درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی از چه فعالیت های اقتصادی همسایگی و اطراف خود تاثیر می پذیرد؟
در این نوشته در خصوص عواملی که باعث می شود درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی افزایش یابد صحبت می کنیم. می خواهیم بدانیم چه فعالیت های اقتصادی در همسایگی فروشگاه های مصالح ساختمانی می تواند درآمد این فروشگاه ها را بیشتر کند. در این نوشته برخی داده ها و اطلاعات که می تواند به فروشندگان مصالح ساختمانی کمک کند بتوانند فروش بیشتری داشته باشند را معرفی کردیم. اطلاعاتی را معرفی کردیم که استفاده از آنها باعث فروش بیشتر مغازه های مصالح ساختمانی می شود یا به آنها کمک می کند مکان فروشگاه خود را تغییر بدهند و جاهایی مغازه بزنند که فروش بیشتری داشته باشند.
یکی از عوامل را می توان پروژه های ساختمانی و ساختمان سازی در اطراف این فروشگاه ها دانست. فعالیت های ساخت و ساز در منطقه اطراف این فروشگاه ها از جمله پروژه های ساختمانی، مجتمع هاری تجاری و مراکز خرید، احداث فروشگتاه ها و مجتممع های چند منظوره می تواند درآمد فروشگاه ها و خرده فروشی های مصالح ساختمانی را بطور قابل توجهی افزایش دهد (دانلود اکسل آماده حسابداری مراکز خرید و پاساژ). احداث یک مجتممع تجاری در نزدیکی یک فروشگاه مصالح ساختمانی هر چند ممکن است بعد از اتمام موجب افت قیمت خرده فروشی ها از جمله بوتیک ها و فروشگاه های خدماتی شود ، اما در طول ساخت می تواند درآمد فروشگاه های فروش آهن آلات، فروش گچ و سیمان، و همچنین فروش لوله و پلاستیک ، فروش شیرآلات، فروش لوازم برقی ساختمان ، و فروش لوازم و ابزارآلات و تجهیزات بنایی را افزایش دهد. در نتیجه هرگاه در نزدیکی یک فروشگاه مصالح ساختمانی مشخص شد که قرار است بزودی یک شهرک احداث شود یا یک مجتمع تجاری اداری یا هر سازه بزرگی احداث شود، بهترین گزینه سرمایه گذاری روی فروشگاه هایی است که مشغول فروش مصالح ساختمانی هستند.
از آنجایی که می خواهیم بدانیم درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی از چه فعالیت های اقتصادی همسایگی و اطراف خود تاثیر می پذیرد؟ در ادامه بیشتر در خصوص انواع کسب و کارهایی توضیح می دهیم که می تواند درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی را بیشتر کند. بسیاری از فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز ها و همچنین فعالیت های مرتبط می توانند مشتریان مغازه های مصالح ساختمانی باشند.
بازسازی آپارتمان ها و مساکن
بازسازی ساختمان ها و نوسازی بناها یکی دیگر از فعالیت هایی است که روی درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی اثر مثبت دارد. اگر بانک هایی قرار شد وام بازسازی و نوسازی به ساکنین یک شهر بدهند. می توانیم انتظار داشته باشیم که فروش مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ، شیرآلات، ابزارآلات، آهن آلات، لوازم برقی، رنگ فروشی ها، کابینت سازی ها، لوازم خانگی، و سایر وسایل مربوط به متریال ساختمانی افزایش یابد. مردم برای بازسازی ساختمان های خود معمولا به فروشگاه های مصالح ساختمانی مراجعه می کنند و اقدام به خرید لوازم مختلف می کنند. بنابراین وام های نوسازی که به حساب ساکنین پرداخت شد عمدتا جریان نقدینگی آن به بیشتر به سمت این فروشگاه ها سرازیر می شود.
نزدیکی به مراکز خرید یکی دیگر از فاکتور هایی است که موجب افزایش درآمد فروشگاه های رنگ فروشی، ابزارآلات و کابینت سازی ، و فروش لوازم خانگی می شود. هر سال که اجاره مغازه های مرکز خرید تغییر می کند، مستاجران یا افرادی که جدیدا مغازه ای در مرکز خرید راه اندازی می کنند برای تغییر دکوراسیون خود نیاز به بازسازی و رنگ آمیزی یا تغییر کابینت دارند. این امر باعث می شود فروش لوازم و متریال ساختمانی در نزدیکی مراکز خرید و مجتمع های تجاری افزایش یابد (دانلود برنامه اکسل آماده حسابداری مجتمع های تجاری و مراکز خرید). پس نزدیکی به مراکز خرید می تواند عامل مهمی باشد که باعث درآمد زایی فروشگاه های مصالح ساختمانی و ابزارآلات تعمیر و دکوراسیون داخلی می شود. تمام حرفه هایی که با دکوراسیون فروشگاهی سروکار دارند در نزدیکی مجتمع های تجاری می توانند رونق بهتری داشته باشند . این برنامه ها می تواند همچنین برای پیمانکاران پروژه های ساختمانی بسیار مفید باشد. مثلا اکسل آماده حسابداری پروژه های ساختمان سازی ویژه سازنده ها یکی از مهمترین ابزارهای کاری ویژه فعالات ساخت و ساز است که می توانند مدیریت بهتری روی هزینه کرد مصالح ساختمانی داشته باشند.
مشتریان مصالح ساختمانی
نوع مصالح ساختمانی که مردم یک شهرستان یا یک منطقه استفاده می کنند می تواند نشان دهد که کدام مصالح بیشتر در یک شهرستان مصرف می شود. همچنین اطلاعات جمعیت روستایی و شهری می تواند نشان دهد که چه نوع مصالحی می تواند در یک منطقه استفاده شود. اینکه بدانیم کدام شهرستان چه تعداد جمعیت روستایی دارد و چه تعداد جمعیت شهری دارد به ما نشان می دهد که مصالح ساختمانی و فروش آنها در کدام نقاط می تواند فروش بیشتری داشته باشد. اگر درصد بالایی از جمعیت ساکن شهرها بودند می توانیم بدانیم فروش مصالح ساختمانی در روستاها کمتر مشتری خواهد داشت. همچنین آمار نوع آپارتمان ها و این که مساکن از نوع آپارتمانی هستند یا از نوع غیر آپارتمانی می تواند به ما نشان دهد که پیش بینی کنیم در آینده کدام شهرستان ها فروش مصالح بیشتری خواهند داشت. برای اینکه بتوانیم فروش مصالح ساختمانی را پیش بینی کنیم باید بدانیم کدام شهرستان ها چند درصد جمعیت شهری و چند درصد جمعیت روستایی دارند و همچنین بدانیم کدام شهرستان ها نوع آپارتمانی یا غیر آپارتمانی دارند. برای این منظور می توانید اکسل های نوع مساکن و آمار جمعیت شهری و روستایی را از لینک زیر دانلود کنید.
کارخانه ها و صنایع
وجود کارخانه ها و صنایعی که نیروی انسانی زیادی در آنها شاغل هستند می تواند موجب افزایش اجاره نشینی در شهرها و مناطق اطراف کارخانه شود. هرچه در یک منطقه اجاره کارگران و کارمنددان صنایع بیشتر باشد، به این معنی است که هر سال ساختمان ها معمولا نیاز به تجهیز مجدد و گاهی رنگ آمیزی مجدد دارند. تعمیر ساختمان و اجاره مجدد آن می تواند درآمد فروشگاه های ابزارآلات ساختمانی و مصالح ساختمانی را بطور چشمگیری افزایش بدهد. بنابراین نزدیکی به کارخانه ها و کارگاه های صنعتی بدلیل وجود جمعیت کارمندان و کارگران می تواند درآمد زایی فروشگاه های دیگر را نیز بیشتر کند. (مشاهده مکان همه کارخانه ها و شهرک های صنعتی در کشور ایران روی نقشه گوگل Earth و تصویر ماهواه ای).
فعالیت های عمرانی مانند راه سازی و فعالیت های شهرسازی مانند ساخت مسکن مهر از جمله پروژه هایی هستند که باعث می شوند درآمد و فروش مغازه های مصالح ساختمانی بیشتر شود. در مکان ها و شهرهایی که این طرح های ملی یا شهرسازی در حال اجرا هستندد می توانیم منظر سود چشمگیر فروشگاه های مصالح ساختمانی باشیم. همچنین فروش مساکن و آپارتمان های مسکونی می تواند موجب رونق فروشگاه های خرده فروشی خوراک و پوشاک اطراف این پروژه ها در مرحله بهره برداری شود. بعد از اینکه این پروژه ها پایان یافت و در مرحله بهره برداری درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی پایه مانند آهن آلات و سیمان و گچ کمتر می شود ولی درآمد کابینت سازی و رنگ آمیزی و سایر کسب و کارهای مربوط به نگهدرای ساختمان بیشتر می شود.
نمایش مکان و جمعیت روستاهای نزدیک چشمه های آبگرم در Google Earth همراه فایل اکسل
نمایش اطلاعات جمعیتی و موقعیت جغرافیایی تمام آبادی ها و روستاهایی که در نزدیکی چشمه های آبگرم واقع شده اند می تواند یکی از داده های ضروری در تصمیم گیری […]
اطلاعات و آمار جمعیت و مسکن تمام شهرستان های استان های شرقی در GIS و اکسل و گوگل Earth
اطلاعات GIS جمعیت و مسکن استان های شرقی در قالب شیپ فایل (shapefile) در این محصول براساس آمارهای سازمان آمار و نقشه های وزارت کشور برای استفاده هموطنان عزیز گردآوری […]
معادن فعال و غیرفعال ایران در google earth
برای نمایش معادن فعال و غیرفعال ایران در نرم افزار google earth شما می بایست فایل کی ام ال معادن ایران را از فوری آموز دانلود کنید و بعد از […]
دانلود نقشه اراضی زیرکشت کل ایران در گوگل ارث
این محصول اراضی زیرکشت مصوب وزارت جهاد کشاورزی را برای کل کشور در برنامه گوگل ارث نمایش میدهد. این محصول دانلودی یک فایل گوگل ارض است که شما می توانید […]
نقشه دانلود موقعیت چشمه های آب گرم ایران در گوگل ارث
چشمه های آب گرم بعنوان یک جاذبه گردشگری نقش مهمی در سلامتی جسمی ما دارد. موقعیت مکانی چشمه های آب گرم (hot spring) در ایران پراکنده شده است که در […]
نقشه بافت فرسوده شهر تهران روی گوگل ارث
نقشه بافت های فرسوده شهر تهران ویژه کارشناسان برنامه ریزی شهری، مشاورین املاک، سرمایه گذاران امورملکی و کارکنان شهرداری ها است. در این محصول بصورت یک فایل گوگل ارث دارای […]
نقشه موقعیت مکانی سد های ایران
سد ها بعنوان مخازن نگهداری آب های سطحی همواره در طول تاریخ نقش مهمی در تامین آب کشاورزی و شرب سکونتگاه های شهری و روستایی ایفا نموده اند. در ایران […]
دانلود آموزش ویدئویی تفسیر اعداد ترازنامه (صورت وضعیت مالی) سهام
معاملات موفق در بازارهای اوراق بهادار مانند بورس تهران نیاز به درک عمیق از مفاهیم مربوط به تحلیل صورت های مالی و تحلیل بنیادی سهام دارد. درک بنیادی بعنوان زیربنای […]
ژئودیتابیس GIS کارخانجات استان های شمالی
ژئودیتابیس GIS کارخانجات استان های شمالی این لایه موقعیت مکانی کارخانه ها و کارگاه های صنعتی استان های شمالی کشور را در قابل یک ژئودیتابیس عرضه کرده است. موقعیت مکانی […]
ژئودیتابیس GIS کارخانه های استان های شمال غربی
این لایه شامل لایه کارخانجات استان های زیر است. این محصول یک زئودیتابیس است که لایه های GIS یا feature class نقطه ای کارخانه ها و کارگاه های صنعتی و […]
محاسبه آنلاین نرخ بازپرداخت وام هر ماه
ابزار محاسبه مبلغ قسط های وام در هر ماه وسیله ای برای حساب کردن اینکه هرماه چقدر باید قسط پرداخت کنید.
نقشه گوگل ارض (Google Earth) خطوط انتقال نیرو و نیروگاه های ایران
خطوط انتقال نیرو یکی از زیرساخت های ضروری هر کشوری است که نقشی حیاتی در تامین برق و تنظیم جریان های اقتصادی و حفظ ارتباطات در کشور است. توسعه زیرساخت […]
شعاع تاثیر فروشگاه ها مصالح ساختمانی
در خصوص شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی قبلا در این وبسایت توضیح داده ایم (مقاله شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی؛ مصالح ساختمان سازی تا کجا می تواند مشتری داشته باشد؟). در این نوشته می خواهیم بدانیم چند کیلومتر برد جذب مشتری این فروشگاه ها است.
مغازه های فروش مصالح ساختمانی بدلیل اینکه حمل و نقل این مصالح نیاز به پرداخت کرایه بالا دارد، پیمانکاران ترجیح می دهند از فروشگاه های نزدیک خرید کنند. بنابراین برعکس فروشگاه های پوشاک یا سایر مغازه ها که می توانند محصولات را با قیمت مناسب با پست یا پیک برای مشتریان بفرستند (مثلا فروشگاه لووس گالری به کل کشور ارسال می کند)، مصالح ساختمانی در محدوده جغرافیایی مشخصی می تواند مشتری داشته باشد. این فروشگاه ها مثل آنلاین شاپ ها نیستند که بتوانند به کل کشور ارسال کنند و از کل کشور مشتری داشته باشند. اگر می خواهیم بدانیم که فروشگاه های مصالح ساخمانی تا چه شعاعی می توانند مشتری داشته باشند باید به توضیحات زیر توجه کنیم.
میزان تقاضا و تراکم پروژه های ساختمانی:
در شهرها و مناطق غیر روستایی فروشگاه های مصالح ساختمانی معمولا پیمانکاران اطراف را جذب می کنند. شعاع تاثیر فروشگاه های مصالح ساختمانی در شهرها حدود 5 تا 10 کیلومتر است. در مناطق روستایی شعاع تاثیر فروشگاه های مصالح ساختمانی بین 20 تا 30 کیلومتر است.
ظرفیت های حمل و نقل و لجستیک:
لجستیک به معنی حمل و نقل در سه بستر حمل و نقل جاده ای و آسفالته، ریلی و راه آهن، هوایی و پروازی، و دریایی و بندری به همراه توانمندی های انبارداری و مدیریت پخش است. برخی فروشگاه های مصالح ساختمانی برای توسعه بازار خدمات حمل و نقل نیز انجام می دهند و تا شعاع 50 کیلومتر نیز مشتریان و پیمانکاران ساختمانی را جذب می کنند.
صادرات این مصالح به کشورهای همسایه می تواند فروش آنها را متوحل کند. درآمد ناشی از فروش صادراتی مصالح ساختمانی می تواند ثروت این فروشگاه ها را بطور چشمگیری بیشتر کند. برای دریافت شماره موبایل های خریدران مصالح ساختمانی کشورهای همسایه ایران به لینک زیر مراجعه کنید.
درجه رقابت و تعداد دست در بازار:
در مناطقی که رقابت زیاد است شعاع تاثیرگذاری طبق الگوریتم (Voronoi) کاهش می یابد. این کاملا طبیعی است. هر چه رقابت کمتر باشد مشتریان از نقاط دورتری می توانند به خدمات این فروشگاه ها نزدیک شوند و از این فروشگاه هاخرید کنند.
نوع و کیفیت مصالح:
اگر فروشگاه ها خدمات و محصولات خاصی ارائه دهند شعاع جذب مشتری آنها بیشتر می شود. مشتریان برای خرید یک برند خاص ممکن است از فواصل دورتر نیز مشتری این فروشنده ها شوند. این موضع بیشتر به مزیت رقابتی یک فروشگاه مربوط است.
موقعیت مکانی انبارها:
اگر انبارهای فروشگاه ها در مناطق مختلف پخش شده باشد این امر می تواند فواصل را جابجا کند. مشتریان می توانند از فروشگاه هایی در تهران خرید کنند و بار خود را از انبار آن فروشگاه در شهرستان های خاص تحویل بگیرند. این باز بخشی از فرایند لجستیک هر فروشگاه است. برخی مغازه ها با استقرار مکان انبارهای در شهرهای مختلف می توانند فعالیت خود را به کل کشور گسترش دهند و هزینه حمل و نقل را کاهش دهند. چون موجودی انبار مصالح ساختمانی فاسد شدنی نیست وجود آنها در انبارها و دپو کردن آنها ضرری برای فروشگاه ها ندارد و توزیع آنها تنها نیاز به هزینه های انبار داری و نگهداری دارد.
برای خرید مصالح ساختمانی در تهران انواع آجر و سنگ می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.
09376505926 |
برای مشاهده مکان های مانند معادن، راه ها و جاده ها، رودخانه ها، گسل ها، زیرساخت ها و نقاط حساس روی نقشه آنلاین گوگل Earth به این لینک زیر مراجعه کنید.
نتیجه گیری
در این نوشته سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که درآمد فروشگاه های مصالح ساختمانی از چه فعالیت های اقتصادی همسایگی و اطراف خود تاثیر می پذیرد و چطور می توانیم با جانمای مجدد این مغازه های فروش مصالح ساختمانی بتوانیم به بهترین شکل ممکن مکان مناسب برای استقرار این فروشگاه ها را شناسایی کنیم. در این نوشته برخی داده ها و اطلاعات که می تواند به فروشندگان مصالح ساختمانی کمک کند بتوانند فروش بیشتری داشته باشند را معرفی کردیم. اطلاعاتی را معرفی کردیم که استفاده از آنها باعث فروش بیشتر مغازه های مصالح ساختمانی می شود یا به آنها کمک می کند مکان فروشگاه خود را تغییر بدهند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.