متن مقاله مطالعه نقشه ها و اطلاعات مکانی جغرافیایی محیطی طبیعیت شهری روستایی لوکیشن

بازخورد به مقاله تابستان گرمتر جهانی


ریموند ژونگ، 5 اکتبر 2022، در مقاله ای با عنوان “طبق یافته های مطالعات، تغییر آب و هوا در سراسر جهان تابستان را گرمتر و خشک تر کرد” (“Climate Change Made Summer Hotter and Drier Worldwide, Study Finds”)، فکر می کنم سعی داشت شواهد واقعی ارائه دهد تا بر این واقعیت تأکید کند که تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی شرایط زندگی در سیاره زمین را بدتر می کند.

ایده اصلی ژونگ این است که تغییرات آب و هوایی انسانی از یک سو باعث ایجاد مخاطرات طبیعی مانند سیل می شود که بسیاری از مردم را متضرر می کند و هزینه های مالی قابل توجهی را در سراسر جهان پشت سر می گذارد و از سوی دیگر امنیت خوراکی و تامین آب را در اثر خشکسالی و مسائل مربوط به رطوبت خاک به خطر می اندازد. او همچنین می خواهد ما را متقاعد کند که تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی برای کره زمین و همه انسان ها جدی است. او گفت که ما به راحتی می توانیم تأثیرات گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی را در نیمکره شمالی مشاهده کنیم.
در این مقاله، ژونگ از طیف وسیعی از شواهد از جمله یافته‌های علمی، گزارش‌های سازمانی، اظهارات دست اندرکاران اداری، آمار و گزارش‌های خبری رویدادهای واقعی استفاده کرد. برای هر یک از اثرات ایجاد شده توسط تغییرات اقلیمی، می توان نتایج علمی از آثار منتشر شده و همچنین نمونه های واقعی رویدادهای خبری را یافت. به عنوان مثال، مقاله به تابستان گرم تر در اروپا و فجایع سیل در پاکستان اشاره می کند. این مقاله از گزارش های سازمانی مانند صلیب سرخ و NOAA و همچنین سوابق آماری برای اثبات ادعای خود پشتیبانی کرده است.


دانلود لایه های GIS بیش از 300 ایستگاه های آب و هوایی شهرستان های ایران


مشاهده نقشه زنده آب و هوایی روی ماهواره آنلاین



در اینجا تیم فوری آموزش سعی میکند مهمترین سوالات پژوهشی مرتبط با این موضوع را برای انجام تحقیقات آتی توسط محققین و کارشناسان پیشنهاد نماید. این سوالات و فرضیات پژوهشی می تواند در برای انجام تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان و رساله دکتری دانشجویان دکتری مورد استفاده قرار گیرد. این موضوعات کاملا جدید بوده و در جایی کار نشده است.


سؤالات تحقیق زیر قابل طرح است:
چه رابطه ای بین متغیرهای تغییر اقلیم و شاخص های امنیت غذایی وجود دارد؟
رابطه بین آمار گرمایش جهانی و رویدادهای سیل در مقیاس محلی چیست؟
آیا ارتباط معنی داری بین گرم شدن تابستان و روند تغییرات آب و هوایی جغرافیایی وجود دارد؟
چگونه می توان تأثیرات گرمایش زمین را بر مخاطرات طبیعی مانند سیل توضیح داد؟
روندهای شتاب دهنده شاخص های تغییر اقلیم چگونه می تواند با شدت رویدادهای زیست محیطی مرتبط باشد؟
چگونه تغییرات در تامین آب را می توان با تغییر در پارامترهای آب و هوایی توضیح داد؟

نویسنده: دکتر محمدعلی نظام محله


مطالعه مقاله اصلی در سایت نیویورک تایمز +


مطالعه بیشتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *