نقشه Google earth باغ ها بوستان ها و استخر های شهر تهران

لایه فضاهای سبز شهر تهران


شهروندان هر شهری از کارهای مختلف روزانه تا تصمیمات مهم اقتصادی و سرمایه گذاری نیاز به اطلاعاتی در خصوص انواع تاسیسات در همسایگی مکان های مورد نظر خود دارند. یکی از تاسیسات اساسی هر شهری زیرساخت فضای سبز است که نقش مهمی در بهبود اکولوژی شهری بازی میکند. دانستن مکان ها و پراکنش این خدمات می تواند کمک کننده به برآورد قیمت املاک و سرمایه گذاری های ملکی باشد.

با خرید فایل گوگل ارث (در فرمت .kml یا .kmz) شما می توانید این لایه اطلاعاتی را در برنامه google earth باز کنید و همچنین می توانید در نرم افزار ArcGIS یا QGIS آن را با دستور Layer To KML به لایه های .SHP شرکت ازری (ESRI) یا سایر لایه های وکتوری و فیچر تبدیل کنید. برای استفاده از آن در کارهای میدانی، این لایه همچنین در برنامه های فوق الذکر به راحتی قابل خروجی گرفتن به فرمت .gpx یا همان فرمت جی پی اس از جمله GPS گارمین است.

لایه های فضاهای سبز شهر تهران در این فایل گوگل ارث ارایه شده تا به راحتی در دسترسی همگان بوده و قابل استفاده برای تمامی اقشار و متخصصین کشور باشد.

این محصول شامل لایه های زیر است.

لایه دریاچه ها و پهنه های آبی

لایه استخر ها

لایه بوستان ها و پارک ها

لایه فضاهای سبز درختچه ای

لایه چمن ها و پهنه های چمن دار

لایه باغات و زمین های باغی

ارزیابی کیفیت خدمات سبز شهری یا خدمات اکوسیستمی شهری براساس رویکرد مک پیرسون در GIS
ارزیابی کیفیت خدمات سبز شهری یا خدمات اکوسیستمی شهری براساس رویکرد مک پیرسون در GIS

شما با خاموش و روشن کردن هر یک از این لایه ها در برنامه گوگل ارض می توانید این لایه ها را بررسی و به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید.