متن مقاله مطالعه نقشه ها و اطلاعات مکانی جغرافیایی محیطی طبیعیت شهری روستایی لوکیشن

شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی؛ مصالح ساختمان سازی تا کجا می تواند مشتری داشته باشد؟


مقدمه

در این نوشته می خواهیم به بررسی شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی بپردازیم. و بدانیم مغازه های مصالح ساختمان سازی تا کجا می توانند مشتری داشته باشد؟ در واقع هر فروشگاهی با توجه به شرایط جغرافیایی و خصوصیات جمعیتی مردم محلی و مناطق اطراف می تواند دامنه گسترده ای را خدمات رسانی کند. در کل قلمرو هر فروشگاه بستگی به ویژگی های جمعیتی و خصوصیات جغرافیایی دارد که در ادامه توضیح می دهیم. تصمیم گیری در این خصوص می تواند روی فعالیت پیمانکاران ساختمانی و سایر فروشندگان تاثیر بگذارد. در ادامه توضیح دادیم برای توسعه قلمرو جغرافیایی مشتریان فروشگاه و افزایش درآمد فروش چطور اقدام کنید. برای تمام اطلاعات معرفی شده ویدئوهای رایگان راهنما در لینک هر کدام تهیه شده که روش استفاده را توضیح داده است.

شعاع تاثیرگذاری

معمولا در مناطق شهری به دلیل اینکه دسترسی نسبت به مناطق روستایی بهتر است شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی کمتر است. در مناطق شهری همچنین به دلیل تعداد رقبای بیشتر و چون دست زیاد است معمولا تراکم خدمات رسانی کمتراست و مشتریان بصورت متوازن در سطح شهر پراکنده تر هستند. در مقابل در مناطق روستایی چون جمعیت در نقاط خاصی بصورت توده ای تراکم دارند و بین دو یا چند روستا مسافت هایی بصورت زمین های زراعی و اراضی باغی است، مشتریان در نقاط خاصی تمرکز یافته اند. طبق تحلیل فوری آموز در نقاط روستایی شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی بیشتر است و در مناطق شهری شعاع تاثیر گذاری این فروشگاه ها کمتر است. در مناطق روستایی کم جمعیت یک فروشگاه مصالح ساختمانی می تواند شعاع تاثیرگذاری وسیع تری داشته باشد. البته این موارد درمورد مبلغ تراکنش ها یا درآمد ماهانه هر فروشگاه کاملا میتواند متفاوت باشد و در هر شهرستان نتایج فرق داشته باشد. اما در کل درخصوص شعاع تاثیرگذاری در روستاها بیشتر و در مناطق شهری وسعت کمتری دارد. قلمرو مشتریان در روستاها کمتر هستند چراکه در مناطق روستایی دست زیاد نیست و یک فروشگاه فروش گچ و سیمان می تواند از روستاهای اطراف هم مشتری داشته باشد. همچنین در مناطق روستایی مثلا یک فروشگاه آهن آلات ممکن است متشریانی داشته باشد که مشغول ویلا سازی و ساخت خانه های اعیانی هستند. این امر باعث می شود فعالان ساخت و ساز و سازنده ها از مناطق و روستاهای اطراف برای خرید به این فروشگاه فلزات ساختمانی مراجعه کنند.

فعالان حوزه ساختمان و سازنده های محترم می توانند از نرم افزار اکسل Excel حسابداری ساختمان سازی برای ثبت هزینه کرد ها و پرداختی های خود و شرکا استفاده کنند. این برنامه بطور خودکار گزارش های ماهانه و گزارش جدا برای هر فرد می دهد. مثلا گزارش می توانید بگیرید که فلان شخص از برج 7 تا اکنون چند تومان از ما دریافت کرده است. همچنین می توانید کل پرداخت بابت مصالح ساختمانی یا نوع خاصی از آن را راحت جمع بزنید و گزارش بگیرید. این اکسل به شما نشان می دهد که در طول کل فرایند ساختمان سازی چند تومان بابت میلیگرد و چندتومان بابت سیمان یا شیرآلات هزینه کرده اید.



علاوه بر خصوصیات جمعیتی، می خواهیم بررسی کنیم شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی؛ مصالح ساختمان سازی تا کجا می تواند مشتری داشته باشد؟ پس باید ویژگی های جمعیتی را هم مد نظر داشته باشیم. جمعیت مردان و زنان هر کدام به اشتغال و کارهای متفاوتی مشغول می شوند. روستاهایی که جمعیت زنان بیشتری دارد احتمالا کمتر به فعالیت های ساخت و ساز می پردازند و روستاهایی که جمعیت مردان بیشتری دارد معمولا فعالیت های ساخت باغ ویلا و خانه های روستایی بیشتر است. پس تاثیرپذیری روستاهای اطراف می توانید به سمت این قلمرو مایل شود. فروشگاه هایی که جمعیت جوان تری دارند معمولا به دلیل آشنایی با فناوری های ارتباطی جدید معمولا از مکان های دور تری می توانند خرید کنند. پدران شاید از فرزندان خود بخواهند در کار ساخت به آنها کمک کنند و مصالح ساختمانی را قیمت یابی کنند. نوجوانان می توانند از روستاها و شهرهای اطراف فروشگاه های را در موبایل پیدا کنند و با آنها تماس بگیرند و خرید کنند. پس هرچه جمعیت یک روستا جوان تر باشد وسعت تاثیرپذیری آن بیشتر می شود.

راه های عملی توسعه قلمرو فروشگاه های مصالح ساختمانی

یکی از بهترین روش ها برای توسعه فروش فعالیت های ساختمانی این است که جمعیت روستاها و شهرهای اطراف را بدانیم. هر چه از خصوصیات روستاهای اطراف آگاهی داشته باشیم می توانید فروش خود را به روستاها و شهرهای اطراف توسعه دهیم. فروش بیشتر مصالح ساختمانی به محدوده جغرافیایی گسترده تر می تواند به معنی فروش بیشتر و درآمدزایی بالاتر باشد. اگر به اصطلاح دخل شما از فروش مصالح ساختمانی پر نمی شود و یا نمی توانید تارگت های ماهانه و روزانه یا سالانه خود را بزنید باید به فکر توسعه جغرافیایی مشتریان باشید. مشتریانی از مکان های جغرافیایی دورتر می تواند درآمد بیشتری را ایجاد کند. بهترین روش برای توسعه فعالیت های فروش مصالح ساختمانی این است که از وجود فروشگاه های مصالح ساختمانی در روستاها و شهرهای اطراف آگاه باشیم و همچنین خصوصیات جمعیتی مردم روستاها و شهرهای اطراف را بدانیم. این آگاهی به ما کمک می کند که متمرکز تر بدانیم کجاها تبلیغ کنیم و کدام مکان ها را برای ایجاد شعبه یا مذاکره با سازنده ها انتخاب کنیم. برای دانستن اطلاعات جمعیتی در ادامه توضیح داده ایم.

برای محاسبه تعداد جمعیت روستایی و شهری هر یک از شهرستان های کشور می توانید از دیتاهای آماده اکسل جمعیت همه شهرستان ها استفاده کنید. همچنین می توانید جمعیت هر شهرستان را در برنامه Google Earth روی نقشه ماهواره ای ببینید و بدانید با توجه به تعداد جمعیت هر روستا یا هر شهرستان در چه مکان هایی باید تبلیغات انجام بدهید. همچنین برنامه گوگل ارث راه ها و جاده ها و کوچه ها می تواند در مسیر یابی و فروش بیشتر به شما کمک کند. این اطلاعات شامل تمام آمار جمعیت مردان زنان کودکان شهری و روستایی را شامل می شود.

دومین روش برای توسعه قلمرو فروشگاه های مصالح ساختمانی آگاهی از کیفیت خانه ها در شهرستان های مختلف کشور است. اگر فروشنده های مصالح ساختمانی بدانند مصالح بکار رفته در روستاها و شهرستان های اطراف عمدتا از چه نوعی است می توانند در خرید عمده خود بهتر تصمیم گیری کنند. علاوه براین ، اگر مدیران فروشگاه های مصالح ساختمانی در هر شهرستان بدانند که در هر شهرستان مردم عادت دارند یا عرف شده است که از اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی استفاده کنند، بهتر می توانند انبار خود را تنظیم کنند یا با کارخانه های جدید مذاکره کنند. برای اینکه بدانید کدام شهرستان از کدام مصالح ساختمانی عمدتا اسکلت بتنی یا اسکلت فلزی استفاده می کند می توانید فایل های اکسل اطلاعات مصالح ساختمانی را دانلود کنید. این فایل ها به همراه ویدئوهای رایگان توضیحات است که راهنمای می کند چطور در نقشه گوگل Earth یا مختصات یو تی ام بدانید کجاها چه نوع مصالحی استفاده می شود. برای دانلود اکسل اطلاعات مصالح ساختمانی آپارتمان ها و خانه های شهرستان های کل کشور ایران به این لینک مراجعه کنید.

در نقشه های دکمه زیر به این اطلاعات می توانید دسترسی داشته باشید. بعد از کلیک استان خود را انتخاب کنید.

توسعه قلمرو جغرافیایی فروش با صادرات

صادرات مصالح ساختمانی می تواند وسعت فعالیت فروشگاه های مصالح ساختمانی را توسعه بدهد.

هرچه تعداد رقبا کمتر باشد و به اصطلاح در یک حرفه دست زیاد نباشد، تعداد فروشگاه های موجود وسعت قلمرو بیشتری را خواهد داشت. هرچه فروشگاهی وسعت بیشتری را پوشش بدهد درآمد کل خرید مصالح برتعداد کمتری فروشگاه تقسیم می شود و یک فروشنده فلزات ساختمانی یا گچ و سیمان می تواند درآمد بیشتری داشته باشد. این مورد در مناطق شهری و روستایی صادق است. بهترین روش صادرات محصولات و شروع صادر کردن مصالح فلزی و معدنی ساختمانی به کشورهای همسایه این است که شماره موبایل های خریداران مصالح ساختمانی ایران را داشته باشید. برای دریافت شماره تلفن خریداران خارجی مصالح ساختمانی ایران به لینک اکسل شماره موبایل های صادراتی مصالح ساختمانی مراجعه کنید. بعد از دریافت این اکسل می توانید با این افراد وارد مذاکره شده و براحتی بدون پرداخت هیچ مالیاتی به فروش و صادرات محصولات فروشگاه به کشورهای اطراف ایران اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این نوشته سعی کردیم شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی به کشورهای اطراف را بررسی کنیم. در این نوشته توضیح دادیم در مناطق شهری و روستایی شعاع تاثیرگذاری فروش مصالح ساختمانی چطور می تواند تحت تاثیر زیرساخت های راه ها و ویژگی های جمعیتی این مناطق باشد. در این مقاله با عنوان شعاع تاثیرگذاری فروشگاه های مصالح ساختمانی؛ مصالح ساختمان سازی تا کجا می تواند مشتری داشته باشد؟ توضیح دادیم که می توانید با دسترسی به داده های مکانی به بهترین شکل درخصوص خرید عمده و پر کردن انبار و همچنین تصمیم گیری برای تبلیغ و فروش مصالح ساختمانی بهترین تصمیم را بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *