پروفایل شغلی مدیر هتل: مسئولیت ها، وظایف، مزایای حرفه ای
پروفایل شغلی مدیر هتل
مدیران هتل در مدیریت عملیات روزانه یک هتل بر مهارت های انسانی عالی و روشی آرام، حرفه ای و قابل دسترس تکیه می کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین مسئولیت ها، حقوق ومزایا، انتظارات کاری، صلاحیت ها و مهارت ها، و همچنین فرصت های شغلی مدیران هتل ها را معرفی کنیم. به عنوان یک مدیر هتل، شما از نظر تجاری برای بودجه و مدیریت مالی پاسخگو خواهید بود و باید تمام خدمات هتل را برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت کنید. از جمله این خدمات پذیرایی، هماهنگی دربان، و رزرواسیون و همچنین عملیات خوراک و نوشیدنی و نظافت است. در این نوشته قصد داریم پروفایل شغلی مدیر هتل: مسئولیت ها، وظایف، مزایای حرفه ای را شرح دهیم.
در هتلهای بزرگتر، شما اغلب وظایف خاصی مانند خدمات مهمان، حسابداری یا بازاریابی دارید، و نقش شما بخشی از یک تیم مدیریت عمومی خواهد بود.
مشاهده ابزارهای کمک تحلیلی مدیریتی فنی و نقشه های کلیدی که اکثر مدیران هتل ها از آنها استفاده می کنند.
آموزش های لازم برای مدیر هتل. 11
معرفی
مدیران هتل در مدیریت عملیات روزانه یک هتل بر مهارت های انسانی عالی و روشی آرام، حرفه ای و قابل دسترس تکیه می کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین مسئولیت ها، حقوق ومزایا، انتظارات کاری، صلاحیت ها و مهارت ها، و همچنین فرصت های شغلی مدیران هتل ها را معرفی کنیم. به عنوان یک مدیر هتل، شما از نظر تجاری برای بودجه و مدیریت مالی پاسخگو خواهید بود و باید تمام خدمات هتل را برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت کنید. از جمله این خدمات پذیرایی، هماهنگی دربان، و رزرواسیون و همچنین عملیات خوراک و نوشیدنی و نظافت است. در این نوشته قصد داریم پروفایل شغلی مدیر هتل: مسئولیت ها، وظایف، مزایای حرفه ای را شرح دهیم.
در هتلهای بزرگتر، شما اغلب وظایف خاصی مانند خدمات مهمان، حسابداری یا بازاریابی دارید، و نقش شما بخشی از یک تیم مدیریت عمومی خواهد بود.
مشاهده ابزارهای کمک تحلیلی مدیریتی فنی و نقشه های کلیدی که اکثر مدیران هتل ها از آنها استفاده می کنند.
مسئولیت ها
مسئولیت های مدیر هتل به شرح زیر است.
مدیر هتل باید برنامه ریزی و سازماندهی اقامت، پذیرایی و سایر خدمات هتل را انجام دهید،
مدیر هتل باید برای ترویج و بازاریابی کسب و کار هماهنگی و اقدام کند،
مدیر هتل می بایست مدیریت بودجه و برنامه های مالی و کنترل مخارج را به عهده بگیرید.
نگهداری سوابق آماری و مالی از وظایف دیگر مدیر هتل است.
تعیین و دستیابی به اهداف فروش و سود به عهده مدیر هتل و زیر مجموعه ایشان است.
تجزیه و تحلیل ارقام فروش و ابداع استراتژی های مدیریت بازار و درآمد از اقدامات ضروری مدیر هتل است.
استخدام، آموزش و نظارت بر کارکنان وظیفه مدیر هتل است.
مدیر هتل باید برنامه ریزی کاری برای افراد و تیم ها را انجام دهد.
سایر وظایف مدیر هتل به شرح زیر است. شما بعنوان مدیر هتل باید:
ملاقات و خوشامدگویی به مشتریان
رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان
مشکلات را برطرف کرده و بر اساس آن عیب یابی کنید
اطمینان حاصل کنید که رویدادها و کنفرانس ها بدون مشکل برگزار می شوند
نظارت بر نگهداری، تدارکات، نوسازی و اثاثیه
با پیمانکاران و تامین کنندگان معامله کنید
اطمینان حاصل شود که امنیت موثر است
انجام بازرسی از اموال و خدمات
اطمینان از انطباق با قوانین صدور مجوز، بهداشت و ایمنی و سایر مقررات قانونی.
حقوق و مزایا
در این قسمت برخی از آمارهای جهانی مربوط به حقوق مدیران هتل ها را براساس وبسیات پراسپکت آورده ایم. حقوق اولیه دستیاران مدیران کل بین 20000 تا 40000 دلار است.
اگر شما یک هتل کوچک را مدیریت می کنید یا معاون مدیر یک هتل بزرگتر هستید، می توانید انتظار حقوقی بین 25000 تا 50000 دلار داشته باشید.
به عنوان یک مدیر کل، شما معمولاً حدود 50000 دلار تا 60000 دلار درآمد کسب خواهید کرد، اگرچه در هتل های معتبر لندن یا سایر شهرهای بزرگ خارج از کشور پتانسیل کسب درآمد بسیار بالاتری وجود دارد.
حقوق ها با عملکرد و پیشرفت افزایش می یابد، اما در هتل های کوچک و مستقل کمتر خواهد بود. برای مدیرانی که در گروه های هتل های بزرگ و جهانی استخدام می شوند، جایی که فرصت هایی برای کار در خارج از کشور وجود دارد، پاداش های مالی قابل توجهی است.
مزایای اضافی میتواند شامل طرحهای بازنشستگی و تضمین زندگی، مراقبتهای بهداشتی خصوصی، طرحهای مالکیت مشترک، محل اقامت ساکن، وعدههای غذایی در حین انجام وظیفه، کمک هزینه پوشاک یا ارائه یونیفرم، الگوی کاری انعطافپذیر و اقامت در هتل با تخفیف در سراسر جهان باشد.
برای درک بهتر پروفایل شغلی مدیر هتل: مسئولیت ها، وظایف، مزایای حرفه ای میتوانید با مشاهده ابزارها و نقشه های ویژه مدیران هتل ها با ضروریات یک مدیر هتل آشنا شوید.
ساعات کاری
ساعات کاری شما بسته به نوع هتلی که در آن کار می کنید و موقعیت مکانی آن متفاوت است، اما معمولاً این نقش شامل ساعات غیراجتماعی منظم می شود – آخر شب، آخر هفته ها و تعطیلات بانکی همه بخشی از الگوی شیفت کاری شما خواهند بود. ساعات کار می تواند طولانی باشد و زندگی اجتماعی و خانوادگی شما را محدود کند.
انتظار چه چیزی
اگرچه برخی از کارها مبتنی بر دفتر است، اما بیشتر وقت شما صرف مشتریان و کارکنان خواهد شد.
حدود 50 درصد از مدیران هتل در هتلهای کوچک، متلها، مسافرخانهها و کلوپهای اقامتی خوداشتغال دارند.
زنان همچنان در نقشهای مدیریت ارشد در صنعت مهماننوازی کمتر حضور دارند.
مدیریت هتل مستلزم تعهد کامل است، زیرا کار سخت و طاقت فرسا، با ساعات نامنظم، غیر اجتماعی و فشارهای مداوم است.
مدیران باید هنگام انجام وظیفه لباس هوشمندانه بپوشند و همیشه دیپلمات، مودب و صبور باشند.
صلاحیت های مدیر هتل
اگرچه این حوزه کاری برای همه فارغ التحصیلان و کسانی که دارای HND هستند باز است، مدرک در موضوعات زیر ممکن است شانس شما را افزایش دهد:
تجارت با زبان ها خارجه
مدرک کسب و کار یا مدیریت
مدیریت هتل و هتلداری
سفر، گردشگری یا مطالعات تفریحی.
برخی از برنامههای آموزشی مدیریتی که توسط گروههای هتل بزرگ اجرا میشوند، فقط برای ورود به دوره فارغالتحصیل هستند، که معمولاً حداقل مدرک 2:2 مورد نیاز است.
ورود به مدیریت هتل بدون مدرک، HND یا مدرک پایه امکان پذیر است، زیرا کارفرمایان تاکید زیادی بر تجربه مرتبط دارند. یک استاندارد کلی از آموزش انتظار می رود، اما شما می توانید از طریق آموزش در حین کار و صلاحیت های خارجی به سمت مدیریت بروید. دوره های کارآموزی مانند مدیر هتلداری (سطح 4) ممکن است یک مسیر جایگزین برای مدیریت هتل ارائه دهد.
مدرک تحصیلات تکمیلی معمولاً برای ورود ضروری نیست، مگر اینکه مدرک اول شما در یک موضوع غیر مرتبط باشد یا تجربه کاری نداشته باشید. دوره های کارشناسی ارشد، دیپلم و گواهی در مدیریت هتل و/یا هتلداری در موسسات مختلف ارائه می شود. بسیاری از این دوره ها برای فارغ التحصیلان هر رشته ای با تجربه کم یا بدون تجربه و همچنین غیر فارغ التحصیلان با تجربه هتل یا مدیریت قابل توجه باز است.
مهارت ها
مهارت هایی که شما بعنوان یک مدیر هتل باید داشته باشید:
- شخصیتی دوستانه، با میل واقعی برای کمک و جلب رضایت دیگران
- توانایی تفکر واضح و تصمیم گیری سریع
- مهارت های سازمانی و رهبری خوب
- مهارت های حسابداری و برنامه ریزی لجستیکی
- یک روش حرفه ای و یک رویکرد آرام و منطقی در موقعیت های پر هیجان
- توانایی ایجاد تعادل بین مشتری و کسب و کار
اولویت های ضروری
مهارت های ارتباطی و بین فردی
مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی، به ویژه در هنگام برخورد با سخنرانان زبان های دیگر
تسلط به زبان دیگر
این ضروری نیست، اما می تواند یک مزیت باشد، به ویژه برای هتل هایی که بخشی از یک زنجیره بین المللی هستند.
انرژی و صبر
ظاهری هوشمند که به خوبی ارائه شده است.
تجربه کاری
کارفرمایان اغلب برای تجربه کاری مرتبط درخواست می کنند، که لازم نیست همه آنها در هتل بوده باشند، اگرچه این امر به ویژه مفید است. تجربیات دیگر ممکن است شامل هر کار متمرکز بر مشتری باشد، مانند کاری که در یک رستوران، بار یا محیط خرده فروشی به دست آمده است.
فرصت های کاری
شما می توانید به عنوان مدیر هتل (که معمولاً به عنوان مدیر کل نیز شناخته می شود) در مجموعه ای از موسسات شغلی پیدا کنید، از جمله:
خوابگاه ها
مسافرخانه ها
هتل های زنجیره ای چند ملیتی بزرگ
متل ها
باشگاه های مسکونی و روستایی
هتل های مستقل خانوادگی کوچک
اقامتگاه های مسافرتی
هر نوع موسسه تجربه متفاوتی را برای کارکنان و مهمانان ارائه می دهد و شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است. این موضوع در انواع هتل های جهان بسیار متنوع است. برای مثال، در هتلهای کوچکتر و خصوصی شهر، مدیر (که ممکن است مالک نیز باشد) مستقیماً با تمام مسائل تجاری سروکار دارد. در حالی که در گروه های بین المللی هتل های جهانی، مدیران هتل ها معمولاً تیم بزرگی از کارکنان دارند که هر کدام وظایف خاص خود را دارند.
تغییرات بیشتر این است که هتلهای زنجیرهای بینالمللی تنوع بسیار زیادی از امکانات پذیرایی، سرگرمی و اوقات فراغت را ارائه میدهند، در حالی که هتلهای کوچکتر اغلب امکانات محدودی دارند و ممکن است از استاندارد پایینتری برخوردار باشند.
به دنبال فرصت های شغلی در:
هتل ها اغلب موقعیت های خالی خاصی را به صورت محلی تبلیغ می کنند. هتل های زنجیره ای بزرگتر ممکن است موقعیت های خالی را در وب سایت های خود تبلیغ کنند. شما می توانید به راحتی تحقیق کنید تا ببینید آیا یک هتل خاص بخشی از یک زنجیره گسترده تر است یا خیر و بخش مشاغل آنها را برای مشاغل خالی یا دستورالعمل هایی در مورد نحوه درخواست کار برای آنها بررسی کنید.
توسعه حرفه ای
برخی از گروههای هتل بزرگ، برنامههای جذب فارغالتحصیلان را برای مدیران اجرا میکنند، اگرچه امکان پیشرفت به پستهای مدیریت ارشد تنها از طریق تجربه وجود دارد.
طول دوره آموزش در مورد برنامه های استخدام متفاوت است، اما معمولا بین یک تا دو سال است، با هدف ایجاد مدیران عملیات آینده.
برنامه های فارغ التحصیل بسته به کارفرما متفاوت است و ممکن است مختص جنبه های خاصی از کار در هتل باشد یا به طور کلی همه عملیات را پوشش دهد.
آموزش های لازم برای مدیر هتل
هدف هتلها این است که فارغالتحصیلان را تا حد امکان به درک وسیعی از مدیریت هتل مجهز کنند و آموزش برخی یا همه عناصر زیر را پوشش میدهد:
توسعه حرفه ای
برخی از گروههای هتل بزرگ، برنامههای جذب فارغالتحصیلان را برای مدیران اجرا میکنند، اگرچه امکان پیشرفت به پستهای مدیریت ارشد تنها از طریق تجربه وجود دارد.
طول دوره آموزش در مورد برنامه های استخدام متفاوت است، اما معمولا بین یک تا دو سال است، با هدف ایجاد مدیران عملیات آینده.
برنامه های فارغ التحصیل بسته به کارفرما متفاوت است و ممکن است مختص جنبه های خاصی از کار در هتل باشد یا به طور کلی همه عملیات را پوشش دهد.
در طول برنامه آموزشی شما توسط مدیران ارشد حمایت و مربیگری خواهید شد و یک برنامه توسعه شخصی مورد توافق دوجانبه اجرا خواهد شد. بررسی های منظم پیشرفت نیز انجام می شود.
کارفرمایان اغلب از فارغ التحصیلان می خواهند که از نظر جغرافیایی متحرک باشند، به ویژه در هتل های زنجیره ای بزرگتر. اگر انتخاب می کنید که برای یک زنجیره بزرگتر کار کنید، ممکن است لازم باشد در طول آموزش خود برای جابجایی آماده باشید. این می تواند شامل گذراندن وقت در هتل های خارج از کشور یا در سایر نقاط بریتانیا باشد. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، به عنوان رئیس بخش یا دستیار مدیر قرار می گیرید.
دوره های تخصصی خدمات مشتری، امور مالی، مدیریت درآمد، بازاریابی، منابع انسانی و ایمنی مواد غذایی ممکن است بخشی از آموزش شما باشد.
برای بهبود مهارت های کسب و کار خود می توانید مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) را تکمیل کنید. یا برای صلاحیت های مالی یا حسابداری مطالعه کنید تا مهارت های خود را تقویت کنید و در زمینه خاصی از مدیریت هتل تخصص پیدا کنید.
چشم انداز شغلی
از آنجایی که نیروی کار مهماننوازی عموماً جوان است و گردش کارکنان بسیار زیاد است، چشمانداز ارتقا برای فارغالتحصیلان با انگیزه خوب است.
پیشرفت معمولاً از کارآموز فارغ التحصیل به دستیار مدیر جلوی خانه یا دستیار مدیر غذا و نوشیدنی، به معاون مدیر و سپس رئیس بخش است. سرعت ارتقاء شما به سطح مدیریت عمدتاً به اندازه هتل و موفقیت شما به عنوان یک کارآموز بستگی دارد، اما به طور کلی می توان در عرض دو سال به آن دست یافت.
ممکن است رسیدن به پست هتل یا مدیر کل بیشتر طول بکشد – معمولاً پنج تا شش سال دیگر – و ممکن است برای انجام این کار نیاز به جابجایی و/یا تغییر کارفرما چندین بار داشته باشید. در گروههای هتلهای بزرگتر، ارتقاء ممکن است نقش استراتژیکتری داشته باشد، مانند بازاریابی شرکتی، منابع انسانی یا امور مالی، که برای آن ممکن است به صلاحیتهای بیشتری نیاز باشد. همچنین ممکن است فرصت هایی برای کار در سطح دفتر مرکزی یا منطقه ای وجود داشته باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.