لایه گوگل ارث زمین شناسی ایران

لایه گوگل earth زمین شناسی ایران


در مطالعات مکانیابی و پهنه بندی یکی از معیارها و لایه های اصلی نقشه زمین شناسی منطقه مطالعه است. دانستن اطلاعات نقشه زمین شناسی (Geology) با روش های پردازش عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای توسط سازمان زمین شناسی کشور برای کل ایران تهیه شده است. دانستن خصوصیات زمین شناسی هر منطقه و هر نقطه از ایران می تواند در شناسایی مکان های مناسب برای منظورهایی چون فعالیت های معدنی، اقدامات کشاورزی، و در مطالعات تغییرات کاربری اراضی، محیط زیست، و همچنین رشته های مرتبط کاربرد های متعددی داشته باشد. این نقشه می تواند در مطالعات مکانیابی دیتای بسیاری مفیدی برای پژوهشگران عزیز باشد. نقشه زمین شناسی که نشان دهنده انواع جنس سازندها از جمله سازندهای کنگلومرا، ماسه سنگ، مارن، سازندهای آهکی و سنگ آهک، رسوبات کواترنری و بسیاری واحد های لیتولوژیک (Lithologic Units) است، می تواند اطلاعات ارزشمندی درخصوص یک منطقه در اختیار ما قرار بدهد. می توان از اطلاعات این نقشه ها همچنین در برنامه ریزی های کشاورزی، مطالعات زیست محیطی، برآورد خطر مخاطرات محیطی از جمله سیل و رانش زمین و زمین لرزه ها، ساختمان سازی، و سایر زمینه های مربوطه استفاده کرد. همچنین دانستن خصوصیات زمین شناسی شهر محل زندگی شما می تواند دید بهتری به شما در خصوص وضعیت منابع آبی و برداشت از چاه های آب و همچنین منابع زیرزمینی شهر محل سکونت شما بدهد. شما می توانید با داشتن نقشه زمین شناسی متوجه شوید که شهر محل زندگی یا زمین زراعی شما از چه نوع کانی ها و مواد معدنی برخوردار است و در چه صنایعی می تواند کاربرد داشته باشد.

برای سهولت دسترسی عموم به این نقشه ها بطوری که بتوانید با داشتن این نقشه شرایط زیر آن را روی نقشه Google Earth مشاهده کنید، این نقشه با فرمت گوگل ارث تهیه شده تا برای استفاده همه علاقمندان قابل بهره برداری باشد.

این لایه برای دسترسی محققین و مجریان طرح ها به منظور کمک به توسعه کشور در شرایط اقتصاد مقاومتی برای عموم عرضه شده و به فروش گذاشته شده است. با خرید فایل گوگل ارث این لایه (در فرمت .kml یا .kmz) شما می توانید این فایل اطلاعاتی را در برنامه google earth باز کنید و همچنین می توانید در نرم افزار ArcGIS یا QGIS آن را با دستور Layer To KML به لایه های .SHP شرکت ازری (ESRI) یا سایر لایه های وکتوری و فیچر تبدیل کنید. برای استفاده از آن در کارهای میدانی، این لایه همچنین در برنامه های فوق الذکر به راحتی قابل خروجی گرفتن به فرمت .gpx یا همان فرمت جی پی اس از جمله GPS گارمین است.

این نقشه شامل اطلاعات زیر است که با کلیک بر روی هر نقشه جدولی باز می شود که این اطلاعات را نشان می دهد.

نام واحد زمین ساختی (انواع سازند ها مانند سازند شمشک، سازند لار، سازند گچساران، سازند آقاجاری، …)

نام سازندها (formation) و تشکیلات زمین شناسی به انگلیسی

سن زمین شناسی

دوران زمین شناسی هر کدام از واحدهای لیتولوژی

مساحت سازندها و واحدهای لیتولوژی در هر منطقه

فرماسیون های پرکامبرین، دوران میانی کامبرین اردوویسین سیلورین دورنین کربنیفر پریمن

پهنه های کواترنری

این لایه را با باز کردن درگوگل ارث می تواند برای کل کشور استفاده کنید.



this geologic map is produced by foriamooz in KMZ format to help you in all specifications .
this layer contains information of geo-unit, formations, age, era, and description of geologic units.