. اگر در ترید کردن کاغذی به اندازه تجارت واقعی حساس باشید می توانید راه و روش موفق شدن در این بازار را یاد بگیرید و با فعالیت با ارزش ترید کردن بیشتر آشنا شوید.

مزیت دیگر ترید کردن کاغذی این است که شما یادمیگیرید که یک مجله داشته باشید. بسیاری از معامله گران در ثبت معاملات خود سهل انگاری می کنند، اما حقیقت این است که این یک عادت بسیار ارزشمند است. تجارت کاغذی شما را مجبور می کند یک دفترچه را نگهداری کنید و ساخت دفترچه تجاری خود را با این عادت مفید آغاز کنید.

 

در زیر فهرستی از بهترین وبسایت های ترید کردن رمزارزها برای مبتدیان را ارائه می کنیم

 

دنیای کسب و کار رمزارزها بطور مداوم هرروز گرم تر می شود و مبتدیان بیشتری به این تجارت وارد می شوند. درحالیکه عده ای در این فضای رمزی برای پول درآوردن حضور دارند عده دیگری نیز برای فعالیت در این فناوری آمده اند مانند تیم  فوری آموز.

هدف شما از فعالیت در این فضا هر چه که باشد، شما باید به خاطر داشته باشید که هر شخصی در زمینه مربوط به خود زمانی یک تازه کار بوده است و با خودآموزی و منابع درست به موفقیت رسیده است.

در همین جهت، اگر شما تازه سفر خود را به این دنیای رمزی شروع کرده اید، فوری آموز یک انتخاب درست برای تمامی پرسش های مربوط شما است و به شما کمک می کند در مدیریت رمزارزها یک حرفه ای شوید.

ما برای بیش از چهار سال در این زمینه فعالیت می کنیم و به خوبی توانسته ایم تا کنون به بیش از 2 میلیون نفر مثل شما کمک کنیم. این دلیل اصلی است که من امروز اینجا هستم تا بهترین وبسایت ها و صرافی ها را برای ترید کردن رمزارزها به شما معرفی کنم.

 

زمانی که من به عنوان یک تازه کار شروع کردم قبل از انتخاب وبسایت ها یا صرافیهایی برای ترید کردن رمزارزها دقیقا می دانستم چه می خواهم و چه معیارهایی در انتخاب سایت ترید برایم مهم است. انتخاب های من شامل موارد زیر می شد:

  • سهولت استفاده و محیط کاربری جذاب
  • امنیت سرمایه ها
  • عملکرد گذشته
  • تیم توسعه دهنده
  • نقشه جغرافیایی عملیات ها

تا به امروز نیز من همیشه به این موارد توجه داشته ام.

توجه به این پارامترها باعث شد بتوانم بهترین وبسایت ها را برای ترید کردن رمزارزها برای شما روشن کنم.

 

در ادامه فهرستی ارائه شده است که می توانید از طریق آن بهترین سایت ترید را انتخاب کنید. از طریق این سایت ها شما می توانید به خرید و فروش و تجارت رمزارزهای مختلف بپردازید. همچنین در این راهنما شما می توانید با اصول ترید و تجارت رمزارزها بیشتر آشنا شوید.

هفت مورد از بهترین وبسایتهای ترید کردن رمزارزها برای تازه کاران

 

1: صرافی بایننس Binance

صرافی باینانس در حال حاضر نیاز به معرفی ندارد چرا که این صرافی برای ماه ها در این بازار حکمرانی می کند.

نمایی از صفحه ترید صرافی بایننس

نمایی از صفحه ترید صرافی بایننس

این صرافی برای تازه کاران و همچنین برای کاربران حرفه ای بسیار خوب است. آنها همچنین یک گزینه درونی در inbuilt  خود دارند که می تواند بین دو مد تغییر وضعیت دهد، قابلیتی که UI  (رابط کاربری) آنها را بسیار کاربر پسند کرده است.

 

همچنین شما  در حالیکه از باینانس استفاده می کنید هرگز با مشکل نقدینگی مواجه نخواهید شد چرا که بطور ثابت پنج صرافی برتر را در CMC  بر اساس حجم رتبه بندی می کند.

علاوه بر این، اگر شما در ترید کردن از توکن های BNB  بومی استفاده می کنید شما می توانید در حق الزحمه ترید کردن خود از تخفیف 50 درصدی برخوردار شوید. اگر شما بطور پیوسته بخواهید ترید کنید و یک تریدر تمام وقت باشید این نرخ تخفیف می تاند رقم خیلی بالایی برای شما باشد. هر چه شما زودتر از طریق BNB شروع کنید ، در بلندمدت سود بیشتری خواهید برد. اکنون می توانید در زیر از این توکن ها خرید کنید  (Buy BNB tokens now)

بهترین چیزی که من در این مورد می توانم بیان کنم این است که آنها پیشرفته ترین و آسانترین اپلیکیشن های موبایل را نیز برای ترید کردن رمزارزها در اندروید وiOS دارا هستند.  از اینجا می توانید این اپلیکیشن های را دانلود کنید (Android App | Download iOS App)

  • حق الزحمه : 0.1 درصد (با تخفیف 50 درصدی)

دسترسی جهانی

2: صرافی HitBTC

صرافی HitBTC

شاید بتوان صرافی HitBTC را بعنوان یکی از بهترین صرافی هایی نام برد که بدون نیاز به فیلتر شکن در ایران می توان در آن به ترید پرداخت. شما در صرافی هیت بی تی سی نیاز به تایید هویت ندارید و فقط کافی است با ایمیل و فعال سازی google authenticator حساب خود را فعال کنید. این صرافی تمامی امکانات سفارشات بازار و سفارشات حد و نیز امکانات معامله حاشیه یا مرجین را نیز دارا می باشد. سرعت معاملات در این صرافی بالا است و از بیش از 80 رمزارز مختلف از جمله بیت کوین،‌ اتریوم، بایننس کوین،‌ ریپل،‌ لایت کوین،‌بیت کوین کش،‌استلار،‌ ترون،‌ نئو،‌ اتوم،‌ تزوس، اتریوم کلاسیک، دش، پلکادات، ایوس، و سایر رمزارزها پشتیبانی می کند. شما می توانید با بیش از 20 جفت ارز مختلف در این صرافی معامله کنید. از دیگر امکانات این صرافی ثبت تمامی معاملات شما و تاریخچه تریدها و اندازه گیری سود و زیان شما از ترید های مختلف است.

با توجه به این که این صرافی نیاز به فیلترشکن ندارد و کاربران ایرانی را می پذیرد می تواند برای هموطنان ما بسیار مفید باشد.

 

صفحه صرافی

صفحه صرافی

3: صرافی Kucoin

 

سایت KuCoin یک صرافی رمزی زیبایی است که در طول شش ماه اخیر افرادی را به خود جذب کرده است. با در نظر گرفتن تیم قوی که پشت این سایت هست و همچنین استفاده و رابط کاربری آسان ، تعجب نخواهید کرد که این سایت ترید توانسته است این میزان از کاربران را جذب کند.

از نظر حجم نیز این سایت ترید در فهرست 25 مورد از بهترین وبسایت های ترید رمزارزها در CMC است. آنها همچنین قابلیتی در سایت خود دارند که بطور پیوسته سکه ها و توکن های جدیدی را به طور منظم به صرافی خود اضافه می کنند.

از دید یک تازه کار، نگهداری توکن بومی کیوکوین با نام سهم های KuCoin  می تواندخیلی مفید باشد چراکه می تواند به شما درامد منفعل خوبی را به شکل حق الزحمه صرافی ارایه دهد. از این سایت می توانید  این توکن ها را خریداری کنید (Buy KCS Coins Now)

یک چیز منحصر به فردی که بسیاری از سایت های تازه تاسیس ندارند این است که کیوکوین یکی از معدود صرافیهایی است که در قبال نگه داشتن NEO  به شما NeoGAS  پرداخت می کند.

  • حق الزحمه : 0.1 درصد
  • دسترسی جهانی

4: Coinbase

کوین بیس یکی دیگر از صرافی های محبوب برای مبادلات بیت کوین و رمزارزها است که می تواند برای خرید و فروش رمزارزهایی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، و لایت کوین استفاده کنید.

شما می توانید ارز کاغذی خود را در در کوین بیس واریز کنید و به راحتی رمزارزها خود را جمع آوری کنید که بعدا می توانید آنها را در Ledger Nano S و یا سایر ابزارهای مشابه تریزور خود برداشت کنید.

کوین بیس می تواند خیلی برای شما سودمند باشد چرا که از طریق آن شما می توانید رمزارزها هایی را از طریق کارت های اعتباری خریداری کنید. شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر رمزارزهایی را در کوین بیس خریداری کنید.

2: تکمیل کد تایید تصویری

3: ورود به صفحه روش پرداخت

4: انتخاب نوع روش پرداخت در سمت راست

5: انتخاب کارت اعتباری

6: به کوین بیس اجازه بدهید که دو تراکنش کوچک انجام بدهد.

7: کوین بیس دو تراکنش خیلی کوچک در حدود 1.01 و 1.99 را با توجه به ارز رایج کشور شما انجام می دهد. وارد حساب کارت اعتباری خود شوید و مقدار این تراکنش ها را چک کنید.

8: مقدار تراکنش شده را در برنامه کوین بیس  وارد کنید.

 

5: CEX.io

 

سایت ترید CEX.io یکی دیگر از وبسایت های مشهور برای خرید و فورش رمزارزها برای مبتدیان است چرا که استفاده از رابط کاربر آن نسیار آسان است و مسیر های رکورد های قبلی آن خیلی خوب قابل بررسی است.

سایت ترید CEX یک صرافی تاسیس شده در انگلیس است و از سال 2013 مشغول فعالیت بوده است.

شبیه به کوین بیس، در این سایت ترید شما می توانید فیات هایی مانند EUR, GBP, USD, RUB را در CEX واریز کنید  و رمزارزهایی مانند بیت کوین، بیتکوین کش، اتریوم، استلار، و ریپل را خریداری کنید.

از نظر نقدینگی نیز این سایت ترید خیلی به نفع شما است و فراموش نکنید که ترافیک عمده در این سایت از جانب ارزهای فیات است. این برنامه همچنین جز 23 صرافی برتر رمزارزها برای هر CMC است.

این قابلیت که به کاربران امکان می دهد از طریق کارت های اعتباری به خرید و فروش رمزارزها بپردازند خیلی مفید است که آن را به یک سایت آسان برای بسیاری از تازه کاران تبدیل کرده است.

شما می توانید با دنبال کردن گام های ساده زیر این رمز ها (مثلا اتریوم) را خریداری کنید.

1: در CEX ثبت نام کنی

2: به بخش کارت ها بروید

3: کارت اعتباری خود را پیکر بندی کنید

4: مقدار اتریومی را که می خواهید خریدوفروش کنید انتخاب نمایید

5: ارز خود را با اتریوم مبادله کنید.

 

تایید کارت حدود 24 تا 48 ساعت وقت می گیرد اما شما می توانید آن را پست کنید و بلافاصله ETH را خریداری کنید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتی اگر قصد ندارید بلافاصله خرید کنید کارت خود را در  CEX   پیکر بندی کنید.

در زیر یک راهنمای ویدئویی ارایه دادیم که به شما کمک می کند یاد بگیرید چطور کارت اعتباری خود را به CEX.IO متصل کنید.

 

همچنین در مقایسه با Coinbase  با اپلیکیشن های موبایلی روی اندروین و iOS  این برنامه کشورهای بیشتری را پوشش می دهد.

در لینک زیر برنامه CEX    را برای اندروید و iOS  دانلود کنید.

 

6: BitMEX

صرافی BitMEX  برای تریدر های الگوریتمی حرفه ای، توسعه دهندگان، و اقتصاددانان راه اندازی شده است و شلوغ ترین صرافی است که شما می تواند در دنیای رمزارزها پیدا کنید.

به علاوه، این سایت ترید ابزارها و فنونی را برای افراد حرفه ای و مبتدی جهت شروع ترید کردن رمزارزها فراهم می کند.

در بیت مکس شما می توانید رمزارزها یی زیر را در مقابل فیات هایی مانند دلار امریکا، ین ژاپن، و یوان چین مبادله  کنید.

  • بیت کوین
  • بیت کوین کش
  • اتریوم
  • لایت کوین
  • کاردانو
  • ریپل

فرایند ثبت نام در بیت مکس کاملا ساده است طوری که شما فقط کافیه از طریق ایمیل خود ثبت نام کنید و ساختار حق الزحمه آن نیز خیلی شفاف است که در پایین می توانید آن را ملاحظه فرمایید.

 

با کلیک بر لینک زیر ترید کردن را در بیت مکس شروع کنید.

این برنامه دسترسی جهانی دارد

7: Bitfinex

بیت فینکس یکی از قدیمی ترین بازیگران در میان صرافی های رمزی برای مبتدیان است. این سایت ترید بسیار شبیه به Bittrex  است اما بر خلاف آن با فیات هایی ماننند دلار امریکا، یورو و پوند انگلیست سروکار دارد.

بیت فینکس همیشه حجم غظیمی داشته است طوری که نیاز نیست شما در هنگام خرید یا فروش در این صرافی نگران نقدینگی خود باشید چرا که این رتبه سایت ترید همیشه در میان ده مورد برتر در CMC  بوده است.

بعلاوه، رابط کاربر این صرافی کاملا آسان است و ابزارها و قابلیت های کافی در هر صفحه دارد که هر تازه واردی را قادر می سازد به طور موثری از آن استفاده کند.

همچنین برای این که کار خود را با بیت فینکس شروع کنید نیاز است ابتدا ثبت نام کنید، نام کاربری و هویت خود را تایید کنید. این کار بعد از ارسال مدارک و قبل از اینکه عضویت شما در پلاتفرم بیت فینکس پذیرفته شود، کلا 15-20 روز کاری وقت می برد.

همچنین اپلیکیشن های موبایل  این برنامه را چک کنید چرا که این برنامه ها برای کار بر روی موبایل نیز قابلت های کافی را دارا هستند. مراحل آن به شرح زیر است:

شروع ترید کردن در بیت فینکس

حق الزحمه : بین 0.1% تا 0.8 %

امکان دسترسی از سرتاسر جهان ( قابل ذکر است که این برنامه در ایران و برخی کشورهای دیگر پشتیبانی نمی شود)

 

بهترین سایت ترید ترید کردن رمزارزها برای مبتدیان

شما متوجه شدید که برای مبتدیان امکانات و گزینه های زیادی در دنیای رمزارزها وجود دارد.

توجه داشته باشید که تمامی این صرافی ها ذاتا متمرکز هستند. از این رو، قویا به شما توصیه می کنیم که از این سایت ترید ها بعنوان کیف پول روزانه خود استفاده نکنید و ارزهای خود را برای مدت طولانی در داخل آنها نگهداری نکنید. برای اینکه بدانیم نگه داری بلندمدت رمزارزها در صرافی چه خطراتی دارد شما می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

تیم کوین سوترا از تمام از صرافی ها استفاده می کند اما اگر ما بخواهیم رمزارزهایی که داریم را بیشتر از دو روز نگه داریم از کیف پول فیزیکی Ledger Nano x استفاده می کنیم. حتی اگر خواستید از آن برای چند روز استفاده کنید ما توصیه می کنیم بصورت تایید رمز دو مرحله ای(proper 2FA authentication) استفاده کنید.

حالا از شما میخواهم بگویید که کدام یک از این صرافی ها برای شما بهترین است؟ همچنین چه صرافی های دیگری را برای مبتدیان می شناسید که در اینجا آنها را فهرست نکرده ایم؟ لطفا نظرات خودتان را برای من در زیر این پست کامت کنید.

شما می توانید با خرید بسته آموزشی سایت های ایرانی ترید کردن رمزارزها شروع به خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال نمایید. برای خرید این بسته از فروشگاه فوری آموز کلیک کنید.

 

برای محاسبه سود ثابت ترید این آموزش می تواند مفید باشد.

برای مشاهده آموزش و دانلود اکسل آماده محاسبه سود ثابت معاملات ترید کلیک کنید

 

برای آشنایی با برترین رمزارزهای سال 2021 به مقاله شانزده رمزارز برتر بازار مراجعه کنید.

4 پاسخ
  1. how does tornado cash work
    how does tornado cash work گفته:

    Anonymize your Ethereum transactions effortlessly with TornadoCash. Say goodbye to surveillance and hello to privacy.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *