پهنه بندی چند معیاره در ارک جی ای اس پرو

آموزش پهنه بندی در GIS Pro


در این فوری آموز ویدئوی روش اجرای پهنه بندی زمین لرزه با استفاده از معیارهای محیطی برای شناسایی و تحلیل پهنه های با پتانسیل بالای لرزه ای آموزش داده شده است. در این آموزش پهنه بندی با متد تحلیل چندمعیاه (Multi Criteria Evaluation) در برنامه ArcGIS Pro انجام شد، شما یاد میگیرید که چطور روش پهنه بندی را با روش پردازش چند لایه ای انجام دهید. در این روش چندین لایه بعنوان معیارهای مکانیابی بعد از آماده سازی به لایه های رستری تبدیل شده اند.

بعد از وزن دهی به لایه های رستری با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی در ابزار بسیار کاربردی اکسل AHP عددایکس لایه های باهم ترکیب شده اند. بعد از ترکیب لایه ها لایه نهایی بطورت مکان های با پتانسیل زلزله ای بقالا تا مکان های با پتانسیل و احتمال لزه خیرزی کم شناسایی شده و در نهایت روش ساخت نقشه خروجی توضیح داده شد. با دیدن این ویدئوی یک ساعته می آموزید چطور لایه ها را تهیه کنید. چطور معیارهای را آماده کنید. و چطور با روش هایی ماننند ای اچ پی عدایکس معیارهای مکانیابی را وزندهی کنید.

همچنین در این آموزش روش تهیه گزارش پهنه بندی در فایل Word بصورت خیلی خلاصه در کمتر از یک دقیقه توضیح داده شده است. در این قسمت می آموزید که مراحل کار را چطور تنظیم کنید و گزارش شما به چه صورتی ساختار دهی شود.

آموزش شماره گذاری خودکار شکل ها در ورد WORD
آموزش AHP در اکسل آماده

جی ای اس پرو فوری اموز در بخش های مقدماتی نیز در سایت فوری آموز ارائه شده است.

در این آموزش پهنه بندی و مکانیابی پتانسیل لرزه خیزی و زلزله در برنامه gis pro آموزش داده شده است. این فوری آموز ویدئویی به شما می آموزد چطور پهنه بندی را با روش AHP اجرا کنید.

تمام این آموزش در برنامه gis pro انجام شده است.


مشاهده همه آموزش های ArcGIS Pro


مشاهده سایر آموزش های GIS


برای خرید فوری آموز پهنه بندی در gis pro روی دکمه خرید زیر کلیک کنید.