ابزار محاسبه قیمت جدید برای فروشگاه

از آنجایی که در بازار کنونی هرساله و هراز گاهی شاهد افزایش قیمت اجناس و محصولات هستیم و فروشندگان محترم ناچار هستند قیمت بیشتری به عمده فروشی برای خرید کالاهای فروشگاه بپردازند، دانستن قیمت جدید کالا ها برای فروشندگان امری ضروری است. همچنین در این زنجیره عمده فروشان محترم نیز ناچار هستند قیمت بیشتری به کارگاه های تولیدی و تولیدکنندگان بپردازند تا بتوانند اجناس را دریافت کنند. تولیدکنندگان محترم نیز ناچار هستند مواد اولیه و هزینه بیشتری برای دستمزد کارکنان پرداخت نمایند که همه اینها به دلیل این است که پولی بیشتری در جامعه حلق شده که منجر به تقاضای بیشتر مصرف کنندگان می شود و مصرف کنندگان مظلوم ترین قشر جامعه هستند که برای اینکه شرمنده خانواده خود نشوند تا پولی بدست می آورند به ناچار می خواهند نیاز هایی اولیه خود را تامیین کنند. مصرف کنند گان گاهی ماه ها منتظر بودند تا بتوانند پوشاک یا لوازمی که نیاز داشتند را برای خانواده خود تامین کنند تا از مرگ عزیزان خود جلوگیری نمایند. در نتیجه این فرایند مصرفکنندگان تا پول دریافت می کنند ناچار به خرید کالاهایی نمایند تا از سقوط خانواده خود جلوگیری کنند. این امر تقاضا را در جامعه بالا میبرد که در نتیجه تولیدکنند گان برای اینکه بتواننند حقوق معوق کارگران را پرداخت کنند قیمت ها را بالاتر میبرند. همچنین بنگاه ها و تولیدکنندگان برای پرداخت بدهی های معوق به تامین کنندگان مواد اولیه ناچارهستند زیان های خود را با بالابردن قیمت ها تامین کنند. دولت نیز نیز ناچار است حقوق کارکنان و هزینه طرح های خود را بدهند و بوسیله خلق پول توسط بانک مرکزی این کسری ها را تامین می کند. تمام این فرایند از خلق پول توسط بانک مرکزی و با تصویب مجلس یا پارلمان هر کشور شروع می شود و کسی که در ردیف اول این هرم قرار می گیرد یعنی دولت زودتر از همه بخش های جامعه از این فرایند خلق پول منتفع می شود.

ابزار خودکار محاسبه قیمت اجناس برای آنلاین شاپ ها

خلاصه اینکه با خلق پول توسط بانک مرکزی کشورها، ارزش کالاهای تولیدی در جامعه نسبت به پول افزایش می یابد. چرا که پول بیشتر شده ولی کالاها بیشتر نشده است. نتیجه این امر افزایش مداوم قیمت ها در جامعه است.

فروشگاه هایی که از این فرایند آگاه نباشند هر ساله بر زیان آنها افزوده می شود. ما همیشه شاهد ورشکستگی فروشگاه ها زیادی هستیم که خود مالک مغازه نیستند. دلیل ورشکستگی آنها این است که همگام با تورم قیمت های خود را تعدیل نکردند. در شرایط تعدیل قیمت ها کالاها با تورم یکسان عمل میکند. برای همین منظور کالاها می بایست متناسب با افزایش قیمت سایر کالاها تعدیل شود تا قیمت جدید آنها کشف شود. از طرفی دیگر برخی فروشندگان با ناآگاهی قیمت ها را بطور دلخواه افزایش می دهند و در نتیجه مشتریان به فروشگاه های رقبای آنها مراجعه می کنند و با قیمت مناسبتر همان کالا را تهیه می کنند.

فروشندگان دو دسته هستند دسته اول که با قیمت های قدیم می فروشند و نمیدانند چه زمانی و چند تومان باید قیمت اجناس مغازه را افزایش بدهند که موجب زیان آنها می شود. دسته دوم فروشندگانی هستند که با افزایش دلار قیمت اجناس را افزایش می دهند و این افزایش به قدری است که بیشتر از قیمت همین اجناس در مغازه های رقیب می شود و به ناچار مجبورند همیشه به مغازه های مشابه خود سر بزنند و از آنها تقلید کنند که در نتیجه مشتریان به دلیل افزایش قیمت فروش کمتری از آنها می کنند و به فروشگاه های رقیب یا به آنلاین شاپ ها و فروشگاه های اینستاگرام مراجعه می کنند.

به یاد داستانی می افتم که بعد از اختراع ماشین آلات کارگران انگلیسی به کارخانه ها حمله می کردند و آن ماشین ها را دلیل بیکاری خود و ماشین را دشمن خود می پنداشتند. دشمن پنداری کارگران از ناآگاهی آنها بود. در جوامع کنونی نیز تعیین قیمت اجناس و درک درست تعدیل قیمت به شما کمک می کند بهتر در فروش و تجارت خود موفق باشید.

اینکه چند تومان هر محصول و هر جنس را افزایش بدهیم تا با تورم تعدیل شود امری ضروری است. برای این منظور فایل اکسل با فرمول آماده در فوری آموز تهیه شده است که به شما نشان می دهد با قیمت های شما چقدر باید باشد تا با تورم تعدیل شود بطوری که نه ضرر کنید و نه مشتریان خود با با قیمت های بی پایه از دست بدهید. در ادامه می توانید فرمول اکسل آماده را برای تعیین قمیت کالاهای فروشگاه دانلود کنید.

دریافت نرم افزار اکسل آماده برای تعیین قیمت اجناس فروشگاه

با این محصول شما با وارد کردن قیمت قدیم هرکالا می توانید قیمت جدید آن را محاسبه کنید نیاز به هیچ گونه عملیات ریاضی ندارد. شما تنها عددها را وارد می کنید و نتیجه را دریافت می کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *