متن مقاله مطالعه نقشه ها و اطلاعات مکانی جغرافیایی محیطی طبیعیت شهری روستایی لوکیشن

بازخورد به مقاله مساله متان و اثرات اقلیمی


خطر گاز متان (methane) ناشی از شعله ور شدن در سایت های تولید نفت به عنوان یک مشکل آب و هوایی در این مقاله با عنوان «طبق یافته های مطالعات، متان ممکن است یک مشکل آب و هوایی بزرگتر از آن چیزی باشد که فکرش را می کنیم» (Methane Might Be a Bigger Climate Problem Than Thought, Study Finds) توسط هنری فونتین در 29 سپتامبر 2022 در نیویورک تایمز منتشر و مورد بحث قرار گرفته است. این مقاله در مورد عملکرد بد مراکز صنعتی در سوزاندن متان ناخواسته به عنوان محصول جانبی در فرآیند بهره برداری نفت است. شعله ور شدن، فرآیند سوزاندن و انتشار گازهای گرم کننده زمین ، همیشه موثر نیست و باعث انتشار گازهای گرماگیر در جو و در نتیجه موجب گرمایش جهانی می شود.


فکر می‌کنم نویسنده این مقاله سعی دارد جامعه جهانی را از تأثیرات جهانی مدیریت ناکارآمد بر محیط‌زیست و همچنین اقدامات غیرمسئولانه صاحبان صنعت آگاه کند.
نویسنده در ابتدا بر اهمیت گاز برای گرم شدن کره زمین به گفته برخی از محققان از جمله Eric A. Kort تاکید کرد. سپس، این استدلال با مثال هایی از ناکارآمدی در فرآیند که توسط آژانس بین المللی انرژی ذکر شده است، پشتیبانی می شود. تأسیسات صنعتی برای شعله ور کردن گاز کارآمد نیست و این می تواند مقدار زیادی را معادل حجم واردات آلمان، فرانسه و هلند در یک سال به جو نشت کند. نشت گاز متان خطرناک به اتمسفر می تواند اثرات مضر فوری بر سیاره ما داشته باشد. انتشار این گاز ها باید توسط تصاویر ماهواره ای برای اندازه گیری حجم دقیق ثبت شود. خلاصه این مقاله این است که امکانات ناکارآمد در صنعت تولید نفت نیز فضا را گرم می کند. این تأثیرات مخربی بر همه انسان ها و موجودات ساکن روی زمین دارد.

برای استفاده از آمارهای هواشناسی بیش از 2700 ایستگاه آب و هوایی کشور بصورت شیپ فایل های نقطه ای در GIS می توانید لایه GIS اطلاعات آب و هوای استان های کشور را دریافت کنید.


در فوری آموز مقالات بازخوردی منتشر می کنیم تا همکاران، محققان و کارشناسان ادارات و نهادها بتوانند از تجربیات جهانی آگاه شده و در پژوهش های آتی از آنها استفاده کنند.

می توانیم سوالات تحقیق زیر را مطرح کنیم:
رابطه بین انتشار متان و رکوردهای گرمایش جهانی چیست؟
اثرات زیست محیطی گاز متان بر انسان چیست؟
اثرات مخرب نشت گاز متان بر موجودات زنده زمین چیست؟
چگونه گاز متان می تواند به موجودات زنده و زیستگاه آنها آسیب برساند؟
چگونه می توان انتشار متان را دقیقاً با تصاویر ماهواره ای اندازه گیری کرد؟
چگونه می‌توانیم فرآیند فلرینگ را در سایت‌های تولید نفت بهینه کنیم؟
چگونه می توان انتشار گاز متان را با مشوق های بودجه کاهش داد؟

نظام محله

تابستان 1402


مطالعه مقاله اصلی


مطالعه بیشتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *