ارزیابی فضایی مکانی پناه گاه های مناسب با رویکرد پدافند غیرعامل در GIS با درنظر گرفتن معیارهای جمعیتی، محیطی، و اقتصادی امنیتی

ارزیابی فضایی مکانی پناه گاه های مناسب با رویکرد پدافند غیرعامل در GIS با درنظر گرفتن معیارهای جمعیتی، محیطی، و اقتصادی امنیتی



دانلود نقشه GIS و گوگل ارث موقعت مکانی پناهگاه های اضطراری شهر تهران


از قسمت زیر نقاط زلزله های تمام استان های ایران را دانلود کنید.



ارزیابی فضایی مکانی پناه گاه های مناسب با رویکرد پدافند غیرعامل در GIS با درنظر گرفتن معیارهای جمعیتی، محیطی، و اقتصادی امنیتی

مهمترین چیزی که پس از وقوع زلزله با تمام سطوح دولتی مواجه است این است که تمام تلاش خود را برای نجات مصدومان و تخلیه هر چه سریعتر افرادی که در منطقه خطرناک هستند به مکان های امن انجام دهند.

چه نوع پناهگاه هایی برای مناسب بودن به عنوان پناهگاه زلزله انتخاب می شوند؟ این موضوعی است که سازمان های مدیریت اضطراری باید با آن مقابله کنند. به همین دلیل لازم است یک مدل ارزیابی برای پناهگاه اضطراری زلزله (EES) ارائه شود تا زمینه تصمیم گیری در انتخاب پناهگاه های اضطراری زلزله فراهم شود. مطالعه مدل ارزیابی پناهگاه های اضطراری زلزله ها
بلایای زیادی طی دو دهه اخیر در ایران رخ داده است که خسارات و خسارات قابل توجهی را در پی داشته است. رشد جمعیت، گسترش نامنظم شهری در مناطق مستعد خطر، و آسیب پذیری بالای جوامع مدنی در برابر مخاطرات طبیعی، اثرات بالقوه بلایا را در کشور افزایش داده است. بنابراین، جوامع و ذینفعان باید برای خطرات طبیعی و پیامدهای آن آماده باشند.

از جمله اقدامات کلیدی برای کاهش اثرات بالقوه بلایا، انتقال افراد از مناطق در معرض خطر به مکان های امن تر می تواند به عنوان یک اقدام ضروری برای کاهش تلفات انسانی در زمان بحران در نظر گرفته شود. بنابراین، تخلیه و برنامه ریزی سرپناه اضطراری می تواند توانایی دولت های محلی را برای مقابله با بلایا و تضمین امنیت عمومی بهبود بخشد.

در مناطق زلزله خیز، تعداد افراد تخلیه شده که به دنبال پناهگاه های اضطراری هستند، عموماً با شدت زلزله افزایش می یابد. علاوه بر این، آسیب پذیری ساختمان ها و زیرساخت ها نیز ممکن است بر تصمیمات ساکنان برای تخلیه یا پناه دادن در محل تأثیر بگذارد. بنابراین رفتار مردم در زمان بحران متفاوت است و برخی از مردم حتی اگر مسئولان دستور تخلیه را صادر کنند، تمایلی به خروج از خانه خود ندارند. از سوی دیگر، خود تخلیه (یعنی پس از هشدار اولیه یا احساس خطر) مطلوب و ایمن تر است. به عنوان مثال، قبل از زلزله 2006 سیلاخور ایران، بسیاری از مردم به دلیل احساس پیش لرزه ها از ساختمان ها تخلیه شدند و در نتیجه با وجود تخریب های زیاد، تعداد تلفات آن کم بود.

دانلود لایه گوگل ارث پناهگاه های اضطراری شهر تهران



مشاهده سایر موارد مورد نیاز شما


تهیه سرپناه های اضطراری مناسب برای افراد تخلیه شده برای کاهش اثرات اجتماعی هر فاجعه مهم بسیار مهم است و نقشی حیاتی در مدیریت ریسک و بهبودی اولیه دارد. پناهگاه های اضطراری اسکان فوری و کوتاه مدت برای بازماندگان فراهم می کنند و به آنها کمک می کنند تا روند بهبودی را هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی مدیریت کنند. با این حال، برای برنامه ریزی تخلیه و اقدامات اضطراری پناهگاه، درک خطر و اثرات بالقوه خطرات طبیعی بسیار حیاتی است.



زمین لرزه در ایران و خطرات زلزله شهر های ایران
نقاط زمین لرزه های کشور – زلزله چیست و چگونه اتفاق می افتد – خطر زلزله در استان های ایران – حادثه زلزله ایران

نکات فوری درباره پناهگاه زلزله

ایمن ترین مکان برای حضور در هنگام زلزله کدام است؟
امن ترین مکان یک اتاق داخلی خانه شما بدون هیچ پنجره ای مانند حمام است. در صورت امکان، زیر چیزی محکم، مانند یک میز سنگین، میز یا درگاه، بپوشانید.

10 راه برای زنده ماندن در زلزله چیست؟
آماده باش! اینفوگرافیک زلزله
از پنجره ها و دیوارهای بیرونی دور شوید.
در ساختمان بمانید
از آسانسور استفاده نکنید ممکن است برق قطع شود و سیستم های اسپرینکلر روشن شوند.
اگر گرفتار شدید، آرام باشید. سعی کنید با ضربه زدن روی قسمت های سخت یا فلزی سازه توجه دیگران را جلب کنید.

چگونه در زلزله ایمن بمانیم؟
سر و گردن خود را با بازوهای خود بپوشانید. اگر میز یا میز محکمی در این نزدیکی هست، زیر آن بخزید تا پناه بگیرید. اگر پناهگاهی در این نزدیکی نیست، در کنار دیوار داخلی (دور از پنجره ها) بخزید. فقط در صورتی بخیزید که بتوانید بدون عبور از منطقه ای با زباله های بیشتر به پوشش بهتری برسید.

بهترین مکان برای پناه گرفتن در هنگام زلزله کجاست؟
اگر در حین زلزله در داخل یا داخل خانه باشد
رها کنید، بپوشانید و نگه دارید!
تا زمانی که لرزش متوقف شود و مطمئن شوید که خروج از آن امن است، در داخل بمانید.
از پنجره ها، دیوارهای بیرونی، اشیاء آویزان، مبلمان بلند، تلویزیون، کابینت و شیشه دوری کنید.
شما زیر یک میز یا میز امن ترین هستید.

چگونه از زلزله سطح 9 جان سالم به در می برید؟
به دنبال یک مبلمان مستحکم مانند یک میز محکم باشید که بتواند جلوی اجسام در حال سقوط را بپوشاند. روی دست ها و زانوهای خود پایین بیایید و زیر میز یا میز خم شوید تا لرزش متوقف شود. اگر هنگام زلزله در رختخواب هستید، همانجا بمانید. خود را محکم کنید و سر و گردن خود را با یک بالش محافظت کنید.

چه مدت می توانید در زلزله زنده بمانید؟
گاهی اوقات افراد می توانند در حالی که تا یک هفته یا بیشتر در دام افتاده اند زنده بمانند. کارشناسان نشان می دهند که چگونه مردم می توانند در حالی که روزها زیر آوار گیر افتاده اند زنده بمانند. چند روز پس از زمین لرزه 7.8 ریشتری و صدها پس لرزه قوی که جنوب شرق ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند، بازماندگان هنوز از زیر آوار بیرون کشیده می شدند.

4 راه برای کاهش خطرات ناشی از زلزله چیست؟
4 راه برای کاهش خطرات ناشی از زلزله عبارتند از: ساخت سازه‌های ایمن‌تر، تمرین تخلیه، تهیه کیت‌های اضطراری و شبیه‌سازی آنچه ممکن است در یک زلزله بیفتد.

امن ترین مکان در هتل در هنگام زلزله کجاست؟
اگر در اتاق هتل خود هستید، در آنجا بمانید. معمولا پس لرزه هایی وجود دارد و گاهی ممکن است بدتر از زلزله اولیه باشد. زیر یک میز محکم یا در گوشه داخلی اتاق شما امن ترین مکان است، حتی اگر در طبقه 40 باشید.

نوزادان چگونه از زلزله جان سالم به در می برند؟
والش می‌گوید: «کودکان با کمی ذخیره مایعات و انرژی اضافی به دنیا می‌آیند که می‌توانند آن‌ها را بسیج کنند، زیرا شیر مادر مادرشان معمولاً بلافاصله شروع نمی‌شود.» بنابراین، توانایی روزه گرفتن برای یک یا دو روز تعبیه شده است.

درصد زنده ماندن در برابر زلزله چقدر است؟
آمار زمان نجات و میزان بقا [5] | دانلود …
زمینه در انتشار منبع

1 نشان می دهد که میزان بقا 90٪ در 24 ساعت، 50٪ – 60٪ بین 25 تا 48 ساعت، و 20٪ – 30٪ بین 49 تا 72 ساعت است. پس از 72 ساعت، میزان بقا 5٪ -10٪ یا کمتر است.

چند نفر در ترکیه از زلزله جان سالم به در بردند؟
سازمان بهداشت جهانی زلزله های ترکیه را بدترین فاجعه طبیعی در یک قرن اخیر در منطقه ای که آن را منطقه اروپا توصیف می کند، توصیف می کند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بیش از 8000 نفر در ترکیه زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده اند.

آیا امکان ایجاد زلزله وجود دارد؟
نشان داده شده است که هم فرآیند شکستگی و هم دفع فاضلاب باعث ایجاد زلزله می شوند. اگرچه اینها تنها فعالیت های انسانی نیستند که می توانند زمین لرزه ایجاد کنند. دانشمندان خاطرنشان می کنند که زمین لرزه ها می توانند توسط سایر فعالیت های انسانی مانند ساخت آسمان خراش ها و انفجارهای هسته ای نیز ایجاد شوند.

7 مرحله ایمنی در برابر زلزله چیست؟
هفت گام برای ایمنی در برابر زلزله
فضای خود را ایمن کنید
برای ایمن بودن برنامه ریزی کنید
سازماندهی منابع بلایا
مشکلات مالی را به حداقل برسانید.
رها کنید، بپوشانید و نگه دارید.
بهبود ایمنی
اتصال مجدد و بازیابی.

در صورت وقوع زلزله هنگام خواب چه باید کرد؟
در صورت وقوع زلزله، فوراً از خود محافظت کنید:

ترمز دستی خود را تنظیم کنید اگر در رختخواب هستید، رو به پایین بچرخید و سر و گردن خود را با یک بالش بپوشانید.

زلزله چقدر طول می کشد؟
زمین لرزه ممکن است چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. در حالی که لرزش زمین لرزه های کوچک معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشد، لرزش شدید در هنگام زمین لرزه های متوسط تا بزرگ، مانند زلزله سال 2004 سوماترا، می تواند چند دقیقه طول بکشد.

کدام طبقه در هنگام زلزله امن تر است؟
ماندن در یک طبقه بالا؟ برخی از اقدامات پیشگیرانه برای ایمن ماندن …
از این رو، ماندن در طبقه بالای یک ساختمان بلند عملا امن تر از حضور در خیابان باز در میان ازدحام مردم ترسیده است. اگر مناطق در کانون زلزله بسیار قوی قرار نگیرند، ساختمان‌های بلند حداکثر امنیت را در برابر تکان‌های زلزله ارائه می‌کنند.


نقشه محل های فرار اضطراری شهر تهران
نقشه نقشه محل های فرار اضطراری شهر تهران می تواند نقش مهمی در زمان وقوع زلزله یا سایر مخاطرات ایفا نماید. این محل ها براساس دستاوردهای مطالعات معتبر جهانی بدست آمده است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *