متن مقاله مطالعه نقشه ها و اطلاعات مکانی جغرافیایی محیطی طبیعیت شهری روستایی لوکیشن

گسل های اطراف شهرهای ساری چالوس بابل و سایر شهرهای مازندران

در اطراف و نزدیکی شهرهای مازندران گسل های فعال و غیر فعال زیادی واقع شده است که از مهمترین آنها گسل خزر و گسل های متصل به آن هستند. بسیاری از این گسل ها در زیر ساختمان های شهری و روستایی عبور می کنند. به عبارتی امروزه در شهرهای ساری، چالوس، بابل، و بسیاری از شهرهای دیگر شمال کشور ما شاهد ساختمان هایی هستیم که دقیقا روی گسل ساخته شده اند. در صورت وقوع زلزله نزدیکی به این گسل ها می تواند بیشترین احتمال تخریب ساختمان ها را موجب شود.

توسعه شهری به سمت زمین های زراعی اطراف و همچنین تراکم جمعیت کل کشور ایران در شمال کشور به همراه مهاجرت از تمام استان ها به سمت شمال، موجب شده است که شهرها به سمت اطراف بسیار گسترش یابند. این امر باعث شده بسیاری از ساخت و سایزها روی گسل ها واقع شوند. همچنین سازنده ها بدون توجه به نقشه گسل ها شروع به ساخت می کننند. مردم نیز بدون توجه به نقشه های موجود گسل ها اقدام به خرید این ویلاها و آپارتمان ها کرده اند. به همین منظور برای دسترسی راحت تمام هموطنان و شهروندان به این نقشه ها ما نقشه گسل ها را در قالب فایل های گوگل ارث تهیه و عرضه کردیم.

این نقشه ها به راحتی دربرنامه های google earth باز می شوند و شما می توانید موقعیت مکانی یا لوکیشن گسل های اطراف شهرهای شمال کشور را مشاهده کنید. دراین نقشه ها شما کافی است روی محدوده های شهر مورد نظر خود زوم کنید تا مشهده کنید که کدام ساختمان ها و کدام زمین ها روی گسل ها واقع شده اند. وقوع زمین لرزه های گذشته نشان داده است که بیشترین خانه هایی که در زلزله تخریب شده اند در نزدیکی این گسل ها واقع شده اند. بنابراین، بهتر است از ساخت و ساز در نزدیکی و روی این شکستگی های زمین ساختی جلوگیری شود.

خرید زمین برای ساخت و ساز و همچنین خرید آپارتمان بدون دیدن این نقشه گسل ها می تواند ریسک سرمایه گذاری شما را افزایش بدهد.

نقشه گسل های شهرهای شمالی کشور

این نقشه بصورت یک فایل گوگل ارث تهیه شده است که براحتی در برنامه گوگل ارث باز می شود و همچنین بدون نصب برنامه یا در گوشی موبایل نیز می توانید آن را مشاهده کنید. همچنین این نقشه گسل های فعال و غیر فعال تمام شهرها و کل کشور را نیز پوشش میدهد.

مشاهده آموزش رایگان کار با گوگل ارث در موبایل

دانلود نقشه گوگل ارث گسل های ایران

این فایل kml kmz گسل های شهرهای شمالی کشور و گسل های ایران را از لینک های بالا دانلود کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *