تصویر محصول نمودارسازی مصارف انرژی کشور های جهان در بخش های مختلف

اطلاعات انرژی کشورها و نمودارسازی انرژی



بانک اطلاعاتی مصارف انرژی بخش های مختلف کشورهای جهان

این محصول نشان دهنده مصارف انرژی در بخش های مختلف صنعتی، مسکونی، خدمات، و حمل و نقل است که براساس داده های بانک اطلاعاتی آژانس بین المللی انرژی گردآوری، تهیه و تنظیم شده است. همچنین این محصول قابلیت نمودار سازی خودکار را دارد بطوری که تنها با انتخاب کشور، سال، و حوزه انرژی توسط شما چارت های مربوطه بطور خودکار ایجاد می شود که می توانید آنها را در گزارش های خود بگنجانید. دانستن انواع مصارف و شرایط انرژی کشورهای جهان نقش مهمی در اکثر مطالعات برای تصمیم گیری های کلان و نیز بخش تجارت ایفا می کند.

مصرف انرژی در کشورهای جهان بسیار متفاوت است و تحت تأثیر عواملی مانند اندازه جمعیت، توسعه اقتصادی و آب و هوا است. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، در سال 2019 کل مصرف انرژی نهایی جهان 418 EJ (اگزاژول) به تفکیک شامل منابع زیر بود:

زغال سنگ: 9.5٪، نفت: 40.4٪، گاز طبیعی: 16.4٪. سوخت های زیستی و زباله: 10.4%، برق: 19.7%، سایر: 3.6%³.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین داده‌هایی را در مورد مصرف نهایی انرژی بر اساس منطقه ارائه می‌کند که چین با 21.0 درصد از کل مصرف انرژی نهایی جهان، بزرگترین مصرف‌کننده است و پس از آن کشورهای OECD با 38.1 درصد سوم قرار دارند.

اطلاعات بانک دیتای سازمان بین المللی انرژی براساس آمارهای کشورها و با کنترل کیفیت های آماری انجام می گیرد. شاخص ها براساس روش های اندازه گیری و معیارهای جهانی مصرف انرژی در سطح کلان کشورها از حیث مصارف بخش های مختلف مانند مصارف صنعتی، خانگی، و غیره است. در این دیتابیس آمار مصارف انرژی، تولید گازهای گلخانه های و همچنین وضعیت مصارف نسبت به تولید ناخالص داخلی سرانه و میزان واحد های مسکونی اندازه گیری و بررسی شده است. ساخت چارت و نمودارهای در این نرم افزار اکسل بصورت خودکار و با انتخاب شما انجام می شود.

در این محصول اکسل شما تنها با انتخاب نام کشورها و سال مورد نظر می توانید نمودار ها و چارت های هرکدام را تهیه و در گزارش های نهایی درج نمایید.