کسب درآمد از مواد معدنی

امروزه با توجه به شرایط بسیار متغیر محیط کسب و کار و تغییرات سریع در شرایط اقتصادی کشورها و بین المللی، اکثر پیشه ها به سرعت یا از بین می روند و یا بطور چشمگیری تغییر می کنند. تغییر کسب و کار ها و شرایط اقتصادی باعث می شود که بسیاری از افراد مجبور می شوند کارهای خود را تغییر بدهند و یا از کار اخراج می شوند. در نتیجه، افرادی که بدلیل تغییرات فناوری و اقتصادی کار خود را از دست می دهند برای مدتی بیکار خواهند بود. در نتیجه، دوره های موقت بیکاری و اشتغال در عصر حاضر بسیار در میان نیروی کار مشاهده می شود. به همین خاطر لازم است یا پس انداز و ذخیره مالی داشته باشید تا بتوانید در دوره های بیکاری هزینه های زندگی خود را تامین کنید یا اینکه درآمد منفعل یا درآمد ثابت داشته باشید که بتوانید در دروه های بیکاری مخارج زندگی شخصی خود را تامین کنید. بنابراین، می توان بیان داشت تغییرات شغلی و بیکاری های موقت در میان کارکنان و نیروی کار نیاز به درآمد ثابت دارد تا بتوانیم در دوره های بیکاری مخارج و هزینه های زندگی خود را تامین کنیم. روش های زیادی برای داشتن درآمد ثابت وجود دارد. از جمله این منابع درآمدی ثابت عبارتند از سرمایه گذاری در ملک و دریافت اجاره ماهانه، راه اندازی مغازه، انتشار کتاب و دریافت کمسیون فورش ماهانه، سپرده گذاری در بانک و دریافت سود بانکی ماهانه، و همچنین سرمایه گذاری در بورس و امور مالی. یکی دیگر از مهمترین این منابع درآمدی فروش مواد معدنی و استفاده از حقوق مالکیت معدنی است. زمان کسب درآمد از مواد معدنی فرا رسیده است.

از جمله داشتن درآمد ثابت با شرایط سرمایه‌گذاری در معادن مس، آلومینیوم، نیکل، اورانیوم، لیتیوم، تیتانیوم و سایر منابع معدنی تاکید می‌کنند.

با نگاهی فراتر از استخراج‌کنندگان سنتی طلا و نقره، چندین کارشناس سرمایه‌گذاری برجسته ارزش بلندمدتی را در بخش‌های متنوع‌تر فلزات، معادن و مواد معدنی می‌بینند.

مواد معدنی با توجه به استفاده های مختلفی که در انواع صنایع دارند همیشه تقاضا برای آنها در حال افزایش است. با بالا رفتن میزان جمعیت و مهاجرت جمعیت روستا ها به شهرها برای کار و زندگی موجب شده است که تقاضای خانوارها برای خرید و مصرف کالاهای کارخانجات و تولیدکنندگان افزایش یابد. در نتیجه، تقاضای تولید کنندگان برای خرید مواد اولیه بعنوان خوراک صنایع بیشتر می شود. افزایش تقاضا برای مواد معدنی از جمله پیامدهای افزایش مصرف جوامع است. نتیجه این امر بیشتر شدن ارزش مواد معدنی و جستجوی بیشتر برای اکتشاف و بهره برداری از معادن خواهد بود. خوشبختانه براساس دستاوردهای علم ژئومورفولوژی و سایر علوم مانند زمین شناسی و معدن میتوان اظهار داشت که کشور ما ایران از نظر منابع معدنی از جمله منابع غیر فسیلی مانند فلزات جایگاه ویژه ای دارد. وجود انواع منابع معدنی و معادن قابل توجه در کشور می تواند پتانسیل خوبی برای بهره برداری از این مواد با توجه به ملاحظات زیست محیطی باشد.

چطور می شود از معادن درآمد ثابت داشت؟

کسب درآمد ثابت از معادن به چند روش انجام می شود. یک روش شناسایی زمین هایی که پتانسیل معدنی دارند و خریداری آنها و انجام مطالعات اولیه جهت شناسایی توجیه پذیری استخراج و بهره برداری از آن است. در مرحله بعد گزارش پتانسیل سنجی ها و تحلیل های اکتشافی می تواند در اختیاز صنایع متقاضی قرار داده شود. نقشه موقعیت معادن کشور را می توانید در این قسمت دانلود کننید.

روش دوم این است که مکان و موقعیت جغرافیایی معادن را شناسایی نموده و با درخواست مجوز بهره برداری و ثبت پروانه استخراج، شروع به بهره برداری از این معادن کرد. برای ثبت معدن و دریافت پروانه معدن می توانید مقاله راهنمای گام به گام ثبت معدن را مطالعه کنید.

روش سوم، شناسایی پهنه های با پتانسیل معدنی یا نواحی امیدبخش و شروع فرایند اکتشاف و استخراج از این معادن است. در این روش که بیشتر برای صنایع مرتبط مناسب است، متقاضیان می توانند بعد از انجام مطالعات اولیه و اخذ پروانه بهره برداری شروع به استخراج نمایند. مواد معدنی و اوره استخراج شده به کارگاه ها و کارخانجات مربوطه منتقل و جهت تصویه و استفاده در سایر بخش های تولید استفاده می شود.

روش چهارم، اجاره دادن زمین های دارای معادن به شرکت ها و کارخانجات مربوطه و دریافت اجاره ماهانه یا سالانه آن است.

یک روش کسب درآمد ثابت از معادن درک انواع استفاده ها از مواد معدنی در صنایع و خرید سهام شرکت های کانه فلزی بورس است. با سرمایه گذاری در این شرکت ها می توانید به سود ماهانه یا سالانه این شرکت ها دست یابید و همچنین افزایش قیمت سهام آنها کسب درآمد کنید.

در اینجا، همکاران ما در مجموعه فوری آموز برخی از ایده‌های مورد علاقه خود را درباره برخی مواد معدنی مهم و ایده های درآمدزایی آنها را ارایه کرده اند.

لیست سرمایه گذاری های جذاب هر ماه در حال کاهش است. با این حال، یک گروه وجود دارد که اغلب به سرمایه گذاران پتانسیل عالی برای سودهای بلندمدت ارائه می دهد: منابع طبیعی و کالاها چرخه رشد جدیدی برای آنها در حال افزایش است. در اینجا می توانید کاربرد مواد معدنی مختلف در صنایع را مطالعه کنید.

اگر تاریخ راهنمای ما برای آینده باشد، بازار گاوی جدید چندین سال دوام خواهد آورد و برای سرمایه گذاران بسیار سودمند خواهد بود. گروه های مختلفی از کالاها و مواد خام وجود دارند که چشم انداز بسیار خوبی برای رشد دارند. در اینجا دسته بندی های اصلی آمده است:

فلز مس

مورد پتانسیل سرمایه گذاری مس قانع کننده است. پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال، تقاضا برای این فلز بالاتر از عرضه آن افزایش یابد و تا جایی که هر کسی می‌تواند در آن زمان باقی بماند.

زیرشاخص مس بلومبرگ بازده کل قابل توجهی دارد. دریافت گزارش رایگان قیمت مس را ردیابی می کند. در شرکت های معدنی سرمایه گذاری نمی کند. در بسیاری از چرخه های تورمی، مس بهتر از فلزات گرانبها عمل می کند که آن را به ویژه جذاب می کند.

سرمایه گذارانی که سهام استخراج مس را ترجیح می دهند باید تولید کننده پیشرو که دارای ذخایر خوبی است را در نظر بگیرند. این شرکت همچنین طلا، نقره و سایر فلزاتی را که معمولاً با مس یافت می شود استخراج می کند. FCX در آریزونا، نیومکزیکو، کلرادو، پرو، شیلی و اندونزی فعالیت دارد.

آلومینیوم

در بلومبرگ زیرشاخص آلومینیومی گزارش رایگان دریافت کنید و بخشی از گروه این مواد معدنی را بررسی کنید. انتخاب صندوق های منابع طبیعی و کالایی مختلف از یک سازمان برای سرمایه گذاران مزایایی دارد.

گرده افشانی متقابلی از ایده ها در درون گروه وجود دارد که می تواند برای هر یک از آنها مفید باشد. جابجایی بین وجوه نیز تسهیل شده است.

شاخص Alcoa (AA) جایگزینی برای سرمایه‌گذاری در ETF آلومینیوم iPath که قیمت فلز را ردیابی می‌کند،  گزارش رایگان تولیدکننده پیشرو فلزی که چندین سال است در مجموعه خود داشته‌ایم. امروزه، Alcoa را باید همچنان در نظر داشته باشید زیرا کاربردهای جدیدی برای آلومینیوم در فناوری پیدا شده است.

دانلود ابزار محاسبه سود مرکب معاملات بورس و رمز ارز

نیکل

چندین صندوق فلزات پایه وجود دارد که از قیمت سرب، نیکل، روی و چند مورد دیگر پیروی می کنند. با این حال، وجوه معمولا در مقادیر کوچک و اندک معامله می شود. در عوض، من فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران باید فقط روی نیکل تمرکز کنند که مهمترین فلز پایه به دلیل استفاده از آن در باتری‌های با ظرفیت بالا است.

بهترین صندوقی که قیمت نیکل را ردیابی می‌کند، iPath Series B بلومبرگ زیرشاخص نیکل بازده کل ETN (JJN) است – گزارش رایگان دریافت کنید. این صندوق به خوبی کار می کند و باید به سرمایه گذاران بلندمدت پاداش دهد.

لیتیوم

یکی از ضروری ترین فلزات فناوری لیتیوم است که در باتری های با ظرفیت بالا در همه چیز از گوشی های هوشمند گرفته تا خودروهای برقی استفاده می شود. بدون عرضه فزاینده لیتیوم، بسیاری از پیشرفت ها در محاسبات، انرژی و ارتباطات وجود نخواهد داشت.

سرمایه گذارانی که مایلند سهام شرکتهای معدنی لیتیوم را در سبد فلزات خود بگنجانند، باید شرکت های کانه های فلزی بورسی را در نظر بگیرند. اگرچه لیتیوم عنصر رایجی است که در سطح جهانی یافت می شود، اما فقط در چند مکان به اندازه کافی متمرکز شده است تا به طور سودآور استخراج شود. یکی از این مکان ها در شیلی است، جایی که SQM چندین عملیات دارد.

همانطور که انرژی تجدیدپذیر به جایگزینی انرژی از سوخت های فسیلی ادامه می دهد، من فکر می کنم تقاضا برای لیتیوم همچنان بالا خواهد رفت و سود SQM نیز باید افزایش یابد. علاوه بر تولید لیتیوم، SQM یکی از تولیدکنندگان مهم کودهای شیمیایی است که در حال حاضر موجودی را به طور ویژه جذاب می کند.

زمین کمیاب

علاوه بر شرکت‌های استخراج‌کننده که فلزات فناوری پیشرو را تامین می‌کنند، بسیاری از فلزات خاکی کمیاب کمتر شناخته شده‌اند که تقاضای زیادی برای نیمه‌رساناها، موتورهای تخصصی، حسگرهای پیشرفته و چندین محصول نظامی دارند. این فهرست شامل سریم، ژرمانیوم، نئودیمیم، اسکاندیم و 14 فلز دیگر است.

برخی از آنها توسط ETF ها ردیابی می شوند. فکر نمی‌کنم سرمایه‌گذاران سعی کنند برنده را با فلزات خاکی کمیاب انتخاب کنند. قیمت بین‌المللی تیتانیوم در سه ماهه اول نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش یافت که به نفع شرکت‌های استخراج‌کننده فلز و همچنین سازندگان محصولات تیتانیوم است.

در سه ماهه اول، این شرکت یک سه ماهه دیگر را گزارش کرد. درآمد 563 میلیون دلاری نسبت به سال گذشته 21 درصد بیشتر بود، در حالی که درآمد هر سهم 50 سنت بیش از 23 سنت تخمین زده شد که ناشی از افزایش قیمت دی اکسید تیتانیوم است. سود بخش دی اکسید تیتانیوم به دلیل قیمت های فروش بالاتر و حجم فروش بالاتر، 129 درصد بیشتر بود.