آموزش فوری و سریع کار با ماکرو در اکسل

آموزش ویدئوئی فوری استفاده از ماکرو MACRO در اکسل


اشخاصی که بطور پیوسته با نرم افزارهای آفیس (Microsoft Office) مانند اکسل (Excel) کار میکنند همواره با این مشکل مواجه هستند که کارهای تکراری را باید بصورت روزانه و یا چند کار تکراری را باید چندین بار انجام بدهند. این مشکل به قدری در یمان کارشناسان و همه کاربران متداول است که شرکت مایکروسافت ابزار ماکرو را در بسته نرم فازاری افیس در به روش آسان بدون نیاز به کد نویسی قرار داده است. بنابراین، با استفاده از قابلتی ماکرو (macro) افیس (office) و از جمله برنامه اکسل شما می توانید بدون نیاز به انجام کد نویسی و تنها با چند کلیک ساده کارهای تکراری عظیم را در مدت کوتاهی انجام بدهید. با یادگیری ماکرو در اکسل شما در واقع می تانید کامپیوتر را به خدمت خود بگیرید تا کارهای شما را برایتان انجام بدهد. وبسایت مایکروسافت راهنما و آموزش های مناسبی برای کار با ماکرو در اختیار کاربران قرار داده است. در این آموزش سعی کرده ایم که این آموزش ها را بصورت ویدئوی بسیار کوتاه در چند دقیقه به شما آموزش دهیم.

در این آموزش اجرای یک دستور در چندین شیت بطور خودکار با استفاده از قابلیت ماکرو بدون کد نویسی در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

در این آموزش با توجه به محدودیت های زمانی یادگیری کارشناسان محترم و همراهان عزیز ما آموزش ماکرو macro را تنها در یک دقیقه به شما آموزش می دهیم. بنابراین، شما با صرف یک دقیقه وقت و دیدن این آموزش می توانید کار با ماکرو را یاد بگیرید و چندین ساعت در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.


ماکرو اکسل چیست؟
اگر کارهایی در مایکروسافت اکسل دارید که به طور مکرر انجام می دهید، می توانید یک ماکرو برای خودکارسازی آن کارها ضبط کنید. ماکرو یک عمل یا مجموعه ای از اقدامات است که می توانید هر چند بار که بخواهید اجرا کنید. هنگامی که یک ماکرو ایجاد می کنید، کلیک های ماوس و ضربه های کلید را ضبط می کنید.

چه چیزی ماکرو در اکسل فعال می شود؟
ماکرو دستورالعملی است که در کتاب کار اکسل شما نوشته می شود و به برنامه اجازه می دهد با ابزارهای دیجیتال دیگر ارتباط برقرار کند و کارهای ساده را به صورت خودکار انجام دهد. هنگامی که ماکروهای خود را آماده کردید و کتاب کار اکسل شما ماکرو فعال شد، می توانید از آنها برای خودکارسازی کارهای ساده استفاده کنید.

در اینجا می توانید ماکروها و ماژول های VBA را در سند خود پیدا کنید: در Word یا Excel، روی View > Macro > View Macros کلیک کنید. در پاورپوینت، روی View > Macro کلیک کنید.

چگونه از ماکرو استفاده کنیم؟
یک ماکرو را از تب Developer اجرا کنید
کتاب کار حاوی ماکرو را باز کنید.
در تب Developer، در گروه Code، روی Macros کلیک کنید.
در کادر نام ماکرو، روی ماکرویی که می خواهید اجرا شود کلیک کنید و دکمه Run را فشار دهید.
شما همچنین گزینه های دیگری دارید: گزینه ها – یک کلید میانبر یا توضیحات ماکرو اضافه کنید.

چگونه ماکرو را در اکسل اضافه کنیم؟
روی کنترل کلیک راست کرده و سپس Assign Macro را کلیک کنید. کادر محاوره ای Assign Macros ظاهر می شود. برای مشخص کردن مکان یک ماکرو موجود، با انجام یکی از موارد زیر، مکان ماکرو را در کادر Macros in انتخاب کنید: برای جستجوی ماکرو در هر کتاب کاری که باز است، همه کتاب‌های کار باز را انتخاب کنید.




این آموزش فوری یادگیری ماکرو در اکسل به سوالات زیر پاسخ می دهد.

چطور در یک دقیقه ماکرو در اکسل را یاد بگیرم؟

آیا یادگیری ماکرو نیاز به مهارت کدنویسی دارد؟

چطور بدون کدنویسی ماکرو را خیلی سریع یاد بگیریم؟

ماکرو در اکسل چکار می کند؟

ماکرو در اکسل چطور کار می کند؟

چطور کارهای تکراری را با ماکرو در اکسل انجام بدهیم

چطور ماکرو را در اکسل اجرا کنیم؟