صفحه صرافی

مهمترین صرافی های رمزارزی برای معامله

صرافی های ارزهای دیجیتال چیست؟


فهرستی از مهمترین صرافی های رمزارزی در سال 2021

صرافی های رمزارزی برای ترید

صرافی های رمزارزی برای ترید


صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های ارزهای دیجیتال پلتفرم های آنلاینی هستند که در آن می توانید دارایی های دیجیتال را با توجه به ارزش بازاری آنها با هم معامله کنید. معروفترین صرافی های دیجیتال  اکنون Binance و GDAX هستند. باید توجه داشته باشید که صرافی های ارزهای دیجیتال را با کیف پول های ارزهای دیجیتال یا کارگزاری های والت اشتباه نگیرید. کیف پول های ارزهای دیجیتال به شما امکان خرید و فروش دامنه محدودی از دارایی های دیجیتال را می دهد و شما بعدا برای معامله آنها با رمزارزهای دیگر مانند آلتکوینها باید به یک صرافی دیجیتال مراجعه کنید. این مطلب کاملا انحصاری نیست چرا که بیشتر صرافی های ارزهای دیجیتال کاربران خود را محدود به معاوضه دارایی های دیجیتال  فقط با دارایی های دیجیتال دیگر می کنند درحالیکه برخی دیگر از صرافی ها به کاربران اجازه معامله دارایی های دیجیتال  با پول های کاغذی مانند دلار را نیز می دهند. یکی از این صرافی های دیجیتال  Kraken است که امکان معامله USD, JPY, CAD, و  GBP را می دهد و از ترید کردن دارایی های دیجیتال مانند Monero, Ripple, and Litecoin ، Bitcoin و  Ethereum پشتیبانی می کند. برخی از این صرافی ها علاوه بر امکان ترید و معامله جفت ارزها، امکان سپرده گذاری رمزارزی و کسب سود ثابت را نیز برای کاربران فراهم کرده اند.

صرافی های ارزهای دیجیتال و کیف پول های ارزهای دیجیتال

اگر مطالب فوق برای شما گیج کننده بود، نگران نباشید، ما کل فرایند خرید، فروش و ترید کردن دارایی های دیجیتال  را با استفاده از هر دو حالت صرافی های دیجیتال  و کیف پول های رمزارزی، توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید پول فیات خود (مانند دلار آمریکا) را به صورت یک دارای دیجیتال در اختیار داشته باشید، باید یک حساب آنلاین ایجاد کنید. در حال حاضر Coinbase محبوب ترین و امن ترین روش مورد استفاده است. در CoinBase، شما می توانید محبوب ترین و مفید ترین دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را خریداری و نگهداری کنید. پس از نصب و تنظیم این کیف پول، می توانید از آن برای دریافت سکه و ارسال سکه به کیف پول های دیگران استفاده کنید.

در زمینه کیف پول های رمزارزی شما می توانید به مطالب مرتبط با کیف پول های jaxx ، کیف پول های ریپل، و کیف پول های guarda در سایت فوق مراجعه کنید.

اگر شما علاوه بر بیت کوین و اتریوم  بخواهید در آلت کوین های دیگر مانند Ripple و Stellar سرمایه گذاری کنید ، چه کار باید بکنید؟ اگر کیف پول شما اجازه خرید و فروش این دارایی های دیجیتال  را به شما ندهد، باید یک حساب صرافی دیجیتال رمزارزی بر روی یک پلتفرم مانند Binance ایجاد کنید. بعد از باز کردن این حساب کاربری، برای شروع ترید کردن باید سکه ها را به این حساب ارسال نمایید. سپس، از این کیف پول رمزی، باید بیت کوین یا اترویم (یا هر رمزارز دیگر) را به آدرس دیجیتال مرتبط در حساب معاملاتی خود ارسال کنید. اکنون که شما سکه هایی برای ترید کردن دارید، می توانید آنها را با سکه هایی مانند Monero و Ethos  معاوضه کنید. با این حال، اگر مایل به نقد کردن این سکه ها برای دریافت سود آن هستید، این فرایند بسیار دشوار است. زیرا هنوز هیچ آدرس یا کیف پولی وجود ندارد که در دسترس عموم باشد و بتوان در آن اکثر آلتکوین ها را هم ذخیره سازی کرد و هم با فیات (روند مبادله ارزهای بین المللی فیات با دارایی های دیجیتال ) مبادله نمود. بنابراین، شما باید این آلت کوین ها را با سکه های پایه مانند اتریوم معاوضه کنید. سپس این سکه های پایه را از حساب صرافی دیجیتال خود به آدرس کیف پول ارزدیجیتال خود ارسال کنید. جایی که از آنجا می توانید این سکه ها را به پول نقد تبدیل نمایید.

می توانید برای آشنایی با رمزارز های آینده دار پلکادات و چین لینک به مقالات مربوطه مراجعه کنید.

این چنین فرایندهایی ممکن است هزینه های اضافی بابت عوارض قانونی داشته باشند. بنابراین، ما به خوانندگانمان یادآوری می کنیم تا قبل از ترید کردن رمزارزها، با قوانین معاملات رمزارزها در کشور خود آشنا شوند. در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، از رمزارزها به عنوان دارایی، مالیات بر سود سرمایه اخذ می گردد. در برخی کشورهای دیگر خرید و فروش چنین رمزارزهایی به طور کامل غیرقانونی است.

صرافی ارز دیجیتال و مسایل نگهداری از دارایی شما

مثل همه واسطه های مالی که قبل از صرافی های ارزهای دیجیتال آمده بودند، در این روش نیز جنبه های منفی وجود دارد. بخش عمده تریدکردن دارایی های دیجیتال بر مبنای “مبادلات متمرکز” یا CEX صورت می گیرد. در اینجا، این نوع مبادله ای است که ما به آن اشاره داریم. با صرافی های ارزهای دیجیتال باید با احتیاط کار کرد، زیرا شما برای ترید کردن  دارایی های دیجیتال خود باید بتوانید از آنها نگهداری کنید. این امر در مورد خرید و فروش آلتکوین ها صدق می کند. تریدکردن آلتکوین ها در صرافی ارز دیجیتال، به معنای عدم کنترل ذاتی در نگهداری دارایی های جدید شما است.

این اقدام خیرخواهانه در نگهداری دارایی های شما معقول است، زیرا همانند هر موسسه بانکی یا مالی، یک صرافی ارز دیجیتال دارایی های شما را برای دوره های متغیر زمانی نگه می دارد و از این طریق سود می برند. این مسایل مربوط به نگهداری از دارایی های دیجیتال شما توسط صرافی ها، موجب نگرانی برای جامعه بلوکچین شده است. این نگرانی از ابتدای توسعه بیت  کوین در سال 2009 که راه را برای یک اقتصاد مالی غیرمتمرکز هموار کرده بود، وجود داشته است. خوشبختانه، هر روز به حل این مسائل نزدیک تر می شویم. ما بر این باوریم که تکنولوژی جدید عملکردهای آن، یک اقتصاد دیجیتالی بی اعتماد و غیرمتمرکز را به جامعه ارائه می دهد.

خود نگهداری در Ethos و کیف پول جهانی Ethos

والت Ethos هر روز برای حل مسائل مربوط به انتقال متمرکز دارایی فعالیت دارد. در همان ابتدای انتشار کیف پول Ethos، یک راه حل برای مسائل مربوط به خودنگهداری از دارایی های دیجیتال  پیشنهاد شده است. این کار با ایجاد یک پلتفرمی است که کاربران را قادر می سازد تا خودشان از تمام دارایی های دیجیتال خود نگهداری نمایند. این بدان معنی است که اگر شما آلتکوینهایی را در پلتفرم یک صرافی دیجیتال رمزارزی دارید و می خواهید امنیت داشته باشد، می توانید یک کیف پول Ethos Universal را نصب کنید، سکه ها را به آدرس کیف پول خود ارسال و خودتان از تمام دارایی های دیجیتال خود را نگهداری  کنید.

کیف پول جهانی Ethos به شما این اجازه را می دهد تا سکه های خود را از دیگر کیف پول ها دریافت و با خیال راحت چندین نوع رمزارز دیگر را در یک مکان ذخیره کنید. خوشبختانه، کیف پول Ethos Universal از تکنولوژی SmartKey استفاده می کند که به کاربران امکان می دهد تا تنها با استفاده از یک کلید به تمام رمزارزهای خود دسترسی داشته و از یک کیف پول به دیگری ارسال کنند. در نسخه های آینده ی کیف پول Ethos، درگاه های مبادله با فیات در این نرم افزار گنجانده خواهد شد. این کار را با توجه به مأموریت کلی Ethos انجام انجام می شود: قابل دسترس کردن اقتصاد دیجیتال جدید برای همه.

لازم به توضیح است که بسیاری از کاربران بعد از استخراج ارزهای دیجیتال رمزارزهای استخراج شده را به این صرافی ها انتقال می دهند و در این پلتفرم ها آن ها را با ارزهای دیگر معامله میکنند. این امر موجب تقویت این محیط برای ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف صنعت ارزهای دیجیتال شده است.

برای ساخت کیف پول الکتریکی می توانید به سایر آموزش های ما در سایت فوری اموز مراجعه کنید.

بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال در سال 2019

پیش از این، ما درباره اینکه چطور کار با بیتکوین را شروع کنید بحث کرده ایم و نکاتی درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارائه دادیم. شاید اکنون زمان آن است که درباره بخش دیگری از این مطلب که خرید و فروش این رمزارزها در بازار است، بحث بکنیم. برای محافظت از شما از خطرات احتمالی، ما با روش آزمایش و خطا محبوب ترین صرافی های ارزهای دیجیتال را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

در این ارزیابی  و رتبه بندی، شهرت خدمات، قابلیت استفاده، مقبولیت کاربران، اقدامات امنیتی و نرخ های حق الزحمه های دریافتی را در نظر گرفتیم. بنابراین اکنون ما می خواهیم 15 مورد از بهترین پلتفرم های صرافی های ارزهای دیجیتال را در سال 2019 با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. Coinbase

صرافی Coinbase با توجه به رابط کاربری مبتدی-پسندی که دارد، به یکی از رایج ترین و محبوب ترین صرافی های ارزهای دیجیتال تبدیل شد که خدمات خود را در بیش از 30 کشور جهان ارائه می دهد. با بیش از 28 میلیون کاربر ماهانه (ژوئن 2018)، این پلتفرم هنوز هم قادر به ارائه تدابیر امنیتی بسیار پیشرفته است.

از مهمترین مزایای Coinbase، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: ارائه 2 کیف پول امن، سپرده های بیمه شده، عملیات سریع خرید / فروش با استفاده از کارت های اعتباری، توانایی استفاده از PayPal و غیره. متاسفانه معایبی نیز وجود دارد. علاوه بر هزینه های معاملاتی کاملا تورمی، کاربران معمولا متوجه محدودیت هایی شده اند که در زمینه  ارز فیات (USD، EUR، GBP)، ارزهای دیجیتال (Bitcoin، Ethereum، Litecoin) و محدودیت های هفتگی در تعداد تراکنش ها می باشد.

نظر ما این است که کوین بیس بهترین گزینه برای مبتدیان است، اما افرادی که تجربه خاصی دارند می توانند نگاهی به صرافیهای دیگر در لیست ما داشته باشند.

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، ایالات متحده / سال تاسیس: 2012 / کارمندان: 591 نفر/ تماس: +18889087930

وب سایت: http://www.coinbase.com

  1. کراکن (Kraken)

دومین صرافی ارزهای دیجیتال کراکن است که بخاطر طیف وسیعی از رمزارزهایی  که پشتیبانی می کند، معروف است. بزرگترین صرافی ارزدیجیتال اروپا اجازه خرید و فروش و مبادلات  بازار حاشیه ای 16 سکه دیجیتال با ارزهایی مانند EUR ، JPY USD، CAD را می دهد و بنابراین دارای 39 مورد جفت ارز است. حجم معاملات روزانه در کراکن ممکن است کمی کمتر از Coinbase باشد، اما با این حال باور نکردنی است – مبلغی حدود 178،521،474 دلار (5 مه 2017).

کراکن که برای معامله گران ماهر یا حرفه ای مناسب تر است، یکی از پایین ترین و انعطاف پذیرترین سیاست های عملیات هزینه دریافت و برداشت از حساب را دارد که بسته به حجم ارز از 10٪ (بیشتر از 10،000،000) – 0.26٪ (کمتر از 50،000)، متغیر است. این سیستم همچنین دارای چند سطح ارتقاء حساب ها – سطوح (0-4) است. این سیستم ارتقا، دارای الزامات اعتباربخشی و امکانات ترید کردن است.

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، ایالات متحده / سال تاسیس: 2011 / تعداد کارمندان: 146 نفر/ تماس: بخش پشتیبانی

وب سایت: https://www.kraken.com

  1. Poloniex

صرافی Poloniex یکی از صرافیهای رمز به رمز است که ثبت نام کاربران آن 25٪ رشد داشته (به علاوه 50 میلیون بازدیدکننده در هر ماه) و حجم معاملات روزانه آن 70 میلیون دلار است. در سال 2015 ، نسخه جدید این پلتفرم به طور کامل جایگزین نسخه قدیمی شد. این نسخه جدید دارای  ویژگی های تجاری جدید، پردازش سریعتر و امن تر است.

کاربران Kraken شاید با برخی از ویژگی های این برنامه، اما با روشی کمتر بصری، آشنایی داشته باشند. برای جلوگیری از هر گونه سواستفاده، هر کاربر مجاز است تنها یک حساب داشته باشد. اگر تجربه قبلی با دیگر صرافی های ارزهای دیجیتال را داشته باشید، روند ثبت نام کاملا آسان است.

با وجود این راحتی، کاربران باید سه مرحله اعتبارسنجی را طی کنند: 1 – آدرس ایمیل، نام و کشور محل اقامت، 2 – آدرس فیزیکی، آدرس پستی، شماره تلفن، تاریخ تولد و شناسه گذرنامه، 3 – شناسه عکس و عکس گذرنامه. نگران هزینه ها نباشید، از آنجایی که Poloniex پول فیات را قبول نمی کند، این سرویس پایین ترین هزینه تراکنش را در بین صرافی های ارزهای دیجیتال می گیرد.

دفتر مرکزی: ویلمینگتون، ایالات متحده / سال تاسیس: 2014 / کارمندان: – / تماس: بخش پشتیبانی

وب سایت: https://poloniex.com/

  1. KuCoin

کوکین با وجودی که تنها یک سال از زمان انتشار آن می گذرد، به سرعت وارد فهرست بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال شده است. دفتر مرکزی این صرافی ارزدیجیتال در سنگاپور بوده و دارای دفاتری در فیلیپین است و قصد دارد تا در انگلیس، لیتوانی، دبی، مالت، ژاپن نیز دفاتری باز کند. این صرافی با بیش از 133 رمزارز و 300 جفت ارز کار می کند و تمرکز اصلی آن بر  Bitcoin، Ethereum، NEO، USDT و سهام خود کوکوین (KCS) است.

در ژوئن 2018، این صرافی ارزدیجیتال یک ویژگی جدید از جفت رمزارز خود را منتشر کرد که یکی از اهداف بنیادین آن بود. این صرافی به امید اینکه بتواند نرخ هزینه را تا حد ممکن پایین بیاوریم، برنامه ی وفاداری را اجرا کرد و به باقی ماندن کاربران و نیز به کاربرانی که با ارسال دعوتنامه کاربران دیگری را وارد می کردند جوایزی اعطا می کند.

دفتر مرکزی: سنگاپور / تاسیس: 2017 / کارمندان: 36 / تماس: پشتیبانی

وبسایت: https://www.kucoin.com

  1. Bittrex

هم کاربران مبتدی و هم تریدرهای باتجربه، Bittrex را یک پلتفرم آسان می دانند که امکان تریدکردن بیش از 190 رمزارز را فراهم می کند. به دلیل شاخص های ثبات بالا، ابزارهای ضد تقلب، و سرعت عملکرد، این صرافی ارزدیجیتال یکی از بزرگترین حجم معاملات بیتکوین BTC را در بین تمام صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان دارا است.

اگر بخواهیم Bittrex را با چند کلمه توصیف کنیم، احتمالا این ویژگی ها را می توان برشمرد:

  • پلت فرم امن (الاستیک، کیف پول چند مرحله ای، احراز هویت دو عاملی)،
  • موتور ترید سفارشی + واریز و برداشت های سریع،
  • رابط کاربر پسند، عملکرد راحت،
  • بودجه و حفاظت از حساب.

در عین حال، یک اشکال کلیدی این است که هر تراکنش (خرید / فروش یا برداشت)، با هزینه 0.25٪ صورت می گیرد.

دفتر مرکزی: سیاتل، ایالات متحده آمریکا / تاسیس: 2014 / کارمندان: 232 / تماس: پشتیبانی

وبسایت: https://bittrex.com

  1. Binance

اسم این صرافی به معنی   Binary + Finance = Binance است. آنها این عنوان را در صفحه اصلی توضیح می دهند. گذشته از این عنوان مناسب،  آنچه مهم است این است که هزینه تراکنش ها در این صرافی صفر است. این هزینه صفر تنها برای سکه NEO و NEO-GAS، و برای شرکای طولانی مدت آن اعمال می شود. اما این سیاست  از نظر محبوبیت باعث افزایش سود می شود.

شما در صرافی باینسن همانند برخی از صرافی های رمزارزی دیگر، علاوه بر کسب سود از ترید کردن و معامله ارزهای دیجیتال، با سپرده گذاری رمزارزی بخش از دارایی خود در یک حساب سپرده بصورت ماهانه سود ثابت دریافت کنید. در این روش شما علاوه براینکه به ازای نگهداری مثلا بیت کوین BTC یا کاردانو ADA هر سال مقداری بیت کوین بعنوان سود بدست می آورید بلکه ارزش دارایی بیت کوین شما نیز در طول زمان افزایش می باید.

علاوه بر این، Binance، بر خلاف دیگر صرافی ها، با فروش توکن ها و بعدا – سکه های Binance خود، با عرضه اولیه 200 میلیون توکن آغاز شد. این صرافی دارای سیستم معمولی ثبت نام، فرآیند تأیید و ترید با یک معماری چند لایه و چند خوشه ای است. صرافی باینانس توانایی پردازش 1،400،000 سفارش در ثانیه را داشته و  منابع فراوان و شرکای زیادی دارد و  بر روی دستگاه های مختلف (وب، اندروید، iOS، موبایل وب، ویندوز، macOS) قابل اجرا است.

دفتر مرکزی: پکن، چین / تاسیس: 2017 / کارمندان: 333 / تماس: پشتیبانی

وبسایت: https://www.binance.com/

  1. Bitfinex

صرافی Bitfinex یکی از قدیمی ترین پلتفرم سکه های دیجیتال است که با Bitcoin، Ethereum، EOS، Litecoin، Ripple، NEO و سکه های دیگر کار می کند. این سرویس دامنه گسترده ای  از ابزارهای سفارش را ارائه می کند که عبارتند از – Limit، Market، Stop، Trailing Stop، Fill or Kill، One Cancellation (OCO)، Post Only، و همچنین سفارشات مخفی.

استاندارد محافظتی برای مبادلات بزرگ – احراز هویت دو عاملی (2FA) و عامل دوم جهانی (U2F) – در تراکنش های مربوط به برداشت تشدید می شود و این کار با استفاده از کلید پیشرفته API ، و رمزنگاری ایمیل با OpenPGP انجام می شود.

از لحاظ رابط کاربری و کاربر پسند بودن، Bitfinex بسیار خوب عمل کرده و گزینه های زیادی ارائه می دهد. کاربران می توانند گزینه هایی را برای سفارشی کردن داشبورد با توجه به نیازهای خود، ظاهر و پوسته ها، تنظیمات اعلان ها و ترجیحات داده، انتخاب نمایند.

دفتر مرکزی: تایپه، چین / تاسیس: 2012 / کارمندان: 100 / تماس: پشتیبانی

وب سایت: http://www.bitfinex.com

  1. Cex.io

اولین چیزی که ما در CEX.IO متوجه شدیم رابط کاربر بسیار پیشرفته آن در مقایسه با سایر صرافی های ارزهای دیجیتال است. این شرکت در سال 2013 راه اندازی شده و با موفقیت خدمات خود را از ماینینگ ابری به خدمات صرافی دیجیتال و پلتفرم ترید تغییر داد.

صرافی CEX که در در لندن تاسیس شد ، خدمات تحت وب خود را در 39 کشور جهان ارائه می کند. با داشتن حجم معاملات روزانه حدود 9 میلیون دلار، این پلتفرم ذخیره امن ارزهای دیجیتال، قابلیت اطمینان مالی و الگوریتم های تطبیق سفارش پیشرفته را تضمین می کند.

کاربران می توانند به راحتی از طریق یک وب سایت تراکنش های واریز و برداشت را انجام داده، از طریق یک برنامه تلفن همراه و API گزارش های پیشرفته و شفاف را دریافت کرده و از پشتیبانی 24/7 برخوردار شوند. صرافی ارزدیجیتال CEX با توجه به مقدار و نوع سکه مورد معامله از 0٪ تا 0.2٪ کمیسیون  می گیرد.

دفتر مرکزی: لندن، انگلستان / تاسیس: 2013 / کارمندان: 71 / تماس: پشتیبانی

وب سایت: https://cex.io

  1. Coinmama

صرافی Coinmama برای اولین بار، احتمالا تنها صرافی ارزدیجیتال در دسترس در 188 کشور جهان است که از روش های مختلف پرداخت (Visa/Mastercard credit/debit cards, Western Union و غیره) حمایت می کند. قابل توجه کاربران از ایالات متحده آمریکا – این سرویس ها تنها در 23 ایالت کار می کند.

درحالیکه این صرافی ارزدیجیتال از روش اعتبارسنجی حساب سنتی در زمان ثبت نام استفاده می کند، کاربر می تواند سطح اعتبارسنجی حساب (از 1 تا 3 بسته به اطلاعات شخصی) را تغییر دهد. این سطح تأثیر مستقیم بر محدودیتهای روزانه (از 5000 USD / EUR) و ماهانه (از 20،000 USD / EUR) دارد. از نظر امنیت، Coinmama، بر خلاف بسیاری از صرافی های ارزهای دیجیتال دیگر، مسئولیتی در خصوص هک شدن قبول نمی کند.

دفتر مرکزی: راعنانا، اسرائیل / تاسیس: 2013 / کارمندان: 30 / تماس: پشتیبانی

وبسایت: https://www.coinmama.com

  1. Bitpanda

در حالی که Coinmama طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت دارد، Bitpanda در این رابطه انعطاف پذیرتر است. این صرافی ارزدیجیتال با روش های پرداخت Eps, GiroPay, Mastercard, Visa, SEPA, Skrill, Sofort و روش پرداخت مخصوص خود با نام Bitpanda To Go کار می کند. این سرویس اتریشی امکان خرید و فروش سریع رمزارزهای Ethereum، Dash، Litecoin، Bitcoin Cash، Ripple، Komodo و IOTA را با ارزهای رایج EUR، CHF، GBP یا USD فراهم می کند.

صرافی Bitpanda که رابط کاربری با  ویژگی های ساده و قابل فهم دارد،  اغلب با بازخورد مثبت کاربران مواجه می شود. یکی دیگر از مزایای مهم این صرافی ارزدیجیتال، پایه امنیتی آن است شامل احراز هویت دو عاملی (2FA)، داده های کاربر رمزگذاری شده، ذخیره سازی سرد، سرورهای جداگانه وب و کیف پول و تایید اس ام اس.

دفتر مرکزی: وین، اتریش / تاسیس: 2014 / کارمندان: 34 / تماس: پشتیبانی

وب سایت: https://www.bitpanda.com

  1. LocalBitcoin

صرافی LocalBitcoin در بیش از 200 کشور ترید می کند که احتمالا کشور شما را نیز شامل می شود. این صرافی ارزدیجیتال به طور کامل غیر متمرکز است و به کاربران کشورهای مختلف اجازه می دهد تا ارزهای محلی خود را با  بیت کوین معاوضه کنند.

تراکنش ها ساده است: یک پیشنهاد فروش برای سکه مورد نظر خود (با میزان قابل قبولی از آلتکوین، نرخ ها و روش های پرداخت) پیدا کنید، با فروشنده تماس بگیرید و قرارداد منعقد کنید. از آنجایی که این صرافی براساس” دسترسی محلی” فعالیت می کند، پرداخت نقدی نیز ممکن است در کشور شما انجام شود. جالب ترین بخش آن هزینه های آن است. فروشنده برای هر معامله موفقیت آمیز 1٪ کمیسیون بعلاوه  0.5٪ خدمات صورتحساب می دهد.

دفتر مرکزی: هلسینکی، فنلاند / تاسیس: 2012 / کارمندان: بیشتر از 10 نفر / تماس: پشتیبانی

وب سایت: https://localbitcoins.com/

  1. Bitstamp

صرافی  Bitstamp که توسط دو دوست دوران کودکی از اسلوونی ایجاد شده است، هدف اولیه آن غلبه بر انحصار بانک Mt.Gox در سال 2011 است. در سال 2019، بانک Mt.Gox در حال حاضر فراموش شده است، اما Bitstamp هنوز زنده است و رشد موفق خود را ادامه می دهد.

برای اثبات این مدعا ما شما را به آمار ها ارجاع می دهیم: در سال 2017، Bitstamp توانست 9٪ از سهم بازار ارزهای دیجیتال را با حجم معاملات 12 میلیارد دلار در 6 ماه اول سال به دست آورد.

دفتر مرکزی: لندن، انگلستان / تاسیس: 2011 / کارمندان: 91 / تماس: +442038689628

وبسایت: https://www.bitstamp.net

  1. Gemini

آیا به یاد می آورید که چگونه برادران وینکلوبوس از مارک زوکربرگ شکایت  کردند و مدعی شدند که ایده اصلی وب سایت شبکه های اجتماعی متعلق با آنها بوده است؟ در سال 2014 آنها صرافی های ارزهای دیجیتال خود را با نام Gemini ایجاد کردند. با اینکه هدف اولیه آنها بازار آمریکا بود، آنها اکنون خدمات خود را در سراسر انگلستان، سنگاپور، کانادا، کره جنوبی، پورتوریکو و هنگ کنگ نیز فراهم می کنند.

بر خلاف دیگر صرافی های ارزهای دیجیتال، مالکان Gemini ترجیح می دهند پلتفرم را کاملا متمرکز نگه دارند. تنها دلیلی که می توانیم این تمرکز را بپذیریم این است که ویژگی به حفاظت سیستم کمک می کند و تاکنون هیچ حملات هک یافت نشده است. دیگر ویژگی های قوی این صرافی ارزدیجیتال شامل سیستم احراز هویت دو عاملی، هزینه های پایین و کیف پول آفلاین بیتکوین /اتریوم است.

دفتر مرکزی: نیویورک، ایالات متحده آمریکا / سال تاسیس: 2014 / کارمندان: 50 / تماس: +18662405113

وبسایت: https://gemini.com/

  1. Changelly

صرافی Changelly  احتمالا بیشترین استقبال را از کاربران در بازار فعلی ارزهای دیجیتال دارد. صرافی Changelly حساب های کاملا ناشناس (بدون ID)  ارائه می دهد، محدودیت های روزانه یا ماهانه ندارد، بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی است و به طور مداوم برای سکه های جدید امکانات مبادله وجود دارد.

این صرافی که بخاطر سرعت آن مشهور است، امکان خرید یا فروش سریع را در 5 تا 30 دقیقه فراهم کرده و همچنین بیش از 50 ارز ملی را تنها با هزینه 0.5٪ می پذیرد. همچنین قابل ذکر است که Changelly علاوه بر اینکه یک پلت فرم صرافی ارزدیجیتال و تبدیل ارز است، می تواند به عنوان یک ویجت 3 نفره برای اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها مورد استفاده قرار گیرد.

دفتر مرکزی: پراگ، جمهوری چک / تاسیس: 2015 / کارمندان: 11 / تماس: hello@changelly.com

وب سایت: http://changelly.com

  1. Cryptopia

از نیوزیلند با عشق، همراه با کیفیت رقابتی خدمات و سطح امنیتی؛ این شعار این صرافی است. صرافی Cryptopia امکان ترید بیش از 500 سکه را در جفت ارزهای ترید مربوطه فراهم می کند. امنیت کاربران توسط 2FA  (اعتبارسنجی گوگل، کدهای ایمیل، و سوالات امنیتی) برقرار شده و امنیت سایت با لیستی طولانی از اقدامات پیشرفته تامین می شود. با وجود این سیستم امنیتی، صرافی Cryptopia نتوانست از حملات هک و فیشینگ در طول 2017 و نیمه اول سال 2018 اجتناب کند. بنابراین این رخداد ها هشداری برای همه کاربران است.

دفتر مرکزی: کریستچرچ، کانتربری، نیوزیلند / سال تاسیس: 2014 / کارمندان: 34 / تماس: پشتیبانی

وبسایت: https://www.cryptopia.co.nz/


رتبه بندی جدید صرافی ها در سال 2021

نام صرافی میزان کارمزد
 مزیت
Coinbase 0.50% spread for buy/sell transactions; transaction fee from $0.99 to $2.99; up to 0.50% for Coinbase Pro Bitcoin-focused individuals and institutions
Binance.US 0.1% spot trading fee; 0.5% instant buy/sell fee (4.5% fee for deposits with US debit card) Low fees
Kraken 0% – 0.26% Futures and margin traders
Cex.io 0.16% – 0.25% maker/taker transaction fees (2.99% deposit) Large cryptocurrency selection
Gemini $0.99-$2.99 fee for web and mobile transactions between $10 and $200 (1.49% fee for transactions over $200); 0.50% convenience fee; 3.49% debit card transfers Bitcoin and Ethereum traders
Bittrex 0-0.35% maker/taker fees Account security

 


صرافی Coinex

دو مورد از محبوب ترین صرافی های رمزارزی بین ایرانیان که محدودیت های تحریم دارند صرافی hitBTC.com و صرافی coinex است. این دو صرافی محدودیت تحریمی برای ایرانیان ندارند و میتوان در ایران از آنها برای ترید کردن استفاده کرد. صرافی HitBTC به دلیل کارمزد برداشت ارز بالایی که میگیرید از محبوبیت جهانی کمتری برخودار است و صرافی Coinex نیز به دلیل نداشتن برخی امکانات معاملاتی کمتر در میان کاربران غیرایرانی محبوب است.

معرفی بهترین صرافی های رمزارزی برای معامله ارزهای دیجیتال و نقد کردن پول در بخش پشتیبانی سایت foriamooz.ir اطلاع رسانی می شود.


دوره آموزشی جامع ارزهای دیجیتال


بسته آموزشی خرید و فروش رمزارزها با کارت های بانکی ایران و آموزش کاربردی ترید


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *