ابزار اکسل براساس فرمول حساب کردن قیمت طلا مطابق قانون مالیات 1400

ابزار اکسل محاسبه قیمت طلا در طلافروشی ها

/
یکی از مشکلات شهروندان محترم در زمان خرید طلا فرمول های محاسبه قیمت نهایی طلا است که از چند پارامتر تشکیل می شود. این موضوع یکی از مسایل مهم تصمیم گیری مالی مردم است که از قیمت نهایی آگاهی داشته باشند. ابزار اکسل این محصول که توسط مجموعه فوری اموز طراح و تنظیم شده است، قیمت نهایی بطور خودکار محاسبه می شود. محاسبه قیمت نهایی براساس قانون مالیات ارزش افزوده جدید مصوب سال 1400 است و استفاده از فرمول بر خلاف این قانون، کلاهبرداری محسوب می شود. این ابزار Excel تنها با وارد کردن پنج فاکتور زیر قیمت نهایی قطعه حلقه یا دستبند طلایی را که قصد خرید آن را دارید محاسبه می کند. قیمت یک گرم طلا 18 عیار به تومان، وزن قطعه طلا به گرم، هزینه اجرت به درصد، سود طلافروش به درصد، درصد مالیات ارزش افزوده با وارید کردن این پنج فاکتور قیمت طلا مدنظر شما مانند دستبند، حلقه، گردن بند، زنجیرها، و سرویس های طلا بطور خودکار محاسبه می شود.

چگونه قیمت جواهرات طلای خود را محاسبه کنیم

مقدمه

خرید و پوشیدن جواهرات طلا همیشه لذت بخش است و وزن و قیمت آن را تنها زمانی که صورتحساب را پرداخت کردیم بررسی می کنیم. آنها را به عنوان جواهراتی انتخاب می کنیم که دوست داریم به مجموعه طلاهایمان اضافه کنیم. اما، مانند سرمایه گذاری، ارزش افزوده ای دارند، اگرچه تنها زمانی که به سکه یا شمش طلا نگاه می کنیم، به طور خاص به ارزش سرمایه گذاری آنها فکر می کنیم. به هر دلیلی که باشد، طلا دارای ارزش بسیار زیادی در بازار است. ارزش آن توسط چندین عامل تعیین می شود و می تواند تا حد زیادی به نرخ های رایج بازار، خلوص آن و وزن خود طلا بستگی داشته باشد. وقتی صحبت از خرید جواهرات طلا می شود، قیمت شامل هزینه و مالیات کالا و خدمات نیز می شود. دانستن این قیمت ها می تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد مدیریت امور مالی شخصی خانواده داشته باشد. بنابراین، چگونه می دانید که هزینه جواهرات طلای خود را محاسبه کنید؟

نرم افزار اکسل محاسبه قیمت طلا را دانلود کنید.

فرمول محاسبه قیمت طلا

فروشندگان جواهرات همیشه از فرمول خاصی استفاده می کنند:

قیمت جواهرات طلا = نرخ طلا ضربدر وزن طلا (گرم) + هزینه ساخت + GST، یعنی نرخ غالب طلا در وزن قطعه به گرم ضرب شده و به هزینه و مالیات اضافه می شود.

مثلا:

اگر طلا فروش شما مبلغ 31,917,438 تومان برای یک النگوی 10 گرمی 18 عیار از شما درخواست کرد (برای یک النگوی هجده عیار ده گرمی به شما قیمت داد)، می خواهید بدانید این قیمت چطور بدست آمده است.

میزان 1 گرم طلا = 2,466,000 تومان است

قیمت النگو با وزن 10 گرم می شود 2,466,000 ضربدر 10 که برابر است با  24,660,000 تومان

در اینجا 20 درصد بعنوان اجرت به آن اضافه می کند. (البته درصد اجرت برای طلاها و جواهرات مختلف متفاوت است.)

در اینجا مبلغ 7 درصد سود و 9 درصد مالیات را به آن اضافه می کند.

پس کل مبلغی که برای شما فاکتور می کند برابر با 31,917,438  تومان می شود.

فرمول اکسل محاسبه قیمت طلا توسط طلافروشان مطابق قانون مصوب 1400 را در این محصول اکسل قیمت طلا می توانید دانلود کنید.

دانلود محصول اکسل آماده قیمت طلا در طلافروشی

فاکتورهایی که در خرید جواهرات طلا باید در نظر بگیرید

یکی از عواملی که باید از آن آگاه باشید این است که قیمت طلا بستگی به کیفیت و مکان آن دارد. اولاً، قیمت طلا از نظر کیفیت متفاوت است زیرا عیارهای مختلفی از 18 عیار (با 75 درصد خلوص) تا 24 عیار (با 100 درصد خلوص) وجود دارد. اگر طلا از عیارهای بالاتر باشد، قیمت طلا بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر قیمت طلای 24 عیار چهار میلیون تومان در هر 1 گرم باشد، طلای 18 عیار حدود 2 میلیون پانصد هزار تومان یا کمتر قیمت خواهد داشت.  هزینه همچنین تا حدودی به استان یا شهری که جواهرات را در آن خریداری می کنید بستگی دارد. شایان ذکر است که این قیمت گذاری ها طلا و جواهرات در کشور های مختلف اندکی می تواند متفاوت باشد. قیمت هر گرم طلا می تواند در ایرانیک و در ترکیه یا دهلی و هندوستان کاملاً متفاوت باشد. در ایران قیمت گذاری طلا و جواهرات توسط اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهیه می شود. قوانین مالیاتی نیز توسط اداره مالیات جمهوری اسلامی ایران محاسبه می شود. بنابراین منطقی است که آنلاین شوید و قیمت ها را در مکان ها و با توجه به کیفیت مقایسه کنید.

تفاوت قیمتی بین طلا و جواهرات طلا وجود دارد.

زیورآلات طلا در طرح های مختلفی عرضه می شوند. آنها می توانند طلایی ساده، زرد، گل رز یا سفید باشند که به صورت النگو، دستبند، گردنبند، گوشواره یا انگشتر ساخته می شوند. سپس چند قطعه زیبا وجود دارد که در آنها الماس یا سنگ های قیمتی تعبیه شده است. برخی از جواهرفروشی ها قیمت جواهرات از جمله سنگ را محاسبه می کنند. اما همیشه بهتر است جواهرساز قیمت طلا و سنگ را جداگانه محاسبه کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال فروش یا معاوضه جواهرات خود هستید، جواهر فروش با گرفتن وزن سنگ ها و کسر قیمت آنها از قیمت کل کالا، کالا را ارزیابی می کند. علاوه بر این، خلوص طلا نیز قبل از ارائه قیمت نهایی جواهرات مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ایجاد هزینه نیز بخشی از کل مبلغ صورتحساب است.

اکنون که از نرخ های رایج در مکان خود مطلع هستید، باید در نظر بگیرید که جواهرساز قرار است چه مقدار به عنوان هزینه اضافه کند. مبلغ یا درصد سود می تواند بین 6 تا 14 درصد یا بیشتر از وزن کل طلا متفاوت باشد. جواهرساز به دو روش می تواند هزینه های علامت گذاری را محاسبه کند. یک راه این است که نرخ ثابتی در هر گرم داشته باشید و راه دیگر اضافه کردن درصد مشخصی به وزن کل کالا است. اگر جواهراتی را بخرید که هزینه کمی دارند، ممکن است بتوانید مقداری پول پس انداز کنید. اگر جواهرساز از روش دوم استفاده می کند، اگر به دنبال تعویض جواهرات قدیمی با جدید هستید، می توانید با آنها پول بیشتری پس انداز کنید.

جواهرات استاندارد شده برای ارزش واقعی.

خرید جواهرات طلا نیاز به تفکر و تأمل بیشتری نسبت به خرید جواهرات دارد. ممکن است جواهرفروشی را بیابید که هم جواهرات استاندارد و هم غیراستاندارد می فروشند. بهتر است تصور نکنید که تمام جواهرات طلایی که می بینید خالص هستند یا استانداردهای لازم را دارند. بنابراین، شما باید به دنبال کسانی باشید که توسط اداره استانداردهای ایران و طبق مقررات بانک مرکزی و اداره مالیات ایران تایید شده اند. جواهرات استاندارد ممکن است کمی بیشتر قیمت داشته باشند، اما ارزش قیمت اضافی را برای خلوص مطمئن دارند.

طلای خالص در مقابل جواهرات با سنگ های قیمتی

اکنون که می دانید جواهرات طلا چگونه محاسبه می شوند و استانداردهایی که باید رعایت کنند، می توانید تفاوت ارزش بین جواهرات طلا و جواهرات نگین دار را مشاهده کنید. طبیعتاً این قطعات طلای خالص هستند که بازدهی بالاتری را در سرمایه شما نشان می دهند. وقتی صحبت از سنگ می شود، بازده همیشه کمتر خواهد بود.

خرید چیزی که دوست دارید و برای همیشه ماندگار است باید ساده باشد. اما، اغلب، به دلیل عوامل دخیل، این موضوع اهمیت بیشتری دارد. با این حال، در فوری آموز، متوجه خواهید شد محاسبه این قیمت گذاری در طلافروشی ها و جواهر فروشی های چگونه است.

تصویر محصول چاه های آب زنجان در جی ای اس و در گوگل ارث هر دو