متن مقاله مطالعه نقشه ها و اطلاعات مکانی جغرافیایی محیطی طبیعیت شهری روستایی لوکیشن

بازخورد به مقاله عدالت زیست محیطی


مقاله ای با عنوان «در 75 سالگی، پدر عدالت زیست محیطی به لحظه مهم زندگی میرسد» (“At 75, the Father of Environmental Justice Meets the Moment”) که در 12 سپتامبر 2022 توسط کارا باکلی منتشر شده و در 13 سپتامبر 2022 به روز شده بود. این مقاله تکامل تاریخی جنبش عدالت زیست محیطی را با تمرکز بر تلاش های انجام شده برای جنبش دکتر رابرت بولارد، به عنوان پدر عدالت زیست محیطی (environmental justice) مورد بحث قرار می دهد.
عدالت زیست محیطی عبارت است از رفتار منصفانه و مشارکت معنادار همه مردم بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ، منشاء ملی یا درآمد، با توجه به توسعه، اجرا و اجرای قوانین، مقررات و سیاست های زیست محیطی. به طور کلی، اصول عدالت زیست محیطی فراخوانی برای اقدام هستند ، فهرستی از خواسته ها برای دستیابی به عدالت آب و هوایی واقعی، افزایش حفاظت و ایمنی زیست محیطی در جوامع محروم، گسترش آگاهی فرهنگی و رفع موانع زبانی بالقوه، ترویج آموزش محیط زیست. برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

در زمانی این مقاله منتشر شد که، کنگره قانونی را برای اختصاص 60 میلیارد دلار برای عدالت زیست محیطی تصویب کرد، جنبشی که دکتر بولارد (Dr. Robert Bullard) زندگی خود را وقف آن کرد. اکنون، این مقاله تلاش‌های او را از اواخر دهه 1970 برای برنامه‌ریزی زیست‌محیطی منصفانه برای در نظر گرفتن جوامع رنگین و ضعیف، که کمترین تأثیرات نامطلوب بر محیط‌زیست را دارند و آسیب‌پذیرترین آنها در برابر مشکلات مرتبط با محیط زیست هستند، مورد بحث قرار می‌دهد. ایده اصلی این مقاله این است که عدالت زیست محیطی به عنوان یک موضوع مهم در مسائل زیست محیطی برای دهه ها در بین اندیشمندان دانشگاهی و تصمیم گیران نادیده گرفته شده و در نهایت قانونی برای تخصیص بودجه برای آن وضع شده است.

نویسنده معتقد بود که اگرچه این قانون می تواند به گنجاندن عدالت زیست محیطی و وضعیت جوامع فقیر در برنامه ریزی زیست محیطی کمک کند، اما مهم است که در اجرای آن جدی باشیم تا مطمئن شویم که عملاً می تواند در جایی جریان یابد که بالاترین نیازها را احساس کنند.
در این نوشته دعواهای دکتر بولارد علیه انتخاب محل دفن زباله در مکان ناعادلانه در سال 1979، و تلاش‌های دانشگاهی مانند مرکز عدالت محیطی و آب و هوایی بولارد در دانشگاه جنوبی تگزاس و قوانین دولتی در این مقاله به عنوان شواهد نمونه برای حمایت از ایده‌های اصلی بحث شده است. این موضوع مورد غفلت قرار گرفت و در نهایت آثار آن توانست این جنبش را در میان افراد جامعه ترویج دهد. تجارب قبلی در اجرای بی عدالتی محیطی، به عنوان مثال، بازیابی بلایای زیست محیطی پس از طوفان هاروی (Hurricane Harvey) بعنوان یکی از انواع مخاطرات طبیعی آب وهوایی، همچنین فعالان را در مورد ملاحظات نظارتی نگران کرد. این مخاطرات می تواند در ترکیب با سایر دستکاری های انسانی به وخامت اوضاع سکونتگاه های انسانی ضعیف دامن بزند. در نهایت، این مقاله بیان کرد که اکنون منابع می توانند به طور عادلانه به حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

فوری آموز وظیفه خود میداند پیشنهاد زمینه های تحقیقاتی را به دانشجویان و متخصصان دستگاه های مربوط ارائه بدهد تا بتوانیم از تجارب مشابه جهانی استفاده کنیم و از بروز مشکلات مشابه در کشور عزیزمان جلوگیری کنیم.
سوالات تحقیق زیر را می توان برای مطالعات آتی پیشنهاد کرد.
چگونه می توان عدالت زیست محیطی را در روش شناسی مطالعات مالی- فضایی گنجاند؟
چگونه تحلیل فضایی می تواند بی عدالتی زیست محیطی را در توسعه زیرساخت ها برای بودجه بندی بهینه منابع بیابد؟
رابطه بین عدالت زیست محیطی و منابع مالی چیست؟
منابع مالی به عنوان متغیرهای مستقل چگونه می توانند بر عدالت زیست محیطی تأثیر بگذارند؟
تخصیص بهینه بودجه به بخش تحقیقات و توسعه زیرساخت های پایدار چگونه است؟

نظام محله

تابستان 1402


مطالعه مقاله اصلی از سایت نیویورک تایمز +


مطالعه بیشتر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *