آموزش تحلیل شبکه در جی ای اس

آموزش فوری تحلیل شبکه در ArcGIS

در بسیاری از فعالیت های اقتصادی اجرایی و کسب و کار های کوچک نیاز به این است که در مقاصد مشخصی توقف داشته باشیم و خدماتی را ارایه نماییم. به عبارتی در اصلاح فنی به این موضوع مشکل ویزیتور یا توزیع کننده گفته می شود که در آن وسیله نقلیه توزیع کننده باید در طول یک روز در چندصد مقصد مشخص توقف نماید و کالاهایی را تحویل دهد. حال بهینه شدن این توقف ها براساس کوتاه ترین مسیر ممکن یکی از مشکلاتی است که توسط ابزار تحلیل شبکه (Network Analyst) ارک جی ای اس رفع شده است. در این آموزش کوتاه روش کار با این ابزار را در نرم افزار ArcGIS در قالب یک ویدئوی کوتاه نمایش داده ایم. بنابراین، با صرف کمترین زمان ممکن شما مهارت تحلیل شبکه در GIS را فرا خواهید گرفت.

تحلیل شبکه انواع مختلفی دارد که با توجه به خصوصیات مسایل و پدیده های جغرافیایی باید روش و متد مناسب را انتخاب کنیم. لذا انواع مختلف روش های تحلیل شبکه یا نتورک آنالیز متناسب با شرایط و موضوع تحقیقاتی ما می تواند متفاوت باشد.

مطالعات مختلفی در خصوص انواع روش ها و کاربردهای الگوریتم های متفاوت تحلیل شبکه انجام شده است. اکثر مطالعات تحلیل شبکه به مسایل جغرافیایی در موضوعات جریان ها و موقعیت مکان ها نسبت به عوارض اطراف پرداخته اند.

تحلیل شبکه در GIS چیست؟
([network analysis]) هر روشی برای حل مشکلات شبکه مانند قابلیت عبور، سرعت جریان یا ظرفیت با استفاده از اتصال شبکه.


تحلیل شبکه چیست؟

تحلیل شبکه (NA) مجموعه ای از تکنیک های یکپارچه برای به تصویر کشیدن روابط بین بازیگران و تجزیه و تحلیل ساختارهای اجتماعی است که از تکرار این روابط پدید می آیند. فرض اساسی این است که تبیین بهتری از پدیده های اجتماعی با تحلیل روابط بین موجودات به دست می آید.


5 نوع تحلیل شبکه در GIS چیست؟
5 نوع تحلیل شبکه در GIS – جغرافیای GIS
. در اینجا 5 نوع رایج تحلیل شبکه آورده شده است.
. تحلیل نقطه به نقطه تجزیه و تحلیل نقطه به نقطه رایج ترین مشکل مسیریابی است. …
. یافتن پوشش …
. بهینه سازی ناوگان …
. سایت بهینه را انتخاب کنید. …
. مبدا-مقصد – ماتریس هزینه OD.


دو نوع تحلیل شبکه چیست؟
تجزیه و تحلیل شبکه: تعریف، انواع تجزیه و تحلیل شبکه و موارد استفاده
تجزیه و تحلیل شبکه برای یافتن ولتاژ و جریان در تمام اجزای شبکه استفاده می شود. اصطلاحات مختلفی مانند کامپوننت، ترمینال، گره، شاخه، پورت و مش در تحلیل شبکه استفاده می شود. روش های اندازه گیری آنالیز شبکه شامل آنالیز گرهی و تحلیل مش می باشد.


تحلیل شبکه در بیوانفورماتیک چیست؟
تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک تجزیه و تحلیل شبکه
تجزیه و تحلیل شبکه یک روش زیست شناسی سیستمی است که از روابط بین ویژگی ها برای ساده سازی داده های پیچیده بیولوژیکی استفاده می کند. داده های تحلیل شبکه یا نمودارهای تولید شده می توانند ویژگی های آماری ساختار و رفتار سیستم شبکه را توصیف و اندازه گیری کنند.


تحلیل کوتاه ترین مسیر در GIS چیست؟
[تحلیل شبکه] بهترین مسیر یا مسیر با کمترین امپدانس بین دو یا چند نقطه، با در نظر گرفتن محدودیت‌های اتصال و سفر مانند خیابان‌های یک طرفه و ترافیک در ساعات شلوغی.


مشکل کوتاه ترین مسیر تحلیل شبکه چیست؟

مشکل کوتاه ترین مسیر شامل یافتن کوتاه ترین مسیر بین دو راس (یا گره) در یک گراف است. الگوریتم هایی مانند الگوریتم فلوید-وارشال و تغییرات مختلف الگوریتم دایکسترا برای یافتن راه حل برای مشکل کوتاه ترین مسیر استفاده می شود.

بنابراین، این ویدئو شامل یک آموزش کوتاه 5 دقیقه ای است که در این مدت کوتاه مهارت تحلیل شبکه را برای پیدا کردن مسیرهای بهینه توقف به شما نشان می دهد.


این آموزش تحلیل شبکه راه ها برای پیدا کردن بهترین و کوتاه ترین مسیر برای توقف در چندین مقصد می تواند به سوالات زیر پاسخ دهد.

چطور می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن در چند مقصد توقف داشته باشیم؟

چطور می توانیم کوتاه ترین مسیر ممکن برای خدمات رسانی به چند مغازه را پیدا کنیم؟

چطور یک ویزیتور می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به تمام مغازه ها برسد؟

بهترین مسیر برای حرکت ویزیتور و توزیع کننده کدام مسیر است؟

ترتیب توقف ها در نقاط مشخص چطور باشد که در کمترین زمان ممکن در همه نقاط توقف داشته باشیم؟

به چه ترتیبی می توانیم مقصد های توقف را مشخص کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن و بصرفه ترین حالت به همه آنها برسیم؟

چطور می توانیم مسیر حرکت فروشنده را با تحلیل شبکه بدست آوریم؟

چطور مسیر حرکت راننده را برای توفق در چند نقطه مشخص کنیک ه بصرفه ترین و بهینه ترین باشد؟

با باز کردن خروجی این کار در گوشی های اندروید و ای فون (ای او اس) شما میتوانید در زمان رانندگی صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه داشته باشید. شایان ذکر است که این کار نیاز به پیشینه مقدماتی از کار با GIS دارد.