انتخاب مکان فروشگاه: نحوه پیدا کردن و اولویت بندی مکان ها

انتخاب سایت فروشگاه فرآیندی است که مشاغل برای شناسایی، مقایسه و انتخاب بهترین مکان ها برای فروشگاه ها و رستوران های خود استفاده می کنند. برای دهه‌ها، خرده‌فروشان از ترکیبی از تخصص و نرم‌افزار انتخاب مکان برای ایجاد مدل‌های مکانیابی و پیش‌بینی‌های فروش استفاده می‌کنند که دقیقاً فرصتی را که یک مکان به ما ارائه می‌دهد را منعکس می‌کند. بنابراین، انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه شما می تواند فروش شما را افزایش دهد و کار شما را راحت تر نماید.

با فرآیند انتخاب مکان بهتر، می توانید به طور مداوم مکان هایی را انتخاب کنید که فروشگاه های شما را برای موفقیت آماده می کند، برند شما را تقویت می کند و به شما مزیت رقابتی می دهد. از آنجایی که شما منابع محدود و فرصت‌های به ظاهر بی‌پایانی دارید، انتخاب مکان خرده‌فروشی صرفاً به این معنی نیست که موارد ناخواسته را کنار بگذارید و به مکان‌های اصلی «بله» بگویید. انتخاب مکان باید شما را به اولویت بندی بهتر هدایت کند، که بستگی به توانایی شما در مقایسه مکان هایی دارد که ممکن است اشتراکات کمی داشته باشند.

متأسفانه، اکثر کسب و کارها همچنان در نهایت بر اساس یک سری فرضیات تصمیم می گیرند. مدل‌های آن‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی متغیرها را کمیت کنند و تأثیر احتمالی آن‌ها را در خود بگنجانند. بدون مدل‌های جامع مکان، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نمی‌توانند به‌طور قابل اعتمادی عملکرد را پیش‌بینی کنند، و شما بر اساس «بهترین حدس» خود در سرمایه‌گذاری‌های عظیم املاک و مستغلات گیر کرده‌اید.

این راهنما شما را از طریق کلیدهای انتخاب مکان فروشگاه و شناسایی مشکلات رایج راهنمایی می کند. در طول مسیر، خواهید دید که چگونه مشتریان خود را قادر می‌سازیم مدل‌های بهتری بسازند و مکان‌های بهتری را انتخاب کنند.

برای شروع، بیایید در مورد آنچه باعث می شود یک مکان برای کسب و کار شما کار کند صحبت کنیم.

بهترین نقاط مشترک فروشگاه خود را تجزیه و تحلیل کنید

در حالی که معیارها و اصول زیادی برای انتخاب مکان وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص ظاهر یک مکان موثر کمک کند، مکان ایده آل همیشه به تجارت شما بستگی دارد. چه چیزی باعث می‌شود بهترین مکان‌های شما به خوبی کار کنند؟ این می تواند نزدیکی آنها به مشاغل و جاذبه هایی باشد که مکمل فروشگاه های شما هستند، مانند فرودگاه، پارک عمومی، مدرسه یا استادیوم. شاید همگی آنها مستاجرانی داشته باشند که میزان معینی از ترافیک را ایجاد می کنند. شاید همه آنها درست در کنار یک اتوبان خارج از محدوده هستند.

بهترین مکان های شما در حال حاضر هر چه مشترک دارند، باید آن را در معیارهای انتخاب مکان خود بگنجانید. اینها مواد مخفی شما هستند. حتی اگر آنها تاثیرگذارترین عوامل در استراتژی مکان شما نباشند، ارزش این را دارد که یک مکان بالقوه چقدر با مکان‌های برتری که اکنون دارید همسو است.

انتخاب مکان فروشگاه و پیش بینی فروش تلفیقی از هنر و علم است. انجام صحیح آن مستلزم آن است که تجربه منحصر به فرد کسب و کار خود را در روش های آزمایش شده و واقعی مدل سازی مکان اعمال کنید.

زیرساخت فعلی خود را در نظر بگیرید

تصور اینکه هر مکانی روی میز باشد خوب است. اما اگر دهه‌ها را صرف ساختن زیرساخت‌های خود در پورتلند کرده‌اید، راه‌اندازی ناگهانی یک مکان جدید در شهر نیویورک بسیار سخت‌تر است. مطمئناً، ممکن است مکان های به ظاهر مناسبی را در مناطق تجاری پیدا کنید که کاملاً با جمعیت هدف شما مطابقت دارند. اما آن مکان می‌تواند اساساً شما را مجبور کند که به جای استفاده از زنجیره‌ای که قبلاً دارید، یک زنجیره تامین جدید از ابتدا ایجاد کنید.

این بدان معنا نیست که شما هرگز به رویای خود برای گسترش در سراسر کشور نخواهید رسید. اما قبل از اینکه از ساحلی به ساحل دیگر بپرید، شاید باید زنجیره‌ای از مکان‌ها را ایجاد کنید که در سراسر کشور گسترده شده است یا جای پای منطقه‌ای خود را تقویت کنید. همانطور که اولویت بندی می کنید که کدام مکان ها باید با آنها پیش بروید، به این فکر کنید که چگونه با چشم انداز بزرگتر و عملیات فعلی شما مطابقت دارند.

وقتی مکان‌هایی را می‌بینید که بسیار فراتر از توانایی‌های زیرساخت فعلی‌تان است، ممکن است وسوسه شوید که آن زیرساخت را به عنوان یک تعهد ببینید. اما یک دارایی است و اگر مکان دیگری برای استفاده از آن دارایی مجهزتر باشد، این باید عامل مهمی در انتخاب شما باشد. مکان‌های اطراف به شما کمک می‌کنند موجودی را مدیریت کنید، از مجموعه کارمندان مستقر خود وام بگیرید، از هزینه‌های تبلیغاتی استفاده کنید و سایر پشتیبانی‌های عملیاتی را ارائه دهید.

با توجه به حجم زیادی از مکان هایی که می توانید تجزیه و تحلیل و مقایسه کنید، می تواند به زیرساخت شما اجازه دهد تا فرآیند را در مراحل اولیه هدایت کند.

داده های مشتری خود را در اطلاعات جمعیتی محلی اعمال کنید

یک منطقه تجاری شلوغ لزوما فرصت خوبی نیست. اگر جمعیت محلی با پایگاه مشتریان شما هماهنگ نباشد، یک مکان عالی در غیر این صورت هنوز برای موفقیت تلاش خواهد کرد. داده های مشتری شما یکی از ورودی های اصلی است که برای ایجاد یک پیش بینی فروش واقع بینانه به آن نیاز دارید.

استفاده از نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)  برای انتخاب مکان به شما امکان می‌دهد آن داده‌های مشتری را در جمعیت‌شناسی محلی اعمال کنید. با ترکیب داده‌های داخلی خود با منابع خارجی مانند داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه، می‌توانید مکان زندگی، خرید و گذراندن بهترین مشتریان خود را کشف کنید. اگر یک تجارت الکترونیک پررونق با حضور ملی دارید، حتی ممکن است بتوانید جیب مشتریان فعلی را شناسایی کنید. (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

این نیز می تواند بسیار دانه دارتر شود. فرض کنید در حال مقایسه یک مکان در داخل یک مرکز خرید با مکانی در محوطه دانشگاه هستید. با استفاده از geofencing، می توانید یک مرز در اطراف محوطه دانشگاه و مرکز خرید ایجاد کنید و جریان روزانه افراد را در داخل و خارج از منطقه تحت پوشش جغرافیایی کنترل کنید و آنها را با جمعیت هدف خود مقایسه کنید. این به شما امکان می دهد تصویر دقیق تری از اینکه هر مکان به طور طبیعی به چه کسی دسترسی پیدا می کند، داشته باشید.

داده‌های مشتری و جمعیت‌شناختی نقطه شروعی برای سنجش مجموع فرصتی است که یک منطقه تجاری ارائه می‌کند. اگر مکان شما بتواند به همه افراد در حوزه تجارت دسترسی پیدا کند، چه نوع ارقامی را مشاهده می کنید؟ همانطور که جزئیات مکان را بررسی می کنید – قابل مشاهده بودن، دسترسی، رقبای نزدیک و غیره است – خواهید دید که تکه پای شما چقدر می تواند بزرگ باشد.

در حالی که آشکارا به دنبال بیشترین تمرکز بهترین مشتریان خود هستید، می خواهید پتانسیل کل جمعیت محلی را ارزیابی کنید. فرض کنید زنان متاهل بین 30 تا 40 سال به طور متوسط سالانه 200 دلار در فروشگاه کفش زنانه شما خرج می کنند. اما بیشترین درصد فروش شما متعلق به زنان مجرد تحصیل کرده دانشگاهی بین 20 تا 29 سال است که به طور متوسط سالانه 50 دلار خرج می کنند. و درصد کمتری از فروش مربوط به نوجوانان، مردان، زنان بین 41 تا 50 سال و غیره است.

شما فقط به دنبال مکان هایی در مناطق تجاری با حجم بالایی از بهترین جمعیت خود نیستید. شما به دنبال مکان هایی با بیشترین پتانسیل برای استفاده از بزرگترین فرصت هستید.

مکانیابی فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر با لحاظ نمودن تمامی فاکتور های شهری دخیل جهت بهینه سازی سوددهی و بهره وری فروشگاه ها با استفاده از GIS


تصمیم گیری مکانی از جمله موضوعاتی است که به صورت روزمره با آن مواجه هستیم. در هر تصمیم گیری با معیارهای مختلفی روبرو هستیم و هدف تعیین بهترین گزینه از بین گزینه های موجود خواهدبود، بنابراین هدف انتخاب گزینه ای خواهد بود که به بهترین نحو رضایت تصمیم گیرنده را با در نظر گرفتن معیارهای مد نظر تأمین نماید. بنابراین، گام مهم در رسیدن به هدف فوق استفاده از روش مناسبی است که مقایسه گزینه ها را به درستی انجام دهد و در این میان گزینه مناسب انتخاب شود.

تصمیم گیری چند معیاره ( MCDA )[1]عبارت است از مفاهیم، رویکردها، مدل ها و روش هایی که ما را در ارزش یابی کمک می کند و به صورت وزنها، ارزشها و درجه اهمیت اولویت ها بیان می شود (Barredo , 1996) که نهایتاً کمک می کند که تصمیم گیری های بهتری صورت گیرد. در واقع، ما در زندگی روزمره برای هر انتخابی از یک سری معیارها استفاده می کنیم که هر یک از این معیار ها در درون خود نیز دارای ارزش های متفاوتی می باشند (ارزش های درونگروهی) که نمونه آن معیار قیمت در انتخاب مسکن می باشد که از کمترین قیمت تا بالاترین قیمت ارزش گذاری می شود. مقصود اصلی فنون ارزش یابی چند معیاره این است که یک تعداد از گزینه ها را با حضور چندین معیار و اهداف متضاد مورد بررسی قرار دهیم (woodg,1983). برای انجام این مهم، ایجاد گزینه های سازگار و یک رتبه بندی از گزینه ها براساس درجه اهمیت آنها ضروری می باشد (Janssen,Bietweld1990). ترکیب فنون تحلیلی طراحی شده جهت کار با مسایل MCDA و در محیط GIS می تواند قابلیت کارکردی بهتری به کاربر بدهد. برای دسته بندی، پردازش و دستکاری پایگاه داده های فضایی، نرم افزار GIS بسیار مفید است. در نتیجه ترکیب MCDA در محیط GIS می تواند به کاربر کمک کند تا فرایندهای تصمیم گیری را بهبود بخشد. در دهه اخیر MCDA در متن تصمیم گیری بر پایه GIS توجه قابل ملاحظه ای را به خود جلب نموده است (shahadat,H,nani) که می تواند در حل وضعیت های مغایر برای افراد یا گروه ها در زمینه های فضایی بسیار مفید باشد. همچنین GIS ابزاری بسیار قدرتمند در ارزیابی های انتخاب مکان مناسب می باشد.

وزندهی به معیارها با روش AHP

روش مکان یابی ارزشیابی چند معیاره یا  MCDA  به این صورت است که ابتدا معیارها انتخاب می شود سپس به آنها ارزشهای درون گروهی داده می شود و با استفاده از روش وزن دهی مانند SAW به  آنها وزن داده می شود و در نهایت معیارها با هم ترکیب می شوند.

یکی از زمینه هایی که میتوان با استفاده از روش مکانیابی تصمیم گیری بهتری داشت، مکانیابی فروشگاه های زنجیره ای است که استفاده از دستورات و قابلیت های GIS می تواند نقش مهمی در انتخاب بهینه سایت های مورد نظر داشته باشد.

برخی از معیارها به صورت درون گروهی بر اساس یک سری شاخص های پذیرفته شده و برخی معیارهای دیگر با استفاده از روش هایی خاص و با در نظر گرفتن ویژگیهای منحصر به فرد هر منطقه ارزش دهی می شوند. ارزش دهی هریک از معیارها با توجه به هدف مطالعه و اختصاصات منطقه به صورت نرمال در آمده و در نهایت چند نقطه مناسب بر اساس معیارهای تعریف شده انتخاب و براساس درجه تناسب آن با هدف، الویت بندی می شوند.

[1] .multi criteria decision analysis

فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر کرج
طرح تفصیلی شهر زرین رود استان زنجان
زنجان طرح تفصیلی شهر زرین آباد
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر تبریز
زنجان طرح تفصیلی پیشنهادی شهر سجاس زنجان
زنجان طرح تفصیلی شهر سهرورد
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر شیراز
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر سمنان
زنجان طرح تفصیلی شهر هیدج
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر فولادشهر
زنجان طرح تفصیلی شهر دندی زنجان
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر اردبیل
فایل اتوکد طرح تفصیلبی شهر آمل
زنجان طرح تفصیلی شهر ابهر زنجان
محصول طرح تفصیلی شهر یزد استان یزد
تصویر طرح تفصیلی شهر Semnan City تفصیلی شهر سمنان
محصول دانلودی طرح تفصیلی شهر جزیره کیش Kish Island
متن جایگزین تصویر محصول دانلودی طرح تفصیلی شهر ایلام استان ایلام فایل CAD
متن جایگزین تصویر طرح تفصیلی شهر جزیره قشم Qeshm Gheshm
تصویر جایگزین محصول دانلود CAD طرح تفصیلی شهر اردبیل
تصویر محصول دانلودی طرح تفصیلی شهر اهواز Ahwaz
نگاره تصویر محصول دانلودی فایل اتوکد طرح جامع جزیره قشم
نگاره محصول دانلودی مجازی طرح تفصیلی شهر بوشهر Busheher
تصویر محصول دیجیتال و کالای دانلودی طرح تفصیلی شهر پل دختر
تصویر محصول دانلودی فایل طرح تفصیلی شهر ساری مرکز استان مازندران
نگاره کالای دیجیتال دانلودی با نام طرح تفصیلی بندی ماهشهر
تصویر محصول فایل اتوکدی طرح تلصیلی شهر قزوین
نقشه مرز مناطق 22 گانه و نواحی محلات شهر تهران در گوگل ارث
تصویر بانک اطلاعاتی و پایگاه داده های پکیج کل ایران و گیلان
this is alt text for image of Google Earth لندفرم های ژئومورفولوژی ایران
this is alternative text for Google Earth معادن فعال و غیر فعال ایران با اسامی مالکین و نوع معدن
تپه های باستانی
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
تصویر محصول مرز کشورهای جهان در گوگل ارث در فوری آموز
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
محصول طرح تفصیلی شهر یزد استان یزد
تصویر طرح تفصیلی شهر Semnan City تفصیلی شهر سمنان
نقشه استان های شرقی ایران- محصول فوری آموز
تصویر محصول نقشه استان های غربی ایران- محصول فوری آموز
استان های شمال غرب کشور
استان های جنوبی ایران - محصول فوری آموز
استان های شمالی ایران- محصول فوری آموز
عکس محصول دیجیتال و کالای دانلودی DEM 10 meter Tehran
تصویر کالای دیجیتال لایه های جی ای اس شهر سلطانیه
تصویر کالای دیجیتال لایه های جی ای اس شهر ابهر
لایه های GIS شهر زنجان
تصویر محصول دانلودی فایل طرح تفصیلی شهر ساری مرکز استان مازندران
نگاره کالای دیجیتال دانلودی با نام طرح تفصیلی بندی ماهشهر
نگاره کالای دانلودی دیجیتال | لایه های طرح توسعه عمران ناحیه ای تهران
نگاره کالای دانلودی اطلاعات شاخص های برخورداری مردم تهران از امکانات
آیکون محصول | پارسل های و قطعات شهری براساس کاداستر تهران
ایکون محصول نقشه کی ام ال قنات های مجاورت شهر تهران
تصویر محصول ژئودیتابیس لایه های حوضه ابریز شیرین رود و لایه های مختلف
لایه های GIS و اکسل حوضه آبخیز رودبار
تصویر محصول لایه های جی ای اس حوضه کسیلیان رودخانه تالار بابل
محصول لایه های حوضه آبخیز دودانگه ساری
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS
استخراج اطلاعات چندین رستر برای چندین نقطه در GIS

انتخاب سایت در خرده فروشی چیست؟
انتخاب سایت خرده فروشی فرآیندی است که مشاغل برای شناسایی، مقایسه و انتخاب بهترین مکان ها برای فروشگاه ها و رستوران های خود استفاده می کنند.

مکان برای یک مغازه چقدر مهم است؟
چرا مکان کسب و کار مهم است؟ مکان کسب و کار می تواند بر میزان ترافیک ارگانیک پای فروشگاه شما تأثیر بگذارد. محل کسب و کار همچنین می تواند در برند و تصویر یک شرکت نقش داشته باشد و توانایی شما را برای جذب خریداران جدید افزایش دهد. به عبارت دیگر، موقعیت مکانی یک فروشگاه می تواند دلیل راه اندازی آن باشد.

بهترین مکان برای سوپرمارکت چیست؟
یک مکان مرکزی که از طریق جاده های اصلی و حمل و نقل عمومی قابل دسترسی باشد ضروری است. نزدیکی به سایر مؤسسات مانند مدارس، رستوران‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی راهی عالی برای آسان‌تر کردن کار برای مشتریانی است که به هر حال در آن منطقه هستند.

چگونه می توانم بدانم کجا یک فروشگاه باز کنم؟
نحوه تصمیم گیری برای باز کردن مکان خرده فروشی جدید
مکان خرده فروشی بالقوه خود را در نظر بگیرید.
جمعیت شناسی خود را دنبال کنید
به رقبای محلی توجه کنید.
مشوق های دولتی و محلی را بررسی کنید.
بررسی داده های املاک و مستغلات و جمعیت.

چرا انتخاب سایت انجام می شود؟
چرا انتخاب سایت مهم است – Hy-Tek Intralogistics
انتخاب سایت برای یک کسب و کار صنعتی مهم است زیرا می تواند به بهبود کارایی کسب و کار و ایجاد مسیری برای موفقیت طولانی مدت کمک کند. با بهبود فرآیند انتخاب سایت، کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که می توانند بهترین مکان ممکن را برای نیازهای خود پیدا کنند.

سه نوع مکان خرده فروشی چیست؟
3.2 انواع مکان ها

به طور کلی می توان سه نوع مکان را شناسایی کرد که توسط Berman B و Evans R J در کتاب “مدیریت خرده فروشی – یک رویکرد استراتژیک” توضیح داده شده است. فروشگاه ایزوله، منطقه تجاری برنامه ریزی نشده، و مرکز خرید برنامه ریزی شده وجود دارد.

چگونه محل مغازه را انتخاب کنم؟
چه چیزی باعث می شود مکان فروشگاه خرده فروشی کار کند؟
برند خود را در نظر بگیرید. هنگام انتخاب مکان خرده فروشی، برند خود را در نظر داشته باشید. …
به جایی بروید که تقاضا وجود دارد. …
به فکر استخدام باشید. …
به فروشندگان و تامین کنندگان فکر کنید. …
یک مکان امن پیدا کنید …
در حد بودجه بمانید

معیارهای انتخاب سایت چیست؟
معیارهای انتخاب سایت: 10 عامل حیاتی برای انتخاب مکان های اصلی
داده های جمعیتی محلی …
الگوهای ترافیکی …
نقاط مورد علاقه. …
رقبا. …
آدمخواری فروشگاهی …
دید. …
نوع تسهیلات …
کارمندان

استراتژی مکان فروشگاه چیست؟
استراتژی مکان شما باید شامل سیستمی برای ارزیابی و طبقه‌بندی مراکز خرید مختلف بر اساس تعداد کسب‌وکارهای «لنگر»، تنوع کالاها و خدمات ارائه‌شده، و منطقه‌ای باشد که برای خدمات رسانی مناسب هستند. دید یکی از اجزای حیاتی هر مکان است.

استراتژی مکان خرده فروشی چیست؟
استراتژی خرده فروشی فرآیندی است که برای توسعه محصولات یا خدمات خود و فروش آنها به مشتریان استفاده می کنید. عناصر متعددی برای این طرح وجود دارد، از جمله مکان، فروشگاه، کالا/مجموعه، بازرگانی بصری، کارکنان، خدمات، رسانه‌های جمعی و ارتباطات و قیمت.

روش های انتخاب سایت چیست؟
فرآیند انتخاب مکان شامل ارزیابی دقیق نیازهای پروژه است که سپس با شایستگی مکان‌های بالقوه اندازه‌گیری می‌شود. این فرآیند معمولاً شامل انتخاب و ارزیابی جوامع، تجزیه و تحلیل سایت املاک و مستغلات و کسب آن است و ممکن است شامل مشوق های مالیاتی مذاکره نیز باشد.

اسامی و نام روستاهای ایران در گوگل ارث
this is alt text for image of Google Earth لندفرم های ژئومورفولوژی ایران
this is alternative text for Google Earth معادن فعال و غیر فعال ایران با اسامی مالکین و نوع معدن
تپه های باستانی
تصویر تالاب های کل ایران در گوگل ارث
نقشه گوگل ارث راه ها و جاده های سراسری ایران
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
تصویر محصول فایل گوگل ارث پهنه های زراعت دهه 40 و زراعی دهه 30 از روی عکس هوایی و نقشه توپوگرافی
چشمه های آب گرم و معادن آب گرم ایران در گوگل ارث
تصویر محصول مرز کشورهای جهان در گوگل ارث در فوری آموز
حوضه های آبخیز اصلی و زیرحوضه های آبریز فرعی و آب منطقه ای ایران در گوگل ارث
تصویر نقشه بافت فرسوده تهران
نقشه مرز مناطق 22 گانه و نواحی محلات شهر تهران در گوگل ارث
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
موقعیت مکانی قنات های همه شهرستان ها در گوگل ارث
نقشه سد ها و مخزن سد در ایران
تصویر محصول خطر سیل و پهنه بندی سیلاب استان تهران
دانلود محصول گوگل نقشه های محتمل رانش زمین
دانلود محصول | لکه های مجاز کشاورزی آبی و مجوز چاه مصوب جهاد کشاورزی در در Google Earth
لایه گوگل ارث زمین شناسی ایران
ایکون محصول نقشه کی ام ال قنات های مجاورت شهر تهران
نقشه Google earth باغ ها بوستان ها و استخر های شهر تهران
آیکون محصول نقشه گوگل ارض خطوط انتقال نیرو و (Google Earth) نیروگاه های ایران
دانلود نقشه و مشاهده گسل های ایران در Google Earth و بررسی آسیب پذیری
خطوط انتقال برق شهر تهران دکل های برق و موقعیت کابل کشی های برق تهران کدام مناطق و کدام ساختمان ها در نزدیکی دکل ها و کابل کشی های برق فشار قوی قرار دارند.
دانلود ویدئوی عکس های هوایی تاریخی در گوگل ارض