استان های شمالی ایران- محصول فوری آموز

ژئودیتابیس GIS کارخانجات استان های شمالی

ژئودیتابیس GIS کارخانجات استان های شمالی

این لایه موقعیت مکانی کارخانه ها و کارگاه های صنعتی استان های شمالی کشور را در قابل یک ژئودیتابیس عرضه کرده است.

موقعیت مکانی کارخانه ها می تواند در مطالعات مختلف از جمله مطالعات مکانیابی نقش کلیدی داشته باشد. با استفاده از این محصول شما می توانید در مطالعات مختلف به راحتی فاکتور های موثر در پیداکردن مکان مناسب برای احداث کارخانه ها را بررسی کنید. مطالعات مکانیابی کارخانه ها می تواند اهمیت کلیدی در توسعه هر کشوری ایفا نماید.


البرز
گلستان
 مازندران
قزوین
قم
سمنان
تهران

مشاهده مقالات مکانیابی کارخانه ها


مکان صنعتی و جغرافیای صنعتی هر دو در کاربرد آکادمیک به مطالعه توزیع نابرابر فعالیت های تولیدی و اهمیت آن برای توسعه مکان ها در مقیاس های مختلف اشاره دارند. گاهی اوقات اولی با تمرکز محدود بر محل کارخانه های جدید به جای نگرانی گسترده تر در مورد تأثیرات متعدد (مانند تعطیلی کارخانه ها) که توزیع تولید را شکل می دهد، از دومی متمایز می شود. این مقاله هر دو تفسیر را در بر می گیرد. تلاش برای درک اصول حاکم بر انتخاب مکان بهینه یا “بهترین” یک کارخانه از دیدگاه شرکت شرح داده شده است. اینها شامل چارچوب ایده های ارائه شده توسط نظریه مکان صنعتی و آزمایش تجربی آنها توسط مطالعات موردی عوامل مکان و تصمیم گیری است. تمرکز کار جدیدتر از مسئله مکان یابی واحد کارخانه به جغرافیای سیستم های تولید پیچیده و پراکنده مکانی تغییر کرده است که نمونه آن عملیات شرکت های بزرگ، چند کارخانه ای و چند محصولی است. اینها تقسیمات فضایی کار را هم در داخل و هم بین کشورهایی با مدیریت سطح بالا ایجاد کرده اند، به عنوان مثال، در مکان های مختلف از توابع تولیدی واقع شده اند. علیرغم این روندها به سمت تکه تکه شدن و پراکندگی تولید، خوشه بندی یا تجمع جغرافیایی یک ویژگی متمایز از تولید باقی مانده است و تلاش برای درک این پدیده یک موضوع تحقیقاتی مداوم بوده است. این تلاش‌ها از کارهای قبلی با تأکید بر مزایای اساساً ایستا و مبتنی بر هزینه به‌دست‌آمده از محل مجاور فعالیت‌های مرتبط با جریان مواد یا کالاهای نیمه‌تمام تا تمرکز جدیدتر بر نقش نزدیکی در تسهیل گردش اطلاعات و ایده‌ها گسترش یافته است. شرکت ها وابستگی‌های متقابل مبتنی بر اطلاعات و رابطه‌ای به یادگیری و نوآوری لازم برای حفظ مزیت رقابتی در یک محیط اقتصادی مرتبط با افزایش نرخ‌های تغییر در فرآیندها، محصولات و بازارها کمک می‌کنند.