ترسیم نمودار روی نقشه

نقشه برداری داده چیست؟
داده‌ها سریع‌تر از گذشته ایجاد می‌شوند، به طوری که 90٪ از کل داده‌ها در دو سال گذشته ایجاد شده‌اند. بیشتر شرکت‌ها از حجم فزاینده‌ای از داده‌ها استفاده می‌کنند که از منابع مختلف در قالب‌های مختلف می‌آیند. برای کمک به شرکت‌ها در به دست آوردن بینش از این حجم عظیم از داده‌های در حال تغییر، شرکت‌ها اغلب نیاز به ایجاد طرح یا نقشه‌ای دارند که داده‌ها را سازمان‌دهی کند تا اطمینان حاصل شود که قابل خواندن، پرس‌وجو و عمل‌پذیر هستند.


آموزش سریع نمایش نمودار بر روی نقشه در GIS


مشاهده سایر موارد مورد نیاز شما


نگاشت داده ها یک گام اولیه برای ایجاد یک مدل داده منسجم برای یک سازمان داده محور است. نقشه داده دستورالعمل هایی را ارائه می دهد که چندین مجموعه داده را در یک پیکربندی منفرد تراز می کند. یک نقشه در یک انبار داده و در یک پایگاه داده واحد ذخیره و تجزیه و تحلیل می شود. داده ها به راحتی توسط مدیران تجاری در سراسر سازمان با استفاده از ابزار BI برای ایجاد تجسم داده ها مانند نمودارها، نمودارها و داشبوردها هضم می شوند.

با رشد شرکت ها، پیکربندی داده ها پیچیده تر و منابع متغیرتر می شوند. سازمان‌هایی با ساختار داده‌های پیچیده ممکن است از یک ابزار نقشه‌برداری گرافیکی بهره‌مند شوند، که طبق نقشه‌ای که کاربر ایجاد کرده است، فرآیند را با کدگذاری خودکار اتصالات فیلد داده به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر می‌کند. برخی از ابزارهای نقشه برداری گرافیکی قابلیت کشیدن و رها کردن، رابط کاربری وب و تولید خودکار یک سند نقشه برداری PDF را ارائه می دهند.

ابزارهای نقشه برداری داده ها معمولاً در پلتفرم های BI و تجزیه و تحلیل گنجانده می شوند. مطمئن شوید که پلتفرمی را انتخاب کنید که شامل ابزاری باشد که به اندازه کافی نیازهای سازمانی شما را برای سفارشی سازی و توسعه برآورده کند. این تضمین می‌کند که جامع‌ترین، دقیق‌ترین و ارزشمندترین نتایج را از BI و تجزیه و تحلیل خود دریافت کنید.

چرا نگاشت داده ها مهم است
یک نقشه داده موثر ارتباطات و روابط بین منابع داده را نشان می دهد، بنابراین هر گونه مشکل احتمالی با نگاه کردن به نقشه آشکار می شود. این می تواند از مشکلات در طول پروژه های یکپارچه سازی داده یا مهاجرت جلوگیری کند. نگاشت داده ها همچنین با کاهش خطر نادیده گرفتن، خطاها و تکرار، تجزیه و تحلیل داده ها را دقیق تر می کند. مزایای دیگر شامل افزایش قابلیت های گزارش دهی و افزایش امنیت داده ها، حاکمیت و انطباق است.

نقشه‌برداری داده‌ها می‌تواند مزیت رقابتی را افزایش داده و با بهبود همکاری داده‌ها بین ذینفعان داخلی و خارجی، زمان رسیدن به بینش را تسریع بخشد. با ارائه اطلاعات بینش در زمان واقعی، نقشه برداری داده می تواند کارایی عملیات کسب و کار شما را افزایش دهد و فرآیندهای شما را ساده کند.

با همان زبان داده صحبت کنید
بخشی از فرآیند نگاشت داده شامل دسته‌بندی داده‌های شما و تعیین استانداردهایی برای نام‌گذاری و شناسایی آن‌ها می‌شود – مشابه اینکه چگونه یک راهنمای سبک کپی و محتوا را استاندارد می‌کند. این توضیحات داده ها در فرهنگ لغت داده ها نگهداری می شوند، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا مجموعه داده هایی را که ممکن است توسط کارمندان قبلی یا سایر بخش ها جمع آوری شده اند دستکاری کنند. این مجموعه از عناصر داده شامل نام ها، تعاریف و ویژگی هایی است که فرآیند نگاشت داده ها را آسان تر و موثرتر می کند.

مراحل یک نقشه داده موثر
نگاشت داده ها می تواند داده ها را به گونه ای سازماندهی کند که با بسیاری از وظایف مختلف و موارد استفاده مرتبط باشد. عملیات ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: تبدیل داده، ادغام و مهاجرت. تبدیل داده فرآیند پاکسازی و تجمیع است که داده ها را برای استخراج و بارگذاری آماده می کند.

یکپارچه سازی داده ها، داده ها را از یک سیستم جدید معرفی می کند و آن را به مدل های داده موجود، با مسیرهای ایجاد شده توسط یک نقشه داده دقیق، متصل می کند. هر نوع انتقال اطلاعات از یک مدل به مدل دیگر به عنوان مهاجرت داده اطلاق می شود و می توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور منظم، به طور خودکار در فواصل زمانی ترجیحی (سه ماهه، ماهانه و غیره) رخ دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *